Body zdarma Java týden
Využij podzimních slev a získej od nás až 40 % bodů zdarma! Více zde
Pouze tento týden sleva až 80 % na Java e-learning!

Vykreslení textu na základě skutečných událostí

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Vykreslení textu už asi umíte: Vytvořte objekt (Jméno si zvolte třeba "ukazatel") s eventem DRAW (vykreslit) a vložte skript:

draw_text(x,y,pada.vspeed)
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

vytvořte nový objekt. Aby předchozí skript fungoval, musí se jmenovat "pada". Můžete samozřejmě zvolit i jiná jména.
Rychlost (gravitační) tohoto objektu měří objekt "ukazatel". Vložte event Create a vložte set gravity třeba: direction nastavte třeba 270 (pohyb dolů) a gravity nastavte velmi nízkou hodnotu (třeba 0.5, já jsem zvolil 0.3)

Umístěte oba objekty do místnosti. Spusťte. Můžete to postupně zdokonalovat, třeba tak, že před to napíšete rychlost, takže finální skript bude vypadat asi takto:

draw_text(x,y,pada.vspeed)
draw_text(x -100,y,'rychlost')

To ale samozřejmě můžete udělat jednodušeji:

draw_text(x,y,'rychlost: ' +string(pada.vspeed));

Pak samozřejmě můžete měnit písmo, barvu textu, ale to už nechám na vaší fantazii.


Galerie


 

Stáhnout

Staženo 241x (9.29 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

 

Hru pro vás napsala
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Miniatura
Následující článek
Library Maker - vlastní ikony do GameMakeru
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!