Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Základní akce pomocí GML kódu - Extra akce (particles)

Particles (částice, speciální efekty)

GameMaker - GML 'Create Part System'

index=part_system_create();//přiřadí particle system proměnné index (může se jmenovat i jinak) -> bude se používat v ostatních fcích

GameMaker - GML 'Destroy Part System'

part_system_destroy(index);

GameMaker - GML 'Clear Part system'

part_system_clear(index);

GameMaker - GML 'Create Particle'

index=part_type_create();//přiřazení do proměnné index
part_type_shape(index,shape);
part_type_size(index,size_min,size_max,size_incr,size_rand);
part_type_color(index,color_start,color_middle,color_end);
//je zde více fcí. zde jsou ukázány pouze ty které používají ikonky

GameMaker - GML ’Particle Color’

part_type_color1(ind,color1)//barva která bude použita pro částici
part_type_color2(ind,color1,color2)//dvě barvy které se budou interpolovat
part_type_color3(ind,color1,color2,color3)//podobné jako předchozí zde se však budou interpolovat tři barvy -> start, v půlce a nakonci
part_type_color_mix(ind,color1,color2)
part_type_color_rgb(ind,rmin,rmax,gmin,gmax,bmin,bmax)
part_type_color_hsv(ind,hmin,hmax,smin,smax,vmin,vmax)

GameMaker - GML 'Particle Life'

part_type_life(index,life_min,life_max);

GameMaker - GML 'Particle Speed'

part_type_speed(index,speed_min,speed_max,speed_incr,speed_rand);
part_type_direction(index,dir_min,dir_max,dir_incr,dir_rand);

GameMaker - GML 'Particle Gravity'

part_type_gravity(index,grav_amount,grav_dir);

GameMaker - GML 'Particle Secondary'

part_type_death(index,death_number,death_type);

GameMaker - GML 'Create Emitter'

index=part_emitter_create(ps);//ps je index částicového systému
part_emitter_region(ps,index,xmin,xmax,ymin,ymax,shape,distribution);//ps je index částicového systému, index je index emitteru

GameMaker - GML 'Destroy Emitter'

part_emitter_destroy_all(ps)//ps je index emitteru

GameMaker - GML 'Burst from Emitter

part_emitter_burst(ps,index,parttype,number);// ps je index částicového systému, index je index emitteru, parttype je index částice

GameMaker - GML 'Stream from Emitter'

part_emitter_stream(ps,index,parttype,number);// ps je index částicového systému, index je index emitteru, parttype je index částice

CD

//před použitím následujících fcí musíte zavolat funkci:

cd_init();

GameMaker - GML 'Play CD'

cd_play(first,last);

GameMaker - GML 'Stop CD'

cd_stop();

GameMaker - GML 'Pause CD'

cd_pause();

GameMaker - GML 'Resume CD'

cd_resume();

GameMaker - GML 'Check CD'

if cd_present()=true{
//akce
}

GameMaker - GML 'Check CD playing'

if cd_playing()=true{
//akce
}

Other (ostatní)

GameMaker - GML 'Set Cursor';

window_set_cursor(curs);
//toto nastaví kurzor na výchozí nastavení (v dodatcích na konci článku jsou vypsané typy kurzorů)
//pokud chcete použít místo kurzoru sprite použijte následující kód
cursor_sprite=sprite0;//změna kurzoru na vybraný sprite

GameMaker - GML 'Open a Web Page'

execute_shell('http//www.itnetwork.cz',0);

 

Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Naprogramujte arkanoid v GML
Článek pro vás napsal David Jančík
Avatar
Uživatelské hodnocení:
2 hlasů
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity