GameMaker - základy a ikonky
Tutoriály
Lekce 1 - TomBenova Akademie v Game Makeru
Pod názvem TomBenova Akademie bude vycházet seriál o Game Makeru, který z klikače udělá herního tvůrce. Pokud neuvedu jinak, půjde o verzi GM 8.0 Pro.Lekce 2 - TomBenova Akademie v Game Makeru: Jak začít aneb resources
První díl TB Akademie vám poradí, co budete potřebovat, než začnete v GameMakeru vůbec něco tvořit a dozvíte se něco o backgrounds.Lekce 3 - TomBenova Akademie v Game Makeru: Animovaný sprite
Tento díl vám umožní dělat hry graficky zajímavější než jen z koleček a čtverečků. Obsahuje návod na vestavěné editory: Sprite Editor a Image Editor.Lekce 4 - TomBenova Akademie v Game Makeru: Události a ikony akcí
Seznámíte se základními stavebními prvky herní logiky. Použití ikon v událostech a setkáte se s první aplikací vytvořenou čistě pomocí pár ikonek.Lekce 5 - TomBenova Akademie v Game Makeru: Lenost vynalezla kolo
Tenhle díl tutoriálů pro GameMaker už trošičku smrdí programováním. Dozvíte se co znamená runtime a uvidíte první optimalizaci.Lekce 6 - TomBenova Akademie v Game Makeru: Poprvé GML
Tutoriál pro úplný začátek přímého použití GML (Game Maker Language) - jazyka, který vnitřně Game Maker používá pro všechny v něm vytvořené hry.Lekce 7 - Pohyb v GML část 1.
Jak v GML vytvářet pohyb? První část se věnuje rovnoměrnému přímočarému pohybu mezi dvěma body a částečně také křivkám realizovaným pomocí GM cest - paths.Lekce 8 - Pohyb v GML část 2.
Pohyb vypočtený matematickou funkcí. Libovolnou běžnou funkci, jejíž graf si vygooglíte, můžete použít k pohybu vašich objektů nebo k animaci grafiky.Lekce 9 - Pohyb v GML část 3.
Pohyb pomocí vektorů, hledání cest (path finding) a vyhýbání překážkám pro umělou inteligenci nepřátel (motion planning).Lekce 10 - Pohyb v GML část 4.
Zrychlení, zpomalení, plynulé změny rychlosti pohybu objektů. Změna rychlosti animace během hry. Editor dynamiky, který za vás dynamiku naprogramuje.GameMaker tutorial - 1. Díl
První díl tutorialu, který Vám poradí, jak se vlastně v Gamemakeru pracuje. Obsahuje základní informace s prací s ikonkami a celkovou podobu interfacu GM.Rozdíl mezi GM: Studio a Game Maker8
Článek zabývající se rozdílem mezi programy Game Maker Studio a Game Maker8. Jsou zde popsány všechny novinky, které GM Studio přináší.Game Maker Studio Free Edition - První Pohled
První pohled na GM Studio Free Edition a první jednoduchá hra postavená jen na funkcích neplacené verze a stručné první dojmy ve srovnání s GM8.Instance a objekty, co to je? - GameMaker
Úvod do základní terminologie programování. Pochopení základních pojmů -> Instance a objekty a jejich praktické použití při práci s GameMakeremProměnné - Co je to?
Základní pojmy práce s proměnnými v odvětví programování. Jejich deklarace, datové typy a použití v praxi na ukázce v GameMakeru. Včetně zdrojových kódů.Základní proměnné, podmínky a operátory
Ukázka práce se základními vestavěnými proměnnými, podmínky a operátory v jazyce GameMaker.Eventy (události)
Jak používat jednotlivé eventy (události) v GameMakeru, které jsou snad nejdůležitým prvkem v objektu.Úvod do ikonek - Akce pro pohyb (Moving actions)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akci objektů. Tento díl pohyb, gravitaci, skok, odrážení a krok a další.Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl tvorbou a ničením instancí, sprity, zvuky a roomy.Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl alarmy, časováním, zobrazováním infa a uložením.Úvod do ikonek - Řídící akce (control actions)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kontrolou pozice, proměnných a podmínkami.Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl prací se score, highscore, životy a zdravím.Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl částicovými systémy, prací s audio CD a kurzory.Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)
Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kreslením spritů, tvarů, screenshoty a efektů.Ikony versus GML
Interaktivní prezentace ukazující rozdíly mez GML a ikonami v GameMakeru. Dozvíte se, jak se zlepšit v programování her.Tvoříme in-game movies pomocí TimeLine a Paths
Ukázka používání TimeLine a Paths v GameMakeru, které jsou vhodné pro intra, outra či meziscény.Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru
Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru, aby fungovala rychleji a nesekala se. Používání tiles, imagespeed, pozor na step event a masky kolize.Práce s editorem obrázků v GameMakeru část 1
První část GameMaker tutoriálu o práci s editorem obrázků se zabývá mřížkou, transformacemi, zrcadlením, otáčením, měřítkem a zkosením.Game Maker Tutorial - Tvorba dobrých her
Česky psaný návod od Marka Overmarse (tvůrce GameMakeru), pojednávájící o tom jak správně tvořit hru a co to vlastně slovo 'hra' znamená.