NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Depths

Jako malý jsem měl hrozně rád hry jako Mars miner, kde se se svým těžebním vozítkem provrtáváte planetou, těžíte minerály a vylepšujete svoje vozítko, aby těžilo rychleji nebo aby mělo větší nádrž paliva atd.

Problém je, že prakticky všechny takové hry co znám jsou flashovky a hrozí, že už i Internet Explorer přestane podporovat Flash. Tak jsem si řekl, proč nepřetvořit takovou hru do nějaké modernější a snad i hezčí podoby :D

Krom toho bych také chtěl využít nových vědomostí z vejšky a zkušeností, co jsem nasbíral v práci. Docela si věřím, že letos to udělám pořádně a ne, že to odbyju jako během předešlých soutěží :D

Technologie

Stejně jako všechny svoje předchozí projekty budu používat Godot engine.
Finální hra by měla být spustitelná na Windows Vista/7/8/10 a Linuxech, možná dokonce bude dostupná jako webová hra, ale s tím jsem měl v Godotu vždycky docela problémy to vyexportovat :D

Tým

A stejně jako minule to budu dělat sám.

Devlog

Doufám, že když slíbím updaty o tom, jak na hře pokračuji, tak mě to donutí na ní doopravdy pracovat. I když žádný můj slib ještě nezvládl překonat moji lenost.

  • 10.7. 2020 - Začal jsem pracovat na hře a přidal nějakou základní funkcionalitu hráče jako pohyb a létání.
  • 14.7. 2020 - Nejvíce času jsem zabil tvorbou skriptu, co se stará o načítání chunků mapy (rychle jsem přišel na to, že uložit celou nekonečně generující se mapu do paměti je náročné :D). Také jsem přidal i nějaká menu a tak, pomalu to začíná vypadat jako funkční hra.
  • 16.7. 2020 - Přidal jsem obchody s vylepšeními, palivem atd. Teď už v podstatě všechny hlavní prvky ve hře nějakým způsobem existují. Stačí všechno jen vylepšit a tak 3x předělat a budu s tím spokojený :D
  • 19.7 2020 - V současném stavu mi hra přišla docela prázdná. Dá se těžit, létat, prodávat, kupovat si upgrady no a tak jsem do mapy přidal dynamicky tekoucí vodu a po menší úpravě přibude i láva. Také jsem udělal systém překládání textů, takže udělat českou/anglickou verzi nebude ani zdaleka takový problém, jako v mé minulé hře, kde jsem jako král všech blbců ručně nakreslil všechen text na textury. A když jsem to překládal, tak jsem to musel všechno překreslit :D
  • 25.7. 2020 - Docela jsem se flákal a na hře nic nedělal celý poslední týden. Tak aspoň teď večer jsem trochu vylepšil generování světa, už se minerály a bloky negenerují čistě náhodně, ale je v tom nějaký seed, podle kterého se to generuje. Také jsem přidal online ukládání skóre.
  • 13.8. 2020 - Tak po delší odmlce další update. Chvíli jsem na hře vůbec nepracoval a teď to všechno doháním. Jde ukládat postup ve hře a nastavení, už tam jsou i nějaké textury a celkově jsem nejvíce práce strávil na uživatelském rozhraní. V podstatě všechno až na pár drobností už ve hře je a zbývá jen vypilovat detaily. Což se ukazuje, že je to kolikrát těžší, než přidávat nové věci. Furt je co vylepšovat :D

30.9 2020 Deadline

Tak a je to, poslední dobou jsem se s projektem docela flákal. Narychlo jsem dodělal co šlo, ale i tak jsem docela nespokojený s výsledkem. Za mě je to hotové sotva ze 60% procent. Většina věcí tam je, ale prostě to není tak hezké a naleštěné, jak bych chtěl. Možná to během příští soutěže dodělám a možná to příští rok bude lepší :D

Ovládání

Pohyb: W A S D Otevření obchodu: E Inventář: I

Hodnocení poroty

Tento projekt se účastnil soutěže ITnetwork summer 2020.

Porotce Bodů Hodnocení
Další vývojové nástroje pro tvorbu aplikací
David Čápka
8.5 Oldschoolová herní mechanika a krásná pixel-art grafika dělá z téhle hry pěkný kousek. GUIčko je dost na úrovni a oceňuji nekonečný generovaný svět. S automatickým generováním úrovní je ovšem problém udělat hru tak, aby nabízela stále nové možnosti. To jsi začal řešit vylepšováním vozítka a prodáváním surovin, což gameplay určitě hodně zpestří. Něco mi tam ale stále ještě chybí, možná nějaká dějová linie. Tvůj kolega soutěžící zkoušel dělat hru Příliš hlučná samota (Sokoban), kde udělal asi 10 příběhových obrázků a ty se každých několik automaticky generovaných levelů ukazují, takže hráč má pocit, že se mu stále něco nového odkrývá. Tu lávu jsem nějak nepochopil, začala vytékat nahoru a zabila nás, možná by bylo fajn zobrazit tam nějaký hint co se děje a proč se to děje.
Další vývojové nástroje pro tvorbu aplikací
Samuel Hél
9 Hra, kterou jsem v dětství hrál na superhrách a hodně si ji užíval. Tato hra je vlastně další kopie her Miner, kde můžete kopat různé minerály, pak je prodat a následně si něco vylepšit. Grafika je v pixelovém stylu a má i animace. Pěkné ale není, že mi to bere 50% výkonu grafiky GTX 1050, chtělo by to lepší optimalizaci. Občas vyjde z podzemí láva, která zregeneruje vaše šachty a nebo vás spálí a umřete. Pokud máte bordel v uličkách, tak se z nich za tu krátkou dobu nevymotáte a jste zkrátka mrtví. Hra není úplně dokončená, jsou tam bugy a save funguje pouze částečně. Pokud by vývoj pokračoval, věřím, že by se dal vytvořit i nějaký cíl, ať má hráč pro co hrát :)
Další vývojové nástroje pro tvorbu aplikací
Michal Čápka
9 Hra se mi moc líbila, zaujala mě její grafika a hlavně zvuky, které mají někteří z účastníků předešlých soutěží ve zvyku opomíjet. Zuřivě jsem sbíral krystaly a těšil se, až si konečně vylepším vrták - pak jsem teprve v shopu zjistil, že to bohužel nejde, což mě trošku zklamalo. Další věc, co jsem moc nepochopil, bylo nekonečné množství paliva a taky možnost mít ho nad rámce kapacity nádrže. Má to ještě své mouchy, o kterých asi víš i ty sám, nicméně za mě určitě moc povedená hra, u které si (v případě dodělání) dokážu sám sebe pár hodin představit.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2020.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 12x (86.73 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

Všechny články v sekci
Další vývojové nástroje pro tvorbu aplikací
Článek pro vás napsal Matěj Drábek
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
.Autor se věnuje alkoholismu a programování v C#
Aktivity