C# týden Slevový týden - Březen
Využij náš slevový týden a získej až 30 % bodů navíc zdarma! Zároveň také probíhá C# týden se slevou na e-learning až 80 %
Hledáme fulltime programátora do ITnetwork týmu -100% homeoffice, 100% časově flexibilní #bezdeadlinu Mám zájem!

GameMaker - základy a ikonky

Tutoriály

TomBenova Akademie v Game Makeru

Lekce 1

TomBenova Akademie v Game Makeru

Pod názvem TomBenova Akademie bude vycházet seriál o Game Makeru, který z klikače udělá herního tvůrce. Pokud neuvedu jinak, půjde o verzi GM 8.0 Pro.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
TomBenova Akademie v Game Makeru: Jak začít aneb resources

Lekce 2

TomBenova Akademie v Game Makeru: Jak začít aneb resources

První díl TB Akademie vám poradí, co budete potřebovat, než začnete v GameMakeru vůbec něco tvořit a dozvíte se něco o backgrounds.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
TomBenova Akademie v Game Makeru: Animovaný sprite

Lekce 3

TomBenova Akademie v Game Makeru: Animovaný sprite

Tento díl vám umožní dělat hry graficky zajímavější než jen z koleček a čtverečků. Obsahuje návod na vestavěné editory: Sprite Editor a Image Editor.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
TomBenova Akademie v Game Makeru: Události a ikony akcí

Lekce 4

TomBenova Akademie v Game Makeru: Události a ikony akcí

Seznámíte se základními stavebními prvky herní logiky. Použití ikon v událostech a setkáte se s první aplikací vytvořenou čistě pomocí pár ikonek.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
TomBenova Akademie v Game Makeru: Lenost vynalezla kolo

Lekce 5

TomBenova Akademie v Game Makeru: Lenost vynalezla kolo

Tenhle díl tutoriálů pro GameMaker už trošičku smrdí programováním. Dozvíte se co znamená runtime a uvidíte první optimalizaci.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
TomBenova Akademie v Game Makeru: Poprvé GML

Lekce 6

TomBenova Akademie v Game Makeru: Poprvé GML

Tutoriál pro úplný začátek přímého použití GML (Game Maker Language) - jazyka, který vnitřně Game Maker používá pro všechny v něm vytvořené hry.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Pohyb v GML část 1.

Lekce 7

Pohyb v GML část 1.

Jak v GML vytvářet pohyb? První část se věnuje rovnoměrnému přímočarému pohybu mezi dvěma body a částečně také křivkám realizovaným pomocí GM cest - paths.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Pohyb v GML část 2.

Lekce 8

Pohyb v GML část 2.

Pohyb vypočtený matematickou funkcí. Libovolnou běžnou funkci, jejíž graf si vygooglíte, můžete použít k pohybu vašich objektů nebo k animaci grafiky.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Pohyb v GML část 3.

Lekce 9

Pohyb v GML část 3.

Pohyb pomocí vektorů, hledání cest (path finding) a vyhýbání překážkám pro umělou inteligenci nepřátel (motion planning).
Napsal TomBen
ZdarmaNehodnoceno Zobrazit popis
Pohyb v GML část 4.

Lekce 10

Pohyb v GML část 4.

Zrychlení, zpomalení, plynulé změny rychlosti pohybu objektů. Změna rychlosti animace během hry. Editor dynamiky, který za vás dynamiku naprogramuje.
Napsal TomBen
ZdarmaNehodnoceno Zobrazit popis
GameMaker tutorial - 1. Díl

GameMaker tutorial - 1. Díl

První díl tutorialu, který Vám poradí, jak se vlastně v Gamemakeru pracuje. Obsahuje základní informace s prací s ikonkami a celkovou podobu interfacu GM.
Napsal jindral
Zdarma Zobrazit popis
Rozdíl mezi GM: Studio a Game Maker8

Rozdíl mezi GM: Studio a Game Maker8

Článek zabývající se rozdílem mezi programy Game Maker Studio a Game Maker8. Jsou zde popsány všechny novinky, které GM Studio přináší.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Game Maker Studio Free Edition - První Pohled

Game Maker Studio Free Edition - První Pohled

První pohled na GM Studio Free Edition a první jednoduchá hra postavená jen na funkcích neplacené verze a stručné první dojmy ve srovnání s GM8.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Instance a objekty, co to je? - GameMaker

Instance a objekty, co to je? - GameMaker

Úvod do základní terminologie programování. Pochopení základních pojmů -> Instance a objekty a jejich praktické použití při práci s GameMakerem
Napsal sutr90
Zdarma Zobrazit popis
Proměnné - Co je to?

Proměnné - Co je to?

Základní pojmy práce s proměnnými v odvětví programování. Jejich deklarace, datové typy a použití v praxi na ukázce v GameMakeru. Včetně zdrojových kódů.
Napsal David Jančík
Zdarma Zobrazit popis
Základní proměnné, podmínky a operátory

Základní proměnné, podmínky a operátory

Ukázka práce se základními vestavěnými proměnnými, podmínky a operátory v jazyce GameMaker.
Napsal David Jančík
Zdarma Zobrazit popis
Eventy (události)

Eventy (události)

Jak používat jednotlivé eventy (události) v GameMakeru, které jsou snad nejdůležitým prvkem v objektu.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Akce pro pohyb (Moving actions)

Úvod do ikonek - Akce pro pohyb (Moving actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akci objektů. Tento díl pohyb, gravitaci, skok, odrážení a krok a další.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl tvorbou a ničením instancí, sprity, zvuky a roomy.
Napsal Drakeman
ZdarmaNehodnoceno Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl alarmy, časováním, zobrazováním infa a uložením.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Řídící akce (control actions)

Úvod do ikonek - Řídící akce (control actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kontrolou pozice, proměnných a podmínkami.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl prací se score, highscore, životy a zdravím.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl částicovými systémy, prací s audio CD a kurzory.
Napsal Drakeman
Zdarma Zobrazit popis
Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kreslením spritů, tvarů, screenshoty a efektů.
Napsal Drakeman
ZdarmaNehodnoceno Zobrazit popis
Ikony versus GML

Ikony versus GML

Interaktivní prezentace ukazující rozdíly mez GML a ikonami v GameMakeru. Dozvíte se, jak se zlepšit v programování her.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Tvoříme in-game movies pomocí TimeLine a Paths

Tvoříme in-game movies pomocí TimeLine a Paths

Ukázka používání TimeLine a Paths v GameMakeru, které jsou vhodné pro intra, outra či meziscény.
Napsal David Jančík
Zdarma Zobrazit popis
Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru

Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru

Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru, aby fungovala rychleji a nesekala se. Používání tiles, imagespeed, pozor na step event a masky kolize.
Napsal David Čápka
Zdarma Zobrazit popis
Práce s editorem obrázků v GameMakeru část 1

Práce s editorem obrázků v GameMakeru část 1

První část GameMaker tutoriálu o práci s editorem obrázků se zabývá mřížkou, transformacemi, zrcadlením, otáčením, měřítkem a zkosením.
Napsal TomBen
Zdarma Zobrazit popis
Game Maker Tutorial - Tvorba dobrých her

Game Maker Tutorial - Tvorba dobrých her

Česky psaný návod od Marka Overmarse (tvůrce GameMakeru), pojednávájící o tom jak správně tvořit hru a co to vlastně slovo 'hra' znamená.
Napsal Satik64
Zdarma Zobrazit popis


 

Aktivity (1)