Gabe
Uvědomil jsem si, že jsem vždycky dělal v Game Makeru věci, které byly něčím zvláštní a vlastně to často nebyly vůbec hry (ačkoli je GM určen implicitně k vytváření her!) a tak jsem to chtěl napravit a vytvořit něco, k čemu byl Game Maker navržen. Grafika a zvuky jsou použité volně dostupné z netu a tak jde jen o tu hromadu čiré práce.
. .
.
Název "GABE" je jméno postavičky, jejíž sprite jsem použil a kterou bude hráč ovládat. Sprite má sice pouze běh a klid, ale myslím, že se s tím půjde nějak popasovat. Původně je ze sady spritů pro RPG, ale tak daleko mé ambice nešly.
Hra je pro Windows a ovládání klávesnicí.
7.9.2019: hra je hotová, ve stádiu testování
21.9.2019 dokončena finální verze:
Cíl hry
Cílem hry je probít se hordami nepřátel do úplného konce. Reálně by
to nemuselo trvat déle než 30 minut Základem je zvládnout pohyb po plošinkách (asi nic divného), ale
některé triky je třeba si dobře osvojit, než budete schopni porážet
těžší nepřátele:
- "Dlouhý skok" je potřeba hned od začátku a ten vznikne současným stiskem skoku a pohybu. Doporučuji dobře natrénovat.
- "Plynulý skok" vznikne při určité vzdálenosti plošinek, když tlačítko skoku při skákání přimáčkneme znovu a držíme. Postavička pak téměř letí přes několik plošin. Tento trik umožní velmi zrychlit pohyb.
- "Skok mimo" Při vyskočení mimo screen vlevo nebo vpravo se hráč objeví na druhé straně, ale při pádu do bezedné vodní hlubiny zemře.
- Některé scény obsahují zdi. Při nárazu do zdi (nezávisle na rychlosti) zůstane postavička na chvíli omráčena.
- Pokud je postava blízko teleportu (vypadá jako malá kamenná sopka), může se držením "T" a stiskem vlevo - vpravo přemístit na jiný teleport. Během teleportování je hráč nezranitelný nepřáteli, ale pokud je teleport pod vodou, ztrácí zdraví.
- Obecně není dobré se nepřátel dotýkat. Někteří nepřátelé sice takto zemřou, ale hráč hodně ztrácí. Silní nepřátelé "mágové" jsou vysloveně smrtelní.
Pokud je skóre větší než 0, lze použít klávesu "K" a zabít všechny nepřátele (kromě magicky skrytých) a zjednodušit si cestu. Každé použití "K" ovšem resetuje skóre. Některé příšery se obnovují víckrát...
Některé pasáže hry obsahují nutnost najít klíč. Vždy ho ukrývá nějaký silný nepřítel. Při velké nouzi ho lze koupit ve scoreshopu.
Zabití nepřátelé občas upustí barevné gemstones. Tyto výrazně posilují možnosti postavičky. Také se dají koupit ve scoreshopu. Jsou to:
- Waterwalking - žádné poškození hráče způsobené chůzí pod vodní hladinou, opakování prodlužuje čas
- Extra Damage - hráčova zbraň působí větší škody, opakování zesiluje účinek
- Regenerace - obnovuje zdraví (ale nepřidává životy), opakování prodlužuje čas
- Návrat - teleport na rozcestník
- Maskování - skryje před některými druhy nepřátel
- Dračí meč - zbraň zasahuje do více směrů
- Klíč - otevírá vězení a brány
Do scoreshopu se lze dostat "Esc" pro pauzu a pak "S". "Delete" ruší naklikaný nákup.
PODLE VÝSLEDNÉHO SKÓRE HRÁČ OBDRŽÍ NA KONCI HRY HODNOTÍCÍ TITUL.
Přeji dobrou zábavu.
Soutěž
Projekt byl vytvořen do programátorské soutěže ITnetwork summer 2019.
Vyjádření poroty
Porotce | Bodů | Hodnocení |
---|---|---|
![]() David Jančík |
8 | Velmi propracovaný kousek, lze používat nejrůznější ability. Myslel
jsem, že hra po dokončení prvního levelu, který byl na několik etap,
skončí, ale objevil se další level! Z nedostatků zmíním chybějící
instrukce na začátku hry, sice jsou v txt, ale dnešní hráč by je
očekával ve hře. Trochu krkolomné je ovládání, běhání je velmi
rychlé, skoky jsou malé, neškodila by větší plynulost, bossové mají
trochu podivné pohyby. Chtělo by to nějaký autosave, když člověk udělá
progress, úmrtí v druhém levelu znamená skok do levelu 1. Stylem hra
připomíná Prehistoric ![]() |
![]() Michal Čápka |
8 | Mám rád hry s grafikou ve stylu Pokémon/Zelda, takže pro mě jasná
srdcovka. Jediné, co mě mrzelo, je, pokud hru spustím, asi bych neměl
trpělivost objevit celý její potenciál, chtělo by to vysvětlit ovládání
nebo nějaký tutoriál. Že je sopka teleport by mě nikdy nenapadlo, chtělo
by to třeba zobrazit bublinku s klávesou "T", když se k ní přijde. Je
škoda, že se postavička nehýbe spolu se stupínkem, když na něm stojí.
Nebo např., že chybí animace plavání, skákání před vodou je trochu
divné ![]() |
![]() David Čápka |
9 | Král miniher TomBen se objevil a nezklamal. Popravdě jsem si tedy ze začátku myslel, že zklamal, protože hra vypadá trochu nedokončeně. Postavička nemá fázi stání a stále se hýbe, kolize jsou trochu divné, hlavně ve vodě, vše se hýbe tak nějak rychle. Ale... hra má obrovský potenciál a hráče doslova zavalí možnostmi. Superschopnosti, fáze a questy, a dokonce i další levely. Naprosté vtažení do bojového šílenství za rytmů hypnotické hudby a hra nabízí stále více a více hladovému hráči. Jsem moc rád, že jsi se účastnil a určitě hru všem doporučuji, jen si přečtěte readme. Za mě jeden z nejlepších kousků v soutěži! |
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 20x (46.33 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker