Slevový týden - Březen C# týden
Využij náš slevový týden a získej až 30 % bodů navíc zdarma! Zároveň také probíhá C# týden se slevou na e-learning až 80 %
Hledáme fulltime programátora do ITnetwork týmu -100% homeoffice, 100% časově flexibilní #bezdeadlinu Mám zájem!

Pole (Arrays) v GML

Array, neboli česky pole, je vlastně taková "množina" proměnných, do které se dají ukládat různá data na konkrétní pozice (souřadnice).

Základní syntaxe polí v Game Makeru vypadá takto:

pole[souradnice]=hodnota;

Tedy například:

enemies[1]="dragon"; //v poli enemies se na první umístění uložil string "dragon"
enemies[2]=zombie; //v poli enemies se na souřadnici 2(druhé umístění) uložila proměnná zombie

Kromě toho zvládá Game Maker tzv. dvourozměrná pole, tedy pole, v nichž můžeme uložit hodnotu na dvě souřadnice. Pokud bychom si jednoduché jednorozměrné pole představili jako přímku, na kterou ukládáme do různých bodů data, mohli bychom si dvojrozměrné pole představit jako plochu.

Základní syntaxe dvourozměrných polí tedy vypadá takto:

pole[souradnicex,souradnicey]=hodnota;

Na našem příkladu:

enemies[2,8]=slenderman; //v poli enemies se na souřadnice 2,8 uložila proměnná slenderman (tou může být například objekt slenderman)
enemies[7,150]="sdraco"; //v poli enemies se na souřadnice 7,150 uložil string "sdraco"

V Game Makeru lze jako souřadnici v poli použít i proměnnou, které již byla přiřazena nějaká číselná hodnota. Jako souřadnice smí být použito pouze celé nebo desetinné kladné číslo, proměnná, která má jeho hodnotu, nebo početní výraz, jehož výsledkem je celé nebo desetinné kladné číslo!

Můžeme tedy napsat:

a=2;
b=8;
enemies[a,b]=slenderman;

Poslední odstavec teorie, pak už se vrhneme na použití arrays v praxi!

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Hodnota proměnných enemies a enemies[] z minulého příkladu: V Game Makeru platí, že:

enemies=enemies[0]=enemies[]
enemies[0]=enemies=enemies[]
enemies[]=enemies=enemies[0]

Tedy, že enemies, enemies[] a enemies[0] jsou jedna a tatáž proměnná.

Game Maker nepodporuje troj- a vícerozměrná pole!

Použití polí v praxi

Teď ta zábavnější část :)

Řekněme, že pro začátek chceme vytvořit úhlopříčnou řadu čísel od nuly do deseti, tedy aby to ve výsledku vypadalo asi takhle:

Pole v GameMakeru

Jako první si vytvoříme nový projekt v Game Makeru. Poté vytvoříme libovolný objekt, např. object1

Do jeho Create eventu napíšeme následující kód:

for (a=0; a<=10; a+=1)
{
    b[a]=a;
}

Rozbor kódu:

Použili jsme cyklus for (ten snad všichni znáte) pro desetinásobné zopakování zadaného výrazu a zvyšování proměnné a.

Dále jsme do pole b na souřadnici a uložili hodnotu a. Bez použití cyklu for by to tedy vypadalo takto:

b[0]=0;
b[1]=1;
b[2]=2;
b[3]=3;
b[4]=4;
b[5]=5;
b[6]=6;
b[7]=7;
b[8]=8;
b[9]=9;
b[10]=10;

Do stejného objektu, do eventu Draw napíšeme následující kód:

for (i=0; i<=10; i+=1)
{
    draw_text(30*i,30*i,b[i]);
}

Rozbor kódu:

Zase jsme použili for*, tentokrát ovšem k vypsání čísla, které je uloženo v poli b na pozici i do roomu na souřadnice **30*i , 30*i

Bez foru by to tedy bylo:

draw_text(30*1,30*1,b[1]);
draw_text(30*2,30*2,b[2]);
draw_text(30*3,30*3,b[3]);
draw_text(30*4,30*4,b[4]);
draw_text(30*5,30*5,b[5]);
draw_text(30*6,30*6,b[6]);
draw_text(30*7,30*7,b[7]);
draw_text(30*8,30*8,b[8]);
draw_text(30*9,30*9,b[9]);
draw_text(30*10,30*10,b[10]);

Nyní vytvoříme herní room, vložíme do něj náš objekt, a je hotovo!

Vyhledávání extrémů (minima a maxima) v poli pomocí Game Makeru

Pozor! Složitější operace, mezi které patří vyhledávání extrémů v poli, se nedoporučují provádět v GML! Pokud jsi došel až sem, zvaž použití moderních jazyků, jako je například C# nebo Java.

Asi si říkáš, že úhlopříčná řada čísel by se dala udělat mnohem jednodušeji, že to pole je tam zbytečně. Máš pravdu, I přesto tu však uvádím nedokonalý algoritmus, který v číselném poli nalezne nejmenší a největší prvek.

Nalezení minima

if a[0] <= a[1]
{
  nejmensi=a[0];
}
else nejmensi=a[1];
for (i=1; i <= 10; i+=1)
{
    if a[i] <= nejmensi
    {
        nejmensi=a[i];
    }
}

Rozbor kódu

Samozřejmě musí existovat pole a a musí mít minimálně tolik prvků těsně za sebou začínajících na a[0], kolikrát opakujeme for. Zbytek je snad jasný.

Nalezení maxima

if a[0]>=a[1]
{
  nejvetsi=a[0];
}
else nejvetsi=a[1];
for (i=1; i<=10; i+=1)
{
    if a[i]>=nejvetsi
    {
        nejvetsi=a[i];
    }
}

Rozbor kódu

Samozřejmě musí existovat pole a a musí mít minimálně tolik prvků těsně za sebou začínajících na a[0], kolikrát opakujeme for. Zbytek je snad jasný.

Pokud ti je něco nejasné, napiš to do komentářů!


 

Stáhnout

Staženo 173x (9.02 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

 

Článek pro vás napsal Martin Bednář (xbedm01)
Avatar
Jak se ti líbí článek?
3 hlasů
Autor se momentálně věnuje nejvíce jazykům PHP,JavaScript,HTML a CSS. Také tvoří hry v Game Makeru.
Předchozí článek
Naprogramujte arkanoid v GML
Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:24.6.2013 15:23

Díky za pokročilejší článek o GM a vložení mé instance do pole :D

Odpovědět
24.6.2013 15:23
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Зайчик:24.6.2013 15:28

vložil tě pouze jako řetězec ne jako instanci :D

V GM se nemusejí pole deklarovat? (nevím nedělal jsem v tom) něco jako

Array pole[10,10];

Nebo všechny pole jsou automaticky dynamické a nemají hranici?

Odpovědět
24.6.2013 15:28
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Зайчик
David Čápka:24.6.2013 15:34

Řekl bych, že se tam pole chová jako list.

Odpovědět
24.6.2013 15:34
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:24.6.2013 15:45

Pole bych neřadil k pokročilým věcem. Je to jen hromada očíslovaných
proměnných a nic na tom není. :-)

Najít nejmenší a největší prvek je technicky snadné. Jediný problém
je rychlost nebo spíš pomalost u velkých (10K a více) polí.

Jinak se pole používají v GM dobře a jsou ve hrách snadno použitelné.
Článek trochu moc straší. :-) Polí není třeba se bát.

PS: V ukázkách bych vyházel ta br a středník za závorkama je taky zbytečný.
Kód je trochu harakiri, ale jinak vypadá na první pohled funkčně.

Odpovědět
24.6.2013 15:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
TomBen:24.6.2013 15:48

Pole se v GM skutečně nemusí deklarovat. Jsou dynamické, ale hranici mají. :-)

Odpovědět
24.6.2013 15:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Kešu:25.6.2013 11:12

Rád bych upozornil na to, že nepoužíváš "spisovnou" syntaxi.
Správně by to mělo vypadat asi takhle :

if (a[0]>=a[1]){
  nejvetsi=a[0];
}
else nejvetsi=a[1];
for (i=1; i<=10; i+=1){
    if (a[i]>=nejvetsi) then nejvetsi=a[i];
}

Zvlášt, když jde o tutoriál.

Editováno 25.6.2013 11:15
Odpovědět
25.6.2013 11:12
All your base are belong to us!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
Kit:25.6.2013 11:20

Proč tak složitě?

nejvetsi=a[0];
for (i=1; i<=10; i+=1){
    if (a[i]>=nejvetsi) then nejvetsi=a[i];
}
Odpovědět
25.6.2013 11:20
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kešu:25.6.2013 11:24

Vzal jsem jeho kód, a jen upravil to formátování. ;)
Neřešil jsem obsah.

Odpovědět
25.6.2013 11:24
All your base are belong to us!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
Kit:25.6.2013 11:59

Ta tvá "spisovná" syntaxe se mi také moc nelíbí, přesto jsem jí kousek převzal.

BTW: Píše se v GML "then" nebo nepíše?

Odpovědět
25.6.2013 11:59
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kešu:25.6.2013 12:02

"then" by se mělo psát, když v podmínce potřebuješ vykonávat jen jednu věc.
Ale dá se to také zapsat jako podmínka, a pod to rovnou to, co chceš vykonat (bez svorek).

if (funkce())
neco();
if (funkce()) then neco();
Editováno 25.6.2013 12:03
Odpovědět
25.6.2013 12:02
All your base are belong to us!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
Kit:25.6.2013 12:14

Aha, takže mi z toho vychází dva vhodné zápisy:

if (a[0]>=a[1])
  then nejvetsi=a[0];
  else nejvetsi=a[1];

a

if (a[0]>=a[1]) {
  nejvetsi=a[0];
} else {
  nejvetsi=a[1];
}

Ten první mi připomíná Pascal (až na ten středník před else), ten druhý je mi ale o něco sympatičtější.

Odpovědět
25.6.2013 12:14
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kešu:25.6.2013 12:22

"then" musí být na stejném řádku, jako samotná podmínka.

if (podminka()) then akce();
else akce();
Odpovědět
25.6.2013 12:22
All your base are belong to us!
Avatar
Odpovídá na Kešu
Martin Bednář (xbedm01):25.6.2013 12:54

Dík za připomínku, kód je trochu "prasácký". Nesouhlasím však s tvojí úpravou. Nejlepší zápis by vypadal:

if a[0]>=a[1] nejvetsi=a[0];
else nejvetsi=a[1];
for (i=1; i<=10; i+=1)
{
    if a[i]>=nejvetsi nejvetsi=a[i];
}

Popř. takhle:

if (a[0]>=a[1]) nejvetsi=a[0];
else nejvetsi=a[1];
for (i=1; i<=10; i+=1)
{
    if (a[i]>=nejvetsi) nejvetsi=a[i];
}

Používat then v Game Makeru je opravdu zbytečné.

Editováno 25.6.2013 12:55
Odpovědět
25.6.2013 12:54
I bez motta se dá žít
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Bednář (xbedm01)
Kit:25.6.2013 12:59

A k čemu tam máš to else? Vždyť celá první podmínka je tam úplně zbytečně.

Odpovědět
25.6.2013 12:59
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Bednář (xbedm01)
Kešu:25.6.2013 13:01

Tady jde o to, že to prostě vypadá líp a nevyužíváš jen toho, že "ti to GM i tak uzná".

Odpovědět
25.6.2013 13:01
All your base are belong to us!
Avatar
Odpovídá na Kešu
Martin Bednář (xbedm01):25.6.2013 13:06

OK, příště to tak udělám.

Odpovědět
25.6.2013 13:06
I bez motta se dá žít
Avatar
Odpovídá na Kit
Martin Bednář (xbedm01):25.6.2013 13:07

To je pravda. Lepší by to bylo bez ní.

Odpovědět
25.6.2013 13:07
I bez motta se dá žít
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
Kit:25.6.2013 13:10

Nemá smysl se hádat, zda je lepší

for (i=1; i<=10; i+=1)
{
    if (a[i]>=nejvetsi) nejvetsi=a[i];
}

nebo

for (i=1; i<=10; i+=1) {
    if (a[i]>=nejvetsi) nejvetsi=a[i];
}

Tyto zápisy jsou rovnocenné, každý z nich má své zastánce i odpůrce.

Odpovědět
25.6.2013 13:10
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:25.6.2013 13:16

k tomu prvnímu tě nutí visual studio, k tomu druhému například IDEA intelliJ (Java) a já ten druhý způsob používám všude kromě C# :)

Editováno 25.6.2013 13:17
Odpovědět
25.6.2013 13:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:25.6.2013 13:32

Tak to bych si nenechal diktovat od IDE, jak mám psát. I když na druhou stranu všude vidím zápis v Javě:

@Override
public String toString() {
    return this.className();
}

a Vim mi to začal formátovat:

@Override
    public String toString() {
        return this.className();
    }

Nejdřív jsem hledal, jak to upravit, ale pak jsem přišel na to, že je to vlastně tak lepší. Když však tu anotaci hodím na stejný řádek, tak mi to udělá jinak:

@Override public String toString() {
    return this.className();
}

Takže používám poslední dva způsoby podle účelu. Dlouhé anotace s parametry samozřejmě zalamuji, ale krátké nechávám inline.

Odpovědět
25.6.2013 13:32
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:25.6.2013 22:28

Já si nenechávám nic diktovat, mě to tak vyhovuje :) Kdybych cítil potřebu to psát jinak, tak si to tak zařídím ;)

Odpovědět
25.6.2013 22:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:25.6.2013 22:46

Každé vývojové prostředí bývá nějak přednastaveno. Pokud se upravit nedá, tak je to obvykle špatně a moc příznivců nemá. Čím víc možností konfigurace, tím lépe, ale zase klesá přehlednost. Programátor si obvykle upraví jen pár drobností, udělá si pár maker a víc do toho nevrtá. Pokud mi však v editoru něco vadí, tak si to předělám podle svého.

Odpovědět
25.6.2013 22:46
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Martin Bednář (xbedm01):25.6.2013 22:48

Nemohla by se debata vrátit zpět k polím v Game Makeru? :D

Odpovědět
25.6.2013 22:48
I bez motta se dá žít
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:25.6.2013 22:49

S tím souhlasím, ale mě to nevadí. Nechme to být, má se tu řešit pole ;)

Editováno 25.6.2013 22:49
Odpovědět
25.6.2013 22:49
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:14.5.2015 5:24

Chtěl bych opravit tvrzení, že GM nepodporuje 3D pole, to je nesmysl. Osobně netuším proč si autor dovoluje tvrdit takové věci, když si neprostudoval žádné materiály.
Proto prosím o opravu článku.

GM sice nativně nepodporuje klasický zápis 3d pole, to ovšem neznamená, že bychom jich nemohli dosáhnout. Pokud autor tuší, tak maximální velikost proměnné typu real je v GM 32000.
I velice jednoduchou matematikou můžeme dosáhnout

pole[a,b,c] = pole[a,b*cLimit + c]

Zde je samozřejmě nutno vidět, dimenze a je zcela nezatížena a tudíž má limit 32000, zatímco limitem b a c je 32000½, tzn 178, což je tedy max. velikost tohoto pole. Samozřejmě existují způsoby jak tyto překážky odstranit.

Pokud se autor nevyjádří k opravě, prosím o ni někoho s příslušnými právy.
Toto není jediný místní článek, ve kterém jsou nesmysly. Apeluji na autory, aby si zjistili informace, než začnou tvrdit, že to nejde.

Hodně zdaru Všem. :)

Editováno 14.5.2015 5:26
Odpovědět
14.5.2015 5:24
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
David Čápka:14.5.2015 9:51

Teda, to je síla. Dlouho tu zas nebyl někdo s takovým mindrákem. V přezdívce Lord, v profilu nafejkované kvízy, 16 let, neurážlivé komentáře co jsi sem napsal bych spočítal na prstech jedné ruky průměrně šikovného pracovníka na pile. Články od tebe žádné, "programuješ" v GameMakeru, reference žádné, není divu, že si potřebuješ nahonit ego. Žádám tě, abys zvážil své chování, nebo tu nebudeš dále působit, protože takhle se tady chovat prostě nebudeme.

Odpovědět
14.5.2015 9:51
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Neaktivní uživatel:14.5.2015 10:57

Na takové urážky nebudu odpovídat. Tvrď si co chceš, na tvém písečku se ti zjevně machruje pěkně. Možná důvod proč odtud odešlo tolik lidí...

David Čápka, zakladatel velkého projektu, vlastník tisíce a jedné role, největší machr a velký hrdina davu... na tomhle fóru jsem už pomohl skoro tolika lidem co ty. Zcela v souladu se tvými tvrzeními tě prohlašuji za mutanta.

Měj se pěkně. ;)

Editováno 14.5.2015 11:01
Odpovědět
14.5.2015 10:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:14.5.2015 11:07

Nevšiml jsem si, že by David Čápka napsal cokoliv, co by tě mělo urazit. Jediný, kdo tady někoho uráží jsi ty. To, že odtud "odešlo tolik lidí" si zjistil kde? Pouč nás, ať víme, kde se to číslo dá najít?

Odpovědět
14.5.2015 11:07
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Honza Bittner:14.5.2015 11:10

Na tomto fóru si rozhodně nepomohl tolika lidem, jako David...

Nikdo tu IMHO nemachruje, spíše jen narážel na fakt, že tak trochu urážíš autory článků, zatímco sám nemáš ani jeden.

Odpovědět
14.5.2015 11:10
Student FIT ČVUT. In love with Dart &...
Avatar
Neaktivní uživatel:14.5.2015 11:16

Právě píšu svůj osmidílný seriál o GM. Hotové jsou dva díly.
Můj komentář byl míněn pouze na některé GM články. Rozhodně ne na ostatní.

Odpovědět
14.5.2015 11:16
Neaktivní uživatelský účet
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
Neaktivní uživatel:14.5.2015 11:21
  • Na fóru o GM bych si troufl tvrdit že ano. Mám tu označeno 20+ řešení. Čápka se soustředí na jiné fóra.
Odpovědět
14.5.2015 11:21
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Neaktivní uživatel:14.5.2015 16:45
...nafejkované kvízy...

Vážně? To bych si snad dovolil v tom případě tvrdit, že ty máš nafejkované role!

Každopádně souhlasím s LordOfFlies (kocourmatej)

Odpovědět
14.5.2015 16:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
NeonMaster
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
NeonMaster:14.5.2015 17:27

Co se stalo že si najednou tak naštvaný?! Nevím jestli ten člověk má pravdu(v gamemarkeru neumím) ale pokud nemá tak by bylo dobré ho opravit a přesvědčit ho že pravdu nemá, ne tady začít rozjíždět flame.

 
Odpovědět
14.5.2015 17:27
Avatar
patrik.pa
Člen
Avatar
patrik.pa:14.5.2015 18:24

S týmto musím súhlasiť s lordom z dôvodu toho, že aj keď možno má 16, tak na fórum ohlade GM je jeden z najaktívnejších a ak ho človek požiada o pomoc, nemá problém poradiť. Mne osobne už viac krát pomohol a to čo pomáha ľuďom a odpisuje v komentároch tak myslím, že nahrádza články, ktoré písať nemusí

 
Odpovědět
14.5.2015 18:24
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Jakub Šárník:14.5.2015 18:25

Musím říct, že takovéto příspěvky jsou od administrátora a majitele webu dosti neprofesionální a nevhodné...

 
Odpovědět
14.5.2015 18:25
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:14.5.2015 19:13

Ano, David se soustředí na jiné věci, nemá GM rád - a to už dlouho. A ano, někteří lidé odsud odešli, ale to bylo kvůli počátku používání jmen místo přezdívek a zpoplatnění článků.

Odpovědět
14.5.2015 19:13
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Davemal
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Davemal:14.5.2015 19:52

Dovolím si říct, že i 16-letý člověk dokáže více než vysokoškolák, abych řekl pravdu kocourmatěj mi vždy pomohl, když jsem potřeboval. Podle jeho zkušenostech v praxi si dovolím říct, že je výborný programátor v GML. To že ty nemáš rád Gamemaker, tak to neznamená, že je hnedka špatný... . Laskavě se nad sebou zamysli a chovej se k lidem lépe, jinak tato stránka brzy skončí. Kit byl výborný programátor v PHP a co jsi s ním ty udělal BOOM permanent ban. I když GML neuměl, tak mi hodněkrát pomohl. Hodně lidí zde v poslední době odchází a také už jsem to zvažoval.

Editováno 14.5.2015 19:53
 
Odpovědět
14.5.2015 19:52
Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:14.5.2015 19:56

Sám mám zkušenosti s LordOfFlies. Když sem mu napsal vždy o pomoct, kdykoliv odepsal a sanžil se pomoci. Na GameMaker je podle mě šikovný. Nevím proč jsou zde takové reakce, ale možná reakce D. Čápka byla přehnaná.

 
Odpovědět
14.5.2015 19:56
Avatar
Vašek
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Vašek:14.5.2015 20:12

Jsem teprve v mladém, nezkušeném věku a mé názory někteří dospělí lidé neberou příliš vážně. A Neaktivní uživatel že má nefajfkovaná řešení? Napsal 23 řešení a ty 37. Nepřijde mi to tak velký rozdíl vzhledem k tomu, že ty jsi tady už od počátku věků. Průměrně každý tvůj 258 koment byl označen jako řešení, kdežto Matějovo řešení bylo průměrně každé 17. Vím, že se komenty nepíší jen do fór, ale o tom, že má kocourmarěj nefajfkovaná řešení bych nemluvil. Vím, že kdybych nenarazil na kocourmatěje, tak teď sedím někde u GM8 a tupě zírám na erory a skládám ikonky. Teď mě naučil všechno dávat to kódů a používat GMS.

 
Odpovědět
14.5.2015 20:12
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na Vašek
Honza Bittner:14.5.2015 20:16

Trochu popřemýšlej, o tom, co jsi napsal...


Btw. např. ty řešení tady jsou poměrně krátce a David se nezaměřuje tak na psaní komentářů, jako třeba na psaní článků.

Odpovědět
14.5.2015 20:16
Student FIT ČVUT. In love with Dart &...
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
Zdeněk Pavlátka:14.5.2015 20:18

Ano, řešení moc o ničem nevypovídají, kdyby se měly označit všechny staré, má jich David minimálně stovky.

Odpovědět
14.5.2015 20:18
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Jan Lupčík:14.5.2015 20:47

Nafejkované kvízy ... heh, tyhle kvízy jsou často velmi lehké a týkají se obecného zápisu. Mnoho jazyků k tomu je stejných. Stačí umět syntaxe a mít programátorské myšlení. ;)

Prý žádný program ... kdyby si chtěl honit ego, zveřejní tady 1001 programů a pod ně bude urážet každého nováčka, který bude chtít zdrojový kód.
A to že je lord nemusí hned znamenat, že si tady na něco hraje. (Btw. je to *LordOfFlies *- pán much ... velmi mocný člověk! :D)

//EDIT: Jak už bylo řečeno, pokud se mílí, můžeš ho opravit. Ale když chce pomoct nováčkům a ty hned tady napíšeš, jaká je on pohroma ... o_O

Editováno 14.5.2015 20:49
Odpovědět
14.5.2015 20:47
TruckersMP vývojář
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:14.5.2015 21:01

Nemyslím si, že by někoho nějak urážel. Možná je někdy trochu drsnější :D, ale jinak co sleduji jeho komentáře, tak se snaží pomoct a není problém mu napsat o pomoct. (Na profilu se i sám nabízí)

 
Odpovědět
14.5.2015 21:01
Avatar
mnauik
Člen
Avatar
mnauik:14.5.2015 21:02

Tady má asi někdo mindrák. Nevím jakou roli v tom má věk. Už jsem viděl dost mladých programátorů, kteří jsou mnohem kvalitnější a užitečnější než nějací absolventi VŠ (kde většina chlubilů má soukromou VŠ) ;)

Odpovědět
14.5.2015 21:02
minusuj mě, ale zdůvodni to ;)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:14.5.2015 21:52

Tady se to taky hezky zvrhlo. Od polí do rolí.
A všechno hezky off-topic.

Odpovědět
14.5.2015 21:52
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Šmahel:14.5.2015 22:12

-- Čtenáři, připravte si mínusy, rekord mám myslím 12, snažte se :P --

Knihu nemůžeš soudit podle obalu, stejně tak člověka. Věk je pouze číslo. Je spousta lidí, kterým je 15 a programují na zcela jiné úrovni (lepší), než kdokoliv na vysoké. Pokud lze "fejkovat" kvízi, najdi někoho, kdo to opraví.
Nechci se zastávat nikoho. Nemusel jsi tak tvrdě a on se nemusel hned urazit a způsobit takovou "slovní bitku", i když ta začala spíš sama.
Neaktivní uživatel pomlouvat zdejší články jsi nemusel. Autoři s nimi mají dosr práce a tohle je urazí, sám již něco píšeš (jak jsi psal), tudíž víš, jak se to pěkně dělá. Kdybys byl na místě Davida, reagoval bys podobně jako on. Když se ti článek nelíbí, lehce upozorníš autora na chybu a stačí, nebo ne??
Opravdu nevím, co se to tady se všemi děje, chtělo by se to občas chovat trochu normálně (je to těžké, znám to). Poslední dobou je tu samá kritika nováčků (asi konkurence, že??) a lidí, kteří se píší s články, aby obohatili síť a lidí, kteří pomáhají, aby měli dobrý pocit a něco se přiučili.
Děkuji za přečtení, zamyslete se nad sebou, já tak konám každým dnem a zabírá to.

Odpovědět
14.5.2015 22:12
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
MadaraCZech:15.5.2015 19:15

Jenže on offtopic začít může, je to jeho fórum a může si dělat co chce. Stejně tak si může psát co chce.

//Původní příspěvek, na který jsem odepisoval - zmizel.

Editováno 15.5.2015 19:15
 
Odpovědět
15.5.2015 19:15
Avatar
Neaktivní uživatel:15.5.2015 19:51

Podle mě je jedno věk autora udělá-li něco dobrýho věk není duležitý...
Co se týče Game Makeru nekritizoval bych ho, nedá se přímo kritizovat Programovací Jazyk/Engine, záleží na výsledku...

Co se týče Game Makeru sice to není vhodný na AAA hry ale na Indii to stačí :)

Mezi příklady určitě patří:

I See You
CalmTime
BlackHole
See no Evil
Orphan

Sice spousta z těch her není známo ale kvalita je podle mě dostačujicí až výborná, třeba I See You je podle mě výborná Indie hra, HW nenaročná a grafika taky nevypadá špatně.

Odpovědět
15.5.2015 19:51
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
Neaktivní uživatel:15.5.2015 20:00

To bude díky davidově cenzuře ;)

Odpovědět
15.5.2015 20:00
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Michal Šmahel:15.5.2015 20:11

Děkuji, že se mnou souhlasíte. Čekal jsem opak, je vidět, že Vaše duše je pořád poměrně zdravá a Váš rozum pracuje dobře.
Neaktivní uživatel - Souhlasím.
S tou centurou bych to tak nebral. David má práva na cokoliv, když se mu něco nepovede, smaže to. Kéž by toto bylo možné i v životě. Hned by se žilo jednodužším způsobem.

Editováno 15.5.2015 20:14
Odpovědět
15.5.2015 20:11
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Neaktivní uživatel:15.5.2015 20:18

Jistě že má práva, ale podle mě je neetické mazat každý komentář co se mu jen trochu nelíbí, chápu když smaže SPAM, nějaký OT, Warez nebo tak ale mazat něčí názor je podle mě jen maskování skutečnosti, příště si bude sobě dávat plusy...

Odpovědět
15.5.2015 20:18
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Druid:15.5.2015 20:50

No ale on má právo i na tohle. Jakkoliv neetické se nám to může zdát, registrací zde jsme s tím souhlasili. A vzhledem k tomu jaký portál se mu povedlo postavit si myslím že trochu té arogance si zrovna on dovolit může.

Odpovědět
15.5.2015 20:50
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
jikolp7
Člen
Avatar
Odpovídá na Druid
jikolp7:15.5.2015 21:26

Když jsem se zaregistroval nikde nebyl checkbox "Autor projektu si vyhrazuje právo Vás dle libosti sprostě urážet."

Čáp chce, abychom se tu chovali slušně, buď se tak bude chovat i on, nebo to fungovat nebude.

 
Odpovědět
15.5.2015 21:26
Avatar
Michal Šmahel:15.5.2015 23:56

Neaktivní uživatel
Ale pokud vím, nikdy nesmazal můj komentář, za což mu jsem velice vděčný.
To, že někdy něco odstraní neznamená, že to dělá jen tak, z nudy.
Chápu, jak to myslíš, ale zase to musíš brát z jiné strany. Povedlo se mu vybudovat tuto unikátní síť (za což mu opravdu gratuluji), tudíž chce, aby nebyla ničím kažena. Proto nějaké komentáře odstraní.
Nedělá to pro své "ego", ale pro ITnetwork, tuto síť, tudíž pro nás všechny.
Někoho občas urazí, ale tak to bohužel v životě je. Musí si říct, že je to pouze komentář a pokračovat ve své cestě dál.

Editováno 15.5.2015 23:58
Odpovědět
15.5.2015 23:56
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Neaktivní uživatel:16.5.2015 7:22

No to je vrchol. Jen pro to aby si zachoval důstojnost a respetk. A pak si takhle honí ego. Docela souhlasím s jikolp7.

Autor projektu si vyhrazuje právo Vás dle libosti sprostě urážet.

Pravda ? V žádném případě! Není to ani v podmínkách a pravidlech.

Je mi jasné že mi koment bude smazán, odpovědi pište na [email protected]

PS: Davide, pokud chceš aby se tu chovali slušně, buď se tak budeš chovat i ty, nebo to fungovat prostě nebude.

Editováno 16.5.2015 7:25
Odpovědět
16.5.2015 7:22
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Neaktivní uživatel:16.5.2015 7:23
Nedělá to pro své "ego", ale pro ITnetwork, tuto síť, tudíž pro nás všechny.

O tobě jsem si myslel že jsi chytrý. Tak naivní...

Odpovědět
16.5.2015 7:23
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
LordOfFlies backup (kocourmate:16.5.2015 9:00

Dobrý den,

dovolte mi vše vysvětlit.

Zaprvé, píšu z náhradního účtu, jelikož nemohu až do 21.5 komentovat, palcovat a hlavně se veřejně obhájit.

Zadruhé, dovolte mi vysvětlit můj první komentář, problém je na jednu stranu jednoduchý, na druhou se jedná o vyložené faux pas. Ten komentář, který jste četli vypadal v původní podobě tak, jak vypadá teď. Ihned po odeslání, jsem si uvědomil uvědomil, že ten komentář si čtenáři vyloží špatně, protože byl špatně napsán. Jeho zamýšlený význam byl, že několik dalších článků v sekci GM obsahuje podobné chyby. Naprosto nechtěně se v něm objevil globalizační efekt, pouze jsem se špatně vyjádřil. Začal jsem upravovat svůj komentář, nicméně jsem překročil blíže nespecifikovaný editační limit a moje úprava nebyla uznána. Vskutku trapné.
Přijměte prosím moje omluvy.

Zatřetí, takový útok a agresivitu čápky jsem vskutku nečekal. Ve svém komentáři zapomněl dodat, že kromě kvízů a dalšího mám nafejkované "akceptované řešení", umístění v soutěžích (viz můj profil), vědomosti a znalosti. Asi je načase změnit si jméno na LordOfFakes.

Nakonec chci poděkovat všem lidem, kteří se mě zastali, opravdu moc si toho vážím. Vyjádřilo se zde hodně uživatelů, o některých jsem měl lepší mínění. Aspoň vidím, kdo za co stojí. Je dobře, že čápkovi komentáře nemají automaticky +10, jako to bylo na začátku. K tomu co psal ceskyDJ, čápka to vymyslel, za což má můj obdiv, ale na téhle síti vytvořila většinu obsahu komunita.
Pro druida: Když jsem se registroval, nikde v podmínkách nebylo, že si autor projektu vyhrazuje právo na sprosté urážky ostatních členů. Proto nemá právo mě urážet, stejně jako já neurážím ostatní členy sítě. Už jen z počtu lidí co se zde vyjádřilo na mojí obhajobu se dá odvodit, že asi všechny kolem sebe neurážím. ;)
K mé tvorbě: Sepsal jsem už mraky programů a to že je tady neuveřejňuji neznamená, je moje věc. Komunitě pomáhám zejména na GM fóru, částečně působím i v C# sekci.
Jestli nemá čápka GM rád, je to jeho věc. Pokud si myslí, že GML není programovací jazyk, prosím. To jen dokazuje neznalost. To že dokončil soukromou VŠ je obdivuhodné, ale když narážel na moje reference měl brát ohled na můj věk, v 16. na VŠ ještě nejsem.

Přeji hodně zdaru všem, LordOfFlies. :)

 
Odpovědět
16.5.2015 9:00
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na LordOfFlies backup (kocourmate
hanpari:16.5.2015 9:48

Tvuj komentar byl mozna ostrejsi, ale videl jsem tu mnohem horsi. Navic jsem od sameho zacatku videl dobry umysl, coz neplati u velke casti zdejsich kritik. S moderatory se nema smysl hadat, i kdyz nekdy prestreli. Ono to opravdu nemaji lehke. Ber to jako cennou zivotni lekci. Nekdy proste musi clovek vydrzet i zjevnou nespravedlnost. Takze hlavu vzhuru!

 
Odpovědět
16.5.2015 9:48
Avatar
Odpovídá na David Čápka
LordOfFlies backup (kocourmate:16.5.2015 10:03

Rád bych nabídl smír a celé bych to uzavřel. Všichni občas děláme chyby. :)

 
Odpovědět
16.5.2015 10:03
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Šmahel:16.5.2015 11:27

To já si myslel o všech, kteří tu působí. Když vidím, jaká mršť vyjde z omylem špatně napsaného komentáře, je to strašné.
Možná to opravdu dělá jen pro sebe a svůj dobrý pocit, ale nějak se mně tomu nechce věřit.
Možná nemám pravdu, nevím, Davida jsem osobně ani neviděl ani ho osobně neznám, nemůžu ho proto přesněji hodnotit.

Odpovědět
16.5.2015 11:27
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 60 zpráv z 60.