Halloweenská akce! Na stránce s dobitím bodů zadej dole kód STRASIDELNYCH20 a získej porci +20% bodů zdarma!
Akce končí 31.10. o půlnoci.

Industry management

Ostatní jazyky Industry management

Unicorn College ONEbit hosting Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Hru programuji v jazyce processing 3 založeném na Javě. Bude se hrát na šestiúhelníkovém hracím plánu. Hlavní prvky hry budou:

  • pohyblivý trh (podle počtu kusů na trhu se odvíjí cena nepřímo úměrně)
  • stavba budov
  • optimalizace výroby

Herní plán

Jak již jsem řekl, hraje se na šestiúhelníkovém hracím plánu. Abych co nejméně plýtval místem, uložím herní plán do hashovací tabulky a jako klíč použiji souřadnice daného pole. K vykreslení použiji jednoduchou metodu na vykreslení obrazce pomocí vrcholů, které má každé pole v sobě uložené.

Herní políčko

Každé herní políčko má v sobě kromě dalších technických parametrů uložené:

  • své souřadnice
  • své vlastnosti (množství uhlí, železa, ropy, úrodnost, větrnost)
  • a budovu, která na něm stojí.

Trh

Ve verzi 0.2 je množství komodit na trhu tvořeno postupným procházením vygenerované množiny Perlinova šumu, ale lehce i reaguje na hráče. Veškerý prodej či nákup hráče je zaznamenáván ve speciálním poli a to je přičteno k hodnotě šumu. Každou ingame půlhodinu je toto pole přiblíženo k nule o jednu jednotku, takže pokud hráč prodává/vykupuje komodity rychlostí více než 2/hodinu tak postupně bude trvale ovlivňovat trh.

Komodity

Komodity obsažené v této verzi a i v dalších verzích jsou:

  • Jídlo, k nakrmení pracovníků
  • Dřevo, k výstavbě budov
  • Uhlí, meziprodukt
  • Železná ruda, meziprodukt
  • Ropa, meziprodukt
  • Ocel, k výstavbě budov
  • Palivo, k zámořnímu obchodu
  • Energie, k pohánění budov
  • Věda, k provádění výzkumu(není implementováno)
  • Pracovníci, k práci v budovách

Zámořní trh

Je implementován zámořní trh, který funguje stejně jako regionalní, ale pro prodej či nákup je třeba palivo v poměru 1:1.

Ovládání

  • W, S, A, D - pohyb po mapě
  • Y, X - přiblížení/oddálení
  • P - pozastavit

Vyjádření poroty

  • Dan Vítek - 7 bodů - U hry mi hodně chyběl jakýkoliv návod, jakákoliv věta, která by mě nakopla jak začít. Nebo alespoň titulky při najetí na nějakou ikonku, co to vůbec znamená. U tlačítek s akcí zase informace co to stojí. Vypadá to jako hodně zajímavá strategie, bohužel bez návodu se v ní hodně špatně orientuje.
  • Adam Ježek - 7 bodů - Možnost obchodovat, stavět budovy, ale hra působí dost zmateně, nějaký tutoriál na budovy a jednotlivé suroviny by neuškodil, jenom obchod je dost jednoduchý.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Staženo 15x (72.86 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

 

Hru pro vás napsal Petr Chotěborský
Avatar
Jak se ti líbí článek?
1 hlasů
Aktivity (7)

 

 

Komentáře

Avatar
Lucie Hartingerová
Tým ITnetwork
Avatar
Lucie Hartingerová:7. října 13:25

Tady je škoda, že v celé hře není ani jeden zvuk.
Hra je chytlavá a dá se hrát dlouho! Možná je škoda, že ikonky na pravém panelu jsou moc malé.
Myslím, že hráč musí vynaložit větší úsilí, aby pochopil, jak hra funguje. (Tady opět - je to natolik chytlavá hra, že u toho chvilku vydrží. Ale nepřepínala bych to tak moc :) )
Je to trochu neintuitivní, ale zachránil mě popis/návod na ITnetworku.
Super nápad, že mapa je ve tvaru ČR :D

Editováno 7. října 13:27
 
Odpovědět 7. října 13:25
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:7. října 13:34

Na tento počin jsem se od začátku těšil, protože mi grafika připomínala historické strategie typu Starcraft a samozřejmě hexagonální pole už naznačuje, že tu bude třeba nějaké strategování :) Asi největší problém hry je UX (User eXperience). Teď nemyslím UI, protože to uživatelské rozhraní je docela dobré. UX mám na mysli absenci návodu na začátku, máš tam 3x v textu, že je to z ITnetwork, což mě sice hřeje u srdéčka, ale kdyby tam bylo něco jako "Prozkoumej území, nakup jej, postav budovy, prodávej na burze co ti přebývá a kupuj co ti chybí.". To by mi pomohlo. Burza mi ze začátku připadala jako něco navíc, než jsem pochopil, že je to vlastně hlavní herní mechanismus. Když najedu na tlačítko, mohlo by se podbarvit. Ozvučit hru dá sice práci, ale přidat alespoň 5 základních zvuků jako "e-e", stavíme, klik, cvak, cinkání peněz při prodeji, to není problém a na UX to udělá hodně. Ze začátku jsem se na to hodně těšil, pak jsem byl poměrně zklamaný, protože se do toho těžko proniká, i když to není v zásadě složité, chybí tam ten návod pro obyčejné lidi v pár větách. Potom mě to zas hodně chytlo a za mě je to zatím nejlepší projekt v soutěži s potenciálně několikahodinovým zajímavým gameplayem, který hráč může postupně prozkoumávat. Projekt je originální a má hodně co nabídnout. Rád si to ještě někdy zahraji :)

Odpovědět 7. října 13:34
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.