NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Java programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.

Řešené úlohy k 1. – 5. lekci Inkscape

V minulé lekci, Inkscape - Kresba od ruky, Bézierovy křivky, jsme se naučili používat základní nástroje pro kresbu s křivkami - Bézierovy křivky, kresbu od ruky a kaligrafické pero. Nástroje jsme si popsali, probrali jejich nastavení a uvedli si praktickou ukázku.

V předchozích tutoriálech Inkscape jsme se naučili pracovat se základními objekty (čtverec, kruh), s textem a se zarovnáním objektů. Nyní si naše získané znalosti můžeme prakticky prověřit ve třech následujících cvičení. Pokuste se je vyřešit sami a v případě, že si opravdu nebudete vědět rady, nahlédněte do tutoriálů k programu Inkscape. Pod článkem jsou pro kontrolu k dispozici řešení ke stažení.

Naším hlavním úkolem bude v programu Inkscape vytvořit a nastavit svůj první soubor. Následně budeme pokračovat v krocích, abychom vytvořili pozadí pro akvárium, do kterého si vložíme nakreslené bubliny, mušle a odlesky od hladiny. To vše s pomocí jednoduchých tvarů.

Jednoduchý příklad

Vytvořte soubor, který bude mít velikost A5, orientaci plátna na šířku, stránka bude ohraničená (navrchu) a ohraničení nebude vrhat stín. Na vytvořeném pracovním plátně vytvořte pozadí a odlesky na hladině (práce s tahem u kruhu/elipsy). Výsledek by měl vypadat asi jako na obrázku níže:

Inkscape

Středně pokročilý příklad

Do vytvořeného obrázku s pozadím a odlesky vody nakreslete s použitím nástroje Kaligrafické pero rostlinu i se stínem, vytvořte několik bublin (kruh, elipsa). Není nutné dodržet zcela stejný tvar rostliny, nicméně byste se měli blížit tomuto výsledku:

Inkscape

Pokročilý příklad

Pro dokončení akvária vytvořte několik mušlí (zde využijete znalostí pro zarovnání kruhů a jejich pozicování), které vrhají stín. Celý obrázek doplňte nadpisem (Gill Sans Ultra Bold, 30), barvu bude mít stejnou jako nejtmavší část mušle:

Inkscape

V příští lekci, Inkscape - Úprava cest (křivek), se naučíme základní editaci cest (křivek), úpravu uzlů, převádět objekt/obrys na křivku, práci s textem umístěným na křivku a vektorizaci bitmapy.


 

Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 42x (15.21 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

K absolvování tohoto cvičení prosím splň všechny příklady tím, že je úspěšně odevzdáš k otestování.

Předchozí článek
Inkscape - Kresba od ruky, Bézierovy křivky
Všechny články v sekci
Inkscape
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Inkscape - Úprava cest (křivek)
Článek pro vás napsala Denisa Honsejková
Avatar
Uživatelské hodnocení:
16 hlasů
Aktivity