Geek tričko zdarma Geek tričko zdarma
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde

Diskuze: Pascal příklad s polem

Aktivity (1)
Avatar
Lanister
Člen
Avatar
Lanister:5. ledna 19:11

Ahoj, jsem v programování docela nováček a dostal jsem úkol od vedoucího: Program vygeneruje 10 náhodných čísel (0-9), poté prvky posune o jednu doprava (z posledního se stane první) a vypíše na nový řádek nové pořadí. (Čísla jsou v paměti fyzicky přesunuta). Vymyslel jsem to přes vícerozměrné pole, ale on řekl, že to jde mnohem jednodušeji a poslal mi podmínku, se kterou si ale nevím moc rady. Poradíte prosím ?
V definici proměných se musí použít přesně toto:
var
pole: array[1..10] of integer;
i, x: integer;

 
Odpovědět 5. ledna 19:11
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na Lanister
Matúš Olejník:5. ledna 20:37

Ahoj, premennú i použiješ ako riadiacu premennú pre for cyklus v ktorom pôjdeš od 10 po 2 a v ňom si do premennej x uložíš hodnotu v poli na aktálnej pozícii (pole[i]), ďalej na aktuálne miesto uložíš číslo z pozície o jedna menšej a ešte jeden krok bude, že do tej pozície o jedna menšej uložíš hodnotu z premennej x, takže vlastne vymeníš posledné číslo s predposledným potom predposledné s predpredposledným atď. atď... No a ak ti skončí cyklus tak za ním ešte do pola na pozícii 1 uložíš hodnotu z premennej x (preto sme na začiatku išli len po index 2).

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 5. ledna 20:37
/* I am not sure why this works but it fixes the problem */
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.