Předvánoční slevová akce PHP týden
Pouze tento týden sleva až 80 % na PHP e-learning!
Využij předvánočních slev a získej od nás 20 % bodů zdarma! Více zde

Diskuze: GameMaker Studio 1.4.1760 Fyziky

Aktivity (1)
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Pavel:2. července 5:12

Ahoj. Začínám s programováním v GMS 1.4.1760 a učím se nejčastěji podle video tutoriálů na YouTube. Právě si trochu hraju s fyzikou a potřeboval bych menší pomoc. Podle tutoriálu jsem vytvořil dva čtverce: 1. čtverec s fyzikou 2.čtverec jako podklad (pevně usazený). U prvního čtverce jsem nastavil fyziku. Taky jsem podle tutoriálu vytvořil tuto akci: Když se dotkne čtverec 1 se čtvercem 2 = Comment = colide (viz.obrázek). To ale platí pro verzi GMS 1.4.1474.
Potřeboval bych poradit jak to zajistit ve verzi 1.4.1760
Dělal jsem to podle tohoto tutoriálu:
https://www.youtube.com/watch?…

Editováno 2. července 5:13
 
Odpovědět
2. července 5:12
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Pavel:2. července 5:15

Omlouvám se špatný obrázek. Tenhle je z jiného tutoriálu.
Tady je ten správný.

 
Nahoru Odpovědět
2. července 5:15
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:9. července 11:26

Proč myslíš, že je problém ve verzi? Tohle snad fungovalo ve všech a pokud by to zrovna v nějaké z nich nefungovalo, nemá smysl se jí držet.

Spíše bude jen špatně vyklikáno. Mimochodem, je jedno, co napíšeš do toho žlutého ( u tebe zeleného - mám jiný skin GM ) vykřičníku. Jde o prázdnou akci - komentář a ve smyslu fyziky se používá jen proto, aby se event collide vůbec spustil.

Editováno 9. července 11:27
Nahoru Odpovědět
9. července 11:26
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Pavel:9. července 18:56

Už jsem na to přišel. Jen jsem u bloku zdi nastavil - uses physic - density = 0 (viz. obrázek)
Ale teď mám zase jiný problém. Pracuji na levelu: uhelný důl. Hráč zde těží kámen a uhlí. Přičemž bloky jsou vybaveny fyzikou a bez podpěr a konstrukce mohou zasypat hráče. Potřeboval bych nějaký šikovný příkaz jak hráči půjčit fyzikální kolizi.

 
Nahoru Odpovědět
9. července 18:56
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Pavel:9. července 18:58

Ukázka levelu:

 
Nahoru Odpovědět
9. července 18:58
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:9. července 21:31

Záleží na tom, co potřebuješ, aby se po kolizi stalo. Pokud má být hráč normální objekt a přesto to má vypadat jako vzájemný náraz, mohl by fungovat dočasné vytvoření průhledného objektu s plnou maskou v pozici hráče. Nebude vidět, ale bude kolidovat. Lze ho zrušit i přidat za běhu. Bude synchronizovat polohu s hráčem a tak to bude vypadat, že klády naráží do něj.

Samozřejmě, pokud má jen umřít nebo tak něco, netřeba fyziku. Případně naopak může být fyzikální pořád. Ale předpokládám, že to cílem otázky nebylo. Teoreticky by se dalo vytvořit na hráčově figurce fyziku za běhu, ale to by se mohlo blbě testovat na správnou funkčnost. Zastřešit to objektem mi přijde lepší.

Nahoru Odpovědět
9. července 21:31
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Pavel:10. července 8:14

Zatím to vypadá tak že bloky ani lešení na hráče nereagují. Prostě ho zasypou. Ale u toho lešení to problém je: když třeba postaví 3 patra a pak s lešením něco pohne nahoru tak "desky" se dostanono DO HRÁČE (nereagují na něj) a hráč se pak nemůže hýbat. A já bych potřeboval aby v tomto případě dostal kolizi která ho bude udržovat stále na desce nebo stále pod blokem kamene.
Napadlo mě (pokud by to šlo) že by hráč měl v sobě kontrolní body, které když se aktivují (něčím co má fyziku) pak by se proměnil taky v objekt co má fyziku (ovšem nejlépe bez rotace) a když už se kontrolních bodů nic nedotýká mohl by hráč zase být jako na začátku (bez kolize)
Jinak nedávno jsem GM 8 přešel na GMS 1.4.1670 a tak tomu moc nerozumí.

 
Nahoru Odpovědět
10. července 8:14
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:10. července 9:57

Jo, to znám. Přechod z GM na GMS u mě znamenal hooodně sprostých slov vypuštěných do světa. :D

Kontrolní body myslím nejsou potřeba, pokud nehodláš panáčka hýbat po částech jako ruka, noha atd. Zkus ho udělat celou dobu fyzikálního a pak poznáš, kde to chce fyziku a kde ne. Často stačí změnit jen parametry.

Nahoru Odpovědět
10. července 9:57
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Pavel:10. července 12:13

Zkoušel jsem:

Phy_position_x += 1

A do step eventu

Direction = 0

Ale nebylo to ono
Sidce to fungovalo alevypadalo to špatně
Mohl bys mi prosím poradit jak na to?

 
Nahoru Odpovědět
10. července 12:13
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:10. července 12:30

Už je to dost dlouho, co jsem dělal věci s fyzikou a tohle se obzvlášť blbě nastavuje. Zkus physics_apply_lo­cal_force a zvolit vhodnou sílu. Když totiž měníš xy přímo, tak fyziku rozbouráš, protože fyzika počítá vektory z předchozího pohybu. Přímou změnou v tom uděláš obvykle bordel.

Nahoru Odpovědět
10. července 12:30
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Pavel:10. července 18:31

Dobře. Hned jak dojdu domů tak to vyzkouším. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je dobrý nápad používat ve své hře sprity ze složky přiložené k gamemakeru 8. Ta složka se myslím jmenuje: Maze Platform

 
Nahoru Odpovědět
10. července 18:31
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:10. července 20:48

Podle toho, co s tím chceš pak dělat. Kdybys to chtěl prodávat, tak to úplně dobrý nápad není. Spousta lidí ty obrázky pozná. A budou vědět, že už byly použity jinde. Jinak je to asi jedno. Na učení programování lze používat kdeco.

Nahoru Odpovědět
10. července 20:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Pavel
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Pavel:11. července 8:02

Prodávat to nechci. Když už tak bych to dal ke stažení zdarma. O jiné možnosti spritů nevím. Tak musím použít aspoň toto

 
Nahoru Odpovědět
11. července 8:02
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavel
TomBen:11. července 16:48

Ideální je, najít začínajícího grafika stejně odhodlaného kreslit. Ale jinak stačí googlit "free sprites", "free game art", "free game resources" atd. Sem tam se něco slušného najde.

Nahoru Odpovědět
11. července 16:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.