Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Game Maker - Health Bar

Vítejte u mého prvního návodu. Bude o častém problému, healthbar přes sprit.

První si namalujeme 2 obrázky. jeden pro pozadí ukazatele, a druhý pro aktuální stav zdraví. Měli by mít oba stejný tvar. Je taky důležité aby byl začátek a konec spritu přímo u okrajů, jinak by ukazatel nemusel nízké zdraví zobrazovat. Pro příklad, pozadí může vypadat takto:

GameMaker - Ostatní

a popředí, které se bude zobrazovat jenom ta část odpovídající zdraví

GameMaker - Ostatní

Teď vytvoříme objekt, který bude vykreslovat healthbar. Do eventu Create vložíme kod

zdravi=100
maxzdravi=100

Proměnná zdravi udává zdraví na začátku, proměnná maxzdravi maximální hodnotu zdraví.

Dále vytvoříme event Draw a vložíme tento kod:

draw_sprite(sprite1,-1,x,y) //vykreslí pozadí ukazatele (sprite1)
draw_sprite_part(sprite0,-1,0,0,(sprite_get_width(sprite0)/maxzdravi)*zdravi,sprite_get_height(sprite0),x,y) //vykreslí aktuální zdraví (sprite0)

první kod vykresluje pozadí healthbaru (sprite1), druhý část zbývajícího zdraví (sprite0)

To je všechno, pro doplnění můžeme přidat do drawu tento kód:

draw_text(x-50,y+20,zdravi) //zobrazí aktuální zdraví

A zobrazí se textově hodnota aktuálního zdraví. (souřadnice x a y je si upravte podle vašich potřeb. Nakonec přikládám GMK soubor, kde najdete celý příklad


 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 513x (14.22 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Článek pro vás napsal Satik64
Avatar
Uživatelské hodnocení:
6 hlasů
Autor se věnuje základům game designu, programování her v Game Makeru a Unity a práci v grafických nástrojích. Občas tvoří módy do jiných her.
Aktivity