Geek tričko zdarma Geek tričko zdarma
Hledáme grafika na pohodovou brigádu v Blenderu nebo programátora na hry v PyGame. Máš zájem? Napiš nám na redakce [zavináč] itnetwork.cz!
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde

Lekce 1 - Student IT na střední - První dojmy

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Vítejte u prvního dílu u nové série článků jaké je to být studentem IT na střední škole.

Mnoho lidí by chtělo studovat IT a neví o čem je a co od toho očekávat nebo mají tyto 4 roky již za sebou a jen je zajímá jak to chodí dnes. Tento problém jsem měl taky a naštěstí jsem ve škole spokojenej. Následující 4 roky vám budu psát jaké je to být studentem. Začnu asi jak přibližně to je když se chcete hlásit na školu. Jednoduše řečeno se přihlásíte, že tam chcete, oni buď podle průměru nebo podle zkoušek vám řeknou bereme nebo nebereme a jelikož máte 2 přihlášky (alespoň teď) může se stát, že vás vzali na obě. Proto jim nakonec ještě řeknete, jestli tam jdete nebo ne. A jste studentem na střední. Jak krásné že? Ovšem tahle eufórie vám vydrží tak maximálně měsíc. Začne ta druhá a zároveň drahá část. Samé nakupování učebnic a sešitů. V tomto období se seznámíte s pár učiteli. Já jsem toho názoru, že učitele lze zařadit do několika typů, které jsem netradičně pojmenoval:

  1. Hipízák - To je ten učitel co nic nechce, jen povídá a učivo jde stranou. U vás oblíbený, ale po škole ho budete nenávidět se slovy, že vás nic nenaučil.
  2. Tvrdá šunka - Na první pohled si hraje, že je to ten největší boss a že se ho máte bát, ale nakonec z něj vyleze pohodář. Je to takovej míšenec hipízáka a mléčné čočky(viz. níže) a je jen na učiteli jak moc to zkombinuje.
  3. Slečna drsňák - Nejčastěji učitelky, ale mohou to být i učitelé. jsou to ti milí učitelé s přátelským přístupem, ale když se naštvou dokážou vycenit zuby
  4. Mléčná čočka - To nejhorší a zároveň nejlepší. Mléčná čočka je ten přísnej učitel u kterého ani nepípnete a učíte se jak šílení a myslíte si, že ten učitel je přeci magor. Ten vás ale opravdu něco naučí a díky němu budete úspěšní. No a proč mléčná čočka? Dejte si čočku a zapijte to mlíkem... Ano stane se opravdu nepříjemná věc. Na hodinách těchto učitelů je to také, ale strachy.
  5. Naštvaná gorila - To je ta věčně naštvaná osoba na všechny. Všem dá pětky, úkoly že se nedají stihnout a testy na celou hodinu to z jiné látky než jste se učili.

To bychom měli učitele. Teď ale vůbec porovnání střední a základka. Možná jste tyto moudra již slyšeli, ale věřte tomu že je to pravda. A někdy krutá. Na střední jste dobrovolně. Nemusíte tam být a to vám dají najevo. U mě 4 spolužáci skončili už po čtvrt roce. Prostě to vzdali. A věřte tomu že učitelé se s vámi taky nebudou tak piplat jako předtím. Je to jen vaše dobrovolná vůle tam být. Ale není to jen stres, nervy a učení. Je tam i sranda a to i s učiteli. Se spolužáky si rozumíte víc než na základce a to proto, že máte víc společných zájmů. Ale zas to nesmíte brát na lehkou váhu a radši volte střední cestu, když jste na střední ne? :D Do školy choďte pravidelně. Být neklasifikován je nepříjemné. Zkouší vás z celého pololetí a to ještě před komisí. Někdo může říct že je to trénink na maturitu, ale já osobně bych to nechtěl. Učte se. Možná zním jako vaše matka, ale všichni to s vámi myslí dobře. Když propadnete tak vás nezavraždí, ale v životopisu to pak nevypadá dobře a máte menší pravděpodobnost že dostudujete.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

A nyní nastává to IT samotné. Předměty. Musím vás varovat že každá škola to bude mít jinak, ale přesto základ bude stejný. Jelikož já nestuduji žádnou lehkou školu, kde se php učí až ve třeťáku(jeden spolužák ze základky šel taky na IT ale jednoduší. Tam opravdu mají php až ve třetím ročníku. To mi pak vysvětlete jak si nás lidi mohou měřit stejným metrem...). Jedná se školu v Praze kde není zaměřena jen na web nebo jen na správce sítě, ale máme tam hezky všechno. Od programování k webovkám až k té síti. Ovšem ne vše najednou ale postupně ročník po ročníku. A tak vám tedy povím, co já se za půl roku ve škole naučil. V září jsem tam přišel jako čerstvý žák střední školy s jiskrou a chutí umět s počítači a naučit se programovat různé věci(a samozřejmě je publikovat nějaké programy/ hry na ITnetwork. Snad se dočkáme :) ). No a po půl roce? Už něco umím. A budu to brát postupně předmět po předmětu a to hlavně ty odborné(přesné názvy psát nebudu, ale tak aby jste to pochopili) nebo ty co na základce nejsou:

Technika

  • Znám historii počítačů od 0. generace až po generaci současnou.
  • Že Sapo byl velkej jak..... jak... místnost, že se objevil Epos 1 a po něm následoval Comodore 64, který opravdu nemá 64 bitový OS ale že má RAMku 64 KB.
  • Že se vyvíjí kvantové počítače.
  • Počítače jsou tvořeny z von neumannova schématu a že máme Harvardské schéma.
  • Lze převádět jednotlivé soustavy mezi sebou.
von neumannovo schéma

Von neumannovo schéma

Programy

  • Mám přehled v jakých typech se SW prodává a pod jakými licencemi.
  • Chápu strukturu internetu, jakým způsobem se posílá mail a co vše se stane když napíšu do webového prohlížeče www.itnetwork.cz. A to že než se můj dotaz na stránku dostane na internetovou síť tak je to dlouhá cesta.
  • Vím, že není jediný operační systém a že neexistují jenom "Wokna".
  • Znám technologii Cloudu
  • Pracuji s Exelem a Wordem, ovšem i s Libre verzí a vím že mezi Microsoft Office a Libre Office je velký rozdíl a to nejen v licenci.

Webové stránky

  • S prstem v nose napíšu HTML(Formuláře, číslovaný a nečíslovaný seznamy, tabulky, ...) a základy CSS (to mě ale moc nebaví tak se tomu nevěnuji)

A teď PHP. To je konečně nějaká zábava:

  • echo nebo třeba i echo z formuláře
  • ukládání do proměnných a jejich porovnání pomocí if ($neco1 == $neco2)
  • čtení, zapisování, mazání, tvoření nebo i přepisování textových souborů.
  • include jiných zdrojů.
  • explode, implode
  • while a for
  • počítadlo ( $ctr ++; )
  • připojení na databázi a pracování s ní jako s texťákem
  • naučit se psát a používat session
  • funkce jako třeba náhodné číslo. Z té lze udělat například i generátor náhodných hesel (jednoduchá věc, ale pokud bude zájem udělám návod)
  • posílat přes php mail což nemůžu používat. Na školním serveru je tato funkce zakázána a pokud bych ji chtěl přes nějaký webový hosting zadarmo, tak to není, musí se to platit a to fakt dělat nebudu...

A k tomu jsem se rozhodl, že udělám pořádné webové stránky se všemi možnými funkcemi, tak pokud máte nějaké nápady tak je velice ocením ;)

Elektrotechnika

  • Nudnej předmět co mi osobně nic nedal. V podstatě to je elektrika ze základky ale těžší. Bereme co je to cívka, různé vzorečky a nějaká pravidla. Teď jsme u magnetismu a většina studentů tam spí.

Dokumentace

  • Zde asi počítali s tím že budeme tak chytří, že něco vymyslíme a budeme to patentovat a dokumentovat. Dále tam bereme tvorbu nejen dokumentů papírových, ale i elektronických dokumentů a modely před CAD a třeba i manuály a prezentace, což tyto 2 věci byl náš úkol je udělat.

To by bylo z těch odborných. Ale jsou i předměty, které jste na základce neměli a tady je budete mít. Jako je třeba němčina nebo ZSV(Základy Společenských Věd).

Tak tohle si můžete, opakuji můžete, užít v IT škole a jak říkám, každá škola to bude mít jinak. Tak počítejte s tím, že třeba vám ve škole nikdy neřeknou co je to zkratka HDD nebo jak se dělá nečíslovaný seznam přes html.

V dalším díle se zaměříme na vaše spolužáky a to na to, že vždycky se ve třídě objeví někdo, kdo není moc oblíbený, a že budete mít spolužáky, u kterých nepochopíte, jak se na tu školu dostali.


 

 

Článek pro vás napsal Snorlax
Avatar
Jak se ti líbí článek?
27 hlasů
Studuji jednu nejmenovanou pražskou střední školu - obor IT a rozhodl jsem se vám sdělit co to obnáší. Mladí se mohou rozhodnout zda je to dobrá cesta a ti co to už mají za sebou si mohou zavzpomínat popř. zjistit co se změnilo
Všechny články v sekci
Student IT na střední škole
Miniatura
Následující článek
Student IT na střední - Spolužáci
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
David Jančík:31.1.2013 21:47

Já nemůžu :D Velmi se ti to povedlo humorně vystihnout, myslím, že si v tom každý najde svoje :D Těším se na pokračování :)

Odpovědět 31.1.2013 21:47
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:31.1.2013 21:49

Dost dobré, hromada věcí sedí i na moji školu a určitě i na ostatní :-) Řekl bych že vás na té škole učí docela dost věcí, čím víc tím líp, ale takových škol je hodně málo.

 
Odpovědět  +1 31.1.2013 21:49
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:31.1.2013 21:56

Jsem rád že chodím na školu, kde hned ze začátku jsme se učili C# a za půl roku už pěkně objektově, dále máme strašně moc volitelných předmětů (weby, java, mikroprocesory, android, ios,c,c++, ....), spoustu různých projektů podporované přímo microsoftem (osobně občas preznetujeme i v microsoftu projekty), spousty praxe a spousty jiných příležitostí (certifikáty CCNA, ECDL, AutoCAD). Takže opravdu záleží na škole, ale pokud nechcete sami něco umět, tahle škola vás potom defakto nenaučí :)

Odpovědět 31.1.2013 21:56
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Зайчик:31.1.2013 22:01

Ach to mládí :) taky jsem byl natěšený na střední školu že už budu velký kluk. :) a něco pořádného se naučím ... hned na začátku jsem si vybral špatnou školu a šel jsem na technické učiliště, které jsem po půl roce opustil protože mě to nebavilo :) a často jsem pařil nějaké hry do 7dmi do rána ... do školy jsem se chodil jenom vyspat a pak jsem přestoupil na jinou školu ( programování a počítačové sítě ) kde jsem do teď. Opravdu mě to tam bavilo... ;) rok :D :) druhý rok jsem začal chodit za školu na školu jsem se úplně vy*ral :D a samozřejmě jsem propadnul s 6ti pětkama a 4ma neklasifikacema ( některé Nka jsem si měl přijít opravit ale jelikož jsem se radši vyspal dali mi tam ty pětky ) :D :D no a hurá znovu do druháku... opět jsem chodil půl roku za školu než byla výchovná komise a já měl snad 30 neomluvených hodin a o dalších 50ti se nevědělo... ( hold se mi nechtělo chodit na němčinu 85% zameškáno ) udělal jsem opravné zkoušky a dostal jsem za 4 pak jsem nějakým způsobem ani nevím jak dostal rozum a začal se učit programování a dostal jsem se v klídku do 3ťáku kde jsem i teď bez problému procházím dál a učitelům se směju že jsou to idioti a C++ zdrojáky mají jako já když jsem viděl poprvé code::blocks. Stále mě to nebaví, stále myslím každé ráno na sebevraždu a stále se mi chce zvracet kdykoli když vidím školu, nesnáším lidi, z většiny lidí ze třídy se mi dělá špatně a často spím. :) věř.. to nadšení brzy přejde a budeme tu mít jen 2-3 články :D

Nic proti.. jen mě rozesmálo že to budeš dělat 4 roky xD to asi ještě nevíš jak je fajn chodit za školu hrát o hodinách na notebooku nebo spát a další zábavné aktivity ( ani nevíš na kolik způsobů sebevraždy jsem přišel ve školní lavici ) jo a jedna rada z nejlepších.. když půjdete na tělocvik ;) nikdo si nevšimne že si šel na kebab místo tělocviku :D mě to prochází už 2hým rokem (v)

TIP : pokud chceš dobře usnout musíš usnout dřív než tě začne bolet rypák nebo hlava od toho jak ležíš na dřevě asi za dvě hodiny se zbudíš bolestí ale to brzy přejde a můžeš to udělat znovu dokud to nezkončí

Odpovědět  ±0 31.1.2013 22:01
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
pardal486
Člen
Avatar
pardal486:1.2.2013 8:43

Tak to je dobrý že si se tohle všechno naučil za půl roku :O.

Odpovědět 1.2.2013 8:43
Bite my shiny, metal ass!
Avatar
martinkobelka
Redaktor
Avatar
martinkobelka:1.2.2013 9:19

Já chodim na Gympl, a zde platí miluj mrkvosoft, pouzivej mrkvosoft, vlez mrkvosoftu až do prdele no a nebo propadni. Řekni nahlas slovo Linux a budeš vykázán z místnosti.

 
Odpovědět  +2 1.2.2013 9:19
Avatar
Robert Zemánek (bobánek):1.2.2013 9:32

já chodím na tuhle školu - http://www.pslib.cz/ a studuji též IT 3.rokem a zdá se to být nejlepší škola v libereckém kraji. Za těch 2,5 roku jsem se toho naučil poměrně dost a ještě se toho dost naučím. Tady je náš učební plán - http://www.pslib.cz/index.php?…

Odpovědět 1.2.2013 9:32
Jsem jako holub.
Avatar
Vojtěch Mašek (Woyta):1.2.2013 10:28

Snorlaxi, nechodíš ty náhodou na Úžlabinu?

Odpovědět 1.2.2013 10:28
Výraz "to nejde" není v mém slovníku
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Mašek (Woyta)
Snorlax:1.2.2013 10:36

Náhodou ne a ani nějak nechci řikat kam přesně... možná za 4 roky ;)

Odpovědět 1.2.2013 10:36
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:1.2.2013 10:38

Hezký článek, ten seznam povah učitelů je vtipný a pravdivý :D

Odpovědět  +1 1.2.2013 10:38
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Snorlax:1.2.2013 10:50

O chozezní za školu nechodím, spolužák to dělá a brzy poletí ještě s dalšími 3 až 4 kandidáty. a holt nechci klesnou na jejich úroveň.
A o sebevraždě nepřemejšlim, dokud se mi ve škole daří. O hraní na notebooku už taky něco vim... Náš chemikář je holt hipízák :D A ikdyž jsem lítej jak lenochod co jí valium, tak přesto tu hodinu a půl přežiju...

Odpovědět 1.2.2013 10:50
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Dominik Hošic:1.2.2013 10:57

Proc vsichni spolehate ze vas skola nauci programovani ? :D
Jasne neco nauci, ale ne tolik aby se z vas stal dobry programator.
Nejlepsi je byt samoukem dle meho nazoru. Ja se takhle naucil PHP, HTML, GML,Pawn, MySQL, CSS, a soucasne se zdokonalluji v C#. To vse bez jedine skoly a pomoci. Chce to jen aby te to bavilo a kapku trpelivosti a jde to samo :)
A ted o hodinach VT kritizuju ucitele a on je z toho chudak uz na nervy :D
Jinak vetsina z toho co jsi tam vypsal se uci na VT snad na kazde skole.
Ja ted chodim na Elektrotechnickou prumyslovku, kde je od tretaku obor Vypocetni systemy. Tam hodlam rozsirit akorat sve znalosti. Nepocitam, ze by me tam neco vyznamneho mohli naucit :)

Odpovědět  +3 1.2.2013 10:57
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
 
Odpovědět 1.2.2013 11:05
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Drakeman:1.2.2013 12:09

Přesně tak, souhlasím s tebou. Já jsem se taky všechno co znám, naučil sám, protože na střední v Kutné Hoře nás z programování nenaučili absolutně nic. Možná jenom tak trochu PHP. A taky jsme se učili C# ze kterého stejně neumím nic. :-)

Editováno 1.2.2013 12:10
Odpovědět 1.2.2013 12:09
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Snorlax:1.2.2013 12:12

Ano musím souhlasit ale škola tě podle mě může ukázat cestu, kterou se pak můžeš sám vydat. nepočítám samozřejmě s tím že mi bude stačit školní znalosti abych pak mohl něco vytvořit, ale že se tomu musim věnovat také sám..

Odpovědět 1.2.2013 12:12
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Luboš Běhounek Satik:1.2.2013 12:12

My na střední (gympl) na počítačích skončili u excelu a wordu.
A na vysoký jsme zase měli jen nějaký počeštěný Pascal, Javu a Prolog - ani jeden z těchto jazyků teď nepoužívám... :)

Editováno 1.2.2013 12:14
Odpovědět 1.2.2013 12:12
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Snorlax:1.2.2013 12:14

To můj starší bratr (21) studuje vysokou zemědělskou nějakej obor ekonomika či co a mají tam také předmět "IT". tam taky jedou Word a Exel v celé své kráse :D

Odpovědět 1.2.2013 12:14
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Snorlax:1.2.2013 12:18

Snažil jsem se, díky moc. Nečekal jsem že vás to tak všechny chytne, ale když se kouknu jak to tady komentujete mám chuť hned napsat další ;)

Odpovědět  +1 1.2.2013 12:18
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Drakeman:1.2.2013 12:34

Tak hurá do toho :-D těšíme se na další článek :-)

Odpovědět 1.2.2013 12:34
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Drakeman
Snorlax:1.2.2013 12:37

Jsem rád že se těšíte ale nečekejte ho zítra ale tak za měsíc, plánuji to totiž psát jednou za měsíc, aby ten článek měl smysl a byl by v něm nějaký obsah. Ovšem pokud se stane výjimečná věc budou i třeba častěji...

Odpovědět 1.2.2013 12:37
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
kl-vb
Redaktor
Avatar
kl-vb:6.2.2013 12:49

Já chodím na chemickou do 1.ročníku,a co znamená zkratka HDD nebo jaké byli první počítače jsme se už učili v IKT :D ale teď jsme na známky měli vytvořit na ploše novou složku a pojmenovat jí,opravdu primitivní :D a budeme dokonce pracovat v malování,já si radši donesu na flešce game maker a nakreslím to přes něj :D

Odpovědět 6.2.2013 12:49
https://moraviagames.com
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Dominik Hošic:6.2.2013 14:18

To podle me prehanis :D vytvorit slozku na znamky to ti neverim :D Strom slozek bych ti veril ale vytvorit a pojmenovat slozku :O :D

Odpovědět 6.2.2013 14:18
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Luboš Běhounek Satik:6.2.2013 14:35

Nas na gymplu taky ucili vytvorit slozku, pojmenovat ji, zkopirovat do ni neco a pak to smazat... :)

Odpovědět 6.2.2013 14:35
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Dominik Hošic:6.2.2013 14:41

Tak ale urcite to bylo trosku pro zacatecniky zkomplikovane ne ?
Jestli to byva tak lehke, tak to se nedivim ze u nas na skole maji spoluzaci 5 z ovladani FTP klientu apod. :D
Skolstvi ma latku proklate nizko zda se...

Odpovědět 6.2.2013 14:41
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Luboš Běhounek Satik:6.2.2013 14:44

Ja byl na vseobecnym gymplu a pocitace jsme meli jen hodinu tydne a to jen v nekterych rocnicich.

Odpovědět 6.2.2013 14:44
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Petr G
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Petr G:6.2.2013 15:18

V prváku jsme tohle taky dělali na známky, ale přes příkazový řádek :D

 
Odpovědět 6.2.2013 15:18
Avatar
kl-vb
Redaktor
Avatar
kl-vb:6.2.2013 15:27

No přesněji sme měli vytvořit složku, do ní dát další 2 a pojmenovat.Některým se to povedlo udělat na dvojku :D Ale hardware byl těžší,moc odborných výrazů a pak v písemce nevím o co go :D Opravdu se těším až budem dělat něco v malování a já na to použiju game maker sprite editor (něco jako photoshop nebo gimp) a potom dostanu za 5 :D

Odpovědět 6.2.2013 15:27
https://moraviagames.com
Avatar
kl-vb
Redaktor
Avatar
kl-vb:6.2.2013 15:28

I prezentace dělám v game makeru,ale nikdo neumí otevřít .exe když jim to pošlu přes mail :D

Odpovědět 6.2.2013 15:28
https://moraviagames.com
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Kit:6.2.2013 15:31

Jak se otevírá .exe? To je nějaký speciální formát? :)

Edit: Aha, přes Wine nebo Mono. Hmm, poněkud nepraktické a nepříliš bezpečné.

Editováno 6.2.2013 15:32
Odpovědět 6.2.2013 15:31
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Dominik Hošic:6.2.2013 16:12

Ty si v game makeru snad i varis ne ? :D

Kit, tak se pozna tucnak(linuxak) :D

Editováno 6.2.2013 16:13
Odpovědět 6.2.2013 16:12
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Kit:6.2.2013 16:23

Jablíčkáři na exe také koukají divně. Se souborem elf by sis ve Windows asi moc neporadil.

Odpovědět 6.2.2013 16:23
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:6.2.2013 16:23

Návod na exe pro Linux:
Stáhneš každé Wine které najdeš,
pak máš pořádný wokno, otevřeš wokno
a dále postup jako pro Windows.
:D

Odpovědět 6.2.2013 16:23
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:6.2.2013 16:53

Kdybych stáhl každé Wine, které najdu, tak bych z toho měl pořádné wokno a druhý den ještě cat :)

Editováno 6.2.2013 16:53
Odpovědět 6.2.2013 16:53
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:6.2.2013 17:03

Takže jsi měl vlastně pravdu. Je to poněkud nebezpečné. :D

Odpovědět 6.2.2013 17:03
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:6.2.2013 17:08

Chce to mít dobrý firewall, protože antiviráky v těchto případech zabírají až se značným zpožděním a mezitím by mohlo být napácháno příliš mnoho škod.

Odpovědět 6.2.2013 17:08
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Dominik Hošic:6.2.2013 17:13

Proto ja jako clovek prevazne vyuzivajici Windows se ridim heslem "Nejlepsi antivirus je sam clovek." a virus jsem zatim nechytil :D
... Tak ale to by musel byt clovek snad uplne pitomej aby neodhadl v cem je virus a v cem ne :D

Odpovědět 6.2.2013 17:13
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:6.2.2013 17:17

Vir z Windows by ale stejně neměl v Linuxu nic napáchat, ne?

Odpovědět 6.2.2013 17:17
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:6.2.2013 17:21

Wine je vlasně virtuální prostředí. Záleží na jeho nastavení, ale v tom defaultním se dá zdecimovat uživatelský účet. Systém samotný samozřejmě nepoškodí, pokud správce není idiot, který si spouští Wine pod rootem.

Odpovědět 6.2.2013 17:21
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:6.2.2013 17:35

Celkem nepravděpodobné, že by někdo tak speciální virus
vůbec tvořil, když z toho nekyne žádná výhoda. Spoléhat
na to, že uživatel je naivní, neznalý, dělá mnoho
bezpečnostních chyb a zároveň je schopen používat aktivně
více než jeden operační systém by bylo od viropisatelů
dost kontraproduktivní. Určitě je jednodušší šířit viry
pro každý systém zvlášť.

Odpovědět 6.2.2013 17:35
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Snorlax:23.2.2013 16:22

Mě řikali lidi co ešte tvrdou na mé bývalé základce že je tam novej učitel co je 1. hodinu učil zapnout počítač podle přílohy MF Dnes. taky good :D

Odpovědět  +1 23.2.2013 16:22
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
sobo.milan
Člen
Avatar
sobo.milan:25.2.2013 0:29

TVP (Teechnické vybavení PC) Zatím jsem na IT škole 2 ročník a ani v jednom předmětu mi zatím nesdělili co vlastně v tom počítači je ^.^ ... Ty školy jdou dokelu... borka přišla na IT školu která ji vůbec nebaví a radši by dělala automechanika... no tak proč tam sakra leze...

 
Odpovědět 25.2.2013 0:29
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na sobo.milan
:25.2.2013 7:24

Nestuduješ náhodou v Ostravě Kratochvilku ?

 
Odpovědět 25.2.2013 7:24
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
sobo.milan
Člen
Avatar
Odpovídá na
sobo.milan:25.2.2013 13:15

Jo, studuju. Proč, ty snad také?

 
Odpovědět 25.2.2013 13:15
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na sobo.milan
:25.2.2013 17:52

jj :D jen o rok starší :D

 
Odpovědět  +1 25.2.2013 17:52
Avatar
sobo.milan
Člen
Avatar
sobo.milan:25.2.2013 20:51

No myslím že na tom budem cca stejně co? :D Bychom mohli vymyslet nějaký projekt :D vždycky dostanu nápad a jak začnu tak se zadrhnu protože práce je pak hodně a lidi žádní :D 8-)

 
Odpovědět  +1 25.2.2013 20:51
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na sobo.milan
Snorlax:26.2.2013 18:34

to já dělám projekty většinou sám. řeknu s že pondělí udělám toto, v úterý tohle ale nedojde mi co všechno to obsahuje a pak nestíhám :D

Odpovědět 26.2.2013 18:34
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
sobo.milan
Člen
Avatar
sobo.milan:26.2.2013 21:09

No já se většinou seknu u prvního problému a pak se na to vyseru :D a nebo ho vyřeším a pak se objeví další problém a už chytám nerva :D no byly takové projekty typu webová hra přes php a mysql... :) no řekněme že to PHPčko neovládám zas tak dobře abych byl schopný cokoliv konkrétního naprogramovat :D

Editováno 26.2.2013 21:11
 
Odpovědět 26.2.2013 21:09
Avatar
Vojtěch Jelínek (Slepice1):4.5.2013 21:09

Článek mě celkem nabudil k tomu že jsem se začal těšit na střední (tuším že mě to tam přejde) Jo a k tomu vzdělávání. Záleží na učitelích a řediteli školy. My máme na základce výborné učitele. Za čtyři roky umíme Word a Excel na celkem dobré úrovni, dále malování v zoner calisto a v gimpu, teď půjdem na editaci videa a zvuku. A to se učíme od šestky. Teď už se děcka učí PC od čtvrté třídy, takže myslím že u nás na výbornou.

 
Odpovědět 4.5.2013 21:09
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Jelínek (Slepice1)
Snorlax:6.5.2013 16:54

to se teda máš. to když my jsme na základce měli editovat fotky a video, tak tam bylo jen malování a na video vůbec nic. takže to byla v celkem těžký něco udělat :D to bylo to nejtěžší věc co nás tam něco udělat. Jinak svatá trojce word, excel a powerpoint tam samozřejmě byli taktéž...

Odpovědět 6.5.2013 16:54
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Ondra81
Člen
Avatar
Ondra81:18.12.2013 9:49

Článek docela dobrý, až na pár smyslu nedávajících vět.
Nicméně mám tak trochu dvě výhrady :)

Mám přehled v jakých typech se SW prodává a pod jakými licencemi.
Znám technologii Cloudu

  • tyto body považuji za velmi, ale velmi odvážné tvrzení, tak trochu si myslím, že na střední škole není učitel, který by Vás to mohl naučit.

Tím narážím na to, že je potřeba si uvědomit, že né vše co tě na škole učí musí být nutně pravda a nebo tak jednoduché :)

 
Odpovědět  +1 18.12.2013 9:49
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondra81
Snorlax:18.12.2013 18:13

Ano, tím "znám cloud" bylo myšleno to, že vůbec vím, že něco takového je: Ne že o tom vím všechno :D
A to mít přehled taky neznamená, že znám do detailu každičkou licenci jakou kdo kdy vyrobil...

Nebylo to myšleno tak, že jsem mistr světa amuleta, že všechno vim všechno znám, všude sem byl... Jde o to, aby čtenář měl představu, co se tak v tý škole děje, aby nepřišel někdo ze základky s hubou dokořán s tím, že učitelé po nich chtěj nějaký nudný informace a ne high skóre v GTAčku...

Odpovědět 18.12.2013 18:13
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Ondra81
Člen
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Ondra81:19.12.2013 10:24

Jasně proto ten smajlík :) Nicméně třeba jen pro Windows (desktop verze) mě z hlavy napadá asi 10 možných licencí (OEM, FFP, OLP, OLV, EA, SA, GOV, CA, SPLA, SELECT). Takže když k tomu započítáš i možné varianty tak jsi na cca třeba na 18 možnostech licence jen na Windows Desktop dost podobné to je u Office, tam se teď ještě přimotalo Office 365.

Když k tomu pak dáš ještě licence na Serverové SW jako je Windows Server, Exchange, SharePoint, Project Server, Dynamic AX, SQL Server, CRM atd,
kde se ještě licencují přístupy, které se dají hodně zjednodušeně rozdělit na USER/DEVICE/CO­RE/SPACE, které se pak ještě často liší podle jednotlivých verzí a typů tak jsi cca na 1000 možných licenčních variantách a to jsem pořád jen Microsoftu jakožto vendora :)

Proto jsem napsal, že to tvrzení je dosti odvážné. Já bych si tuto větu nedovolil napsat ani potom co jsem složil MCP exam 70-671 a 70-672

Každopádně tvoje school story považuji za zábavné a i ti trochu závidím, když jsem byl na IT střední já, tak největší problém byl v tom, že už od první hodiny jsem toho věděl více než ten profesor a neměla mě ta škola co dát (dokonce jsem pak měl zakázáno na hodiny IT chodit, protože jsem ho pořád opravoval, tak prý aby mohl učit :) ). Rád vidím, že se to hodně změnilo a začali to učit už lidi, kteří aspoň něco vědí, přestože po přečtení všech tvých článků si myslím, že to pořád není dost! Rád vidím, že Vás učí PHP (miluji ten jazyk), ale dost mě zaskočilo, že nezačali rovnou s OOP. Sakra vždyť to je dnešní trend :)

Stěžuješ si na to, že už nevíš o čem psát :) Tak nám napiš více o tom, co vás vlastně učí. To mě zajímá hodně. Klidně si podle mě může i více rozepsat o tom jaké vám zadávají projekty atd..

BTW: pokud potřebuješ hostin na PHP projekty, tak se můžeme klidně domluvit :)

 
Odpovědět 19.12.2013 10:24
Avatar
Ondra81
Člen
Avatar
Odpovídá na Ondra81
Ondra81:19.12.2013 10:29

Sakra, předposlední větu jsem nějak nezvládl :)
Tak tady překlad do češtiny:
Klidně se můžeš i více rozepsat, o tom, jaké vám zadávají projekty atd..

 
Odpovědět 19.12.2013 10:29
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondra81
Snorlax:19.12.2013 15:11

Wow tak tenhle text mi připomíná pomalu slohovku :D
Podle textu koukám, že tady mám tu čest s někým, kdo neskončil s HTML a netvrdí, že je webmaster :D
Jelikož sis dal tu práci napsat takovej text, jenž pomalu je spíše další článek, než komentář, tak se taky trochu rozepíšu.

Tak zase k těm licencím:
Speciálně kvůli tomuhle sem se musel podívat co všechno jsem bral. Takže ohledně licencí jsme si řekli a vysvětlili tyhle termíny pojmy a já nevim jak ještě to nazvat:
EULA
GNU
GPL (GPL 2.0 nebo GPL 3.0 licence)
MIT / X Window System License
BSD
Apache 2.0 licence či Microsoft Public Licence
Mozilla Public License 2.0
creative commons
autorské právo (kdy, kde, na co, jak dlouho,...)
Public domain
Svobodný software (Free software)
Open Source software
Freeware
Shareware
Proprietární software

A možná ještě něco na co jsem zapomněl, snad ale na nic velkýho...

Dále ohledně školství. Ne všude to je takhle suprový jako u nás, měl jsem štěstí na školu. Je tady hodně lidí, kteří by ti potvrdili, že jejich škola je úplně něco jiného než to moje.

a ohledně toho OOP. Fakt si myslíš že je skvělej nápad učit ty lidi v prváku OOP, když tam byly někteří rádi, že jim to PHP vůbec funguje? Mě to taky mrzí, ale naše škola neni specializována pouze na PHP, takže podle mě to není špatně, už takhle někteří sotva zvládají... Mě PHP baví, OOP se chci věnovat a řekl jsem to i učiteli, řekl že je to skvělý nápad a dokonce mi řekl, co a jak dělat. To neznamená že každou pomocnou ruku neocením, jen teď to moc nestíhám takže jsem teď musel operaci "nauč se OOP" odložit. Tipuju že se operace spustí zas tak po pololetí kdy zas bude trošku klid...

Toť vše :)
Kdyby byly ještě nějaký otázky tak klidně napiš ;)

Odpovědět  +1 19.12.2013 15:11
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Ondra81
Člen
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Ondra81:19.12.2013 19:40

Tak jen rychlá odpověď :) Ano myslím si, že začít s OOP není vůbec špatný nápad. Já jsem začal programovat ještě v době kdy o OOP nikdo neslyšel. (není to pravda protože Smalltalk je ze 70 let a to jsem ještě nežil :)) Začínal jsem s QBasicem, Pascalem a Karlem, PHP :) prostě stukturované programovaní. Následné zbavování těchto návyků a přechod na OOP pak byl porod :) Podle mě začít rovnou myslet v OOP není vůbec špatné. :) Nejde totiž o PHP jede o to, že OOP je prostě styl, který je prozatím nejlepší a je jedno v jakém jazyku píšeš. Ta myšlenka je pořád stejná.

 
Odpovědět  +2 19.12.2013 19:40
Avatar
Andrej Farkaš:19.12.2013 19:49

Tak tak..súhlasím s Ondrom :-)

Odpovědět 19.12.2013 19:49
Live. Love. Learn.
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondra81
Snorlax:19.12.2013 20:22

ano ale představ si že máš třídu učit myslet v OOP, když tam jsou lidi, pro který napsat cyklus je porod :D

Odpovědět  +1 19.12.2013 20:22
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
anemgare
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
anemgare:13.9.2014 23:18

Petr Nymsa

Mohl bys mi napsat na jakou školu chodíš? Myslel jsem, že takováhle střední neexistuje. :D

Editováno 13.9.2014 23:19
 
Odpovědět 13.9.2014 23:18
Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na anemgare
Daniel Vítek:13.9.2014 23:30

Má to napsaný na svým blogu (http://www.petrnymsa.cz/?…) ;)

Odpovědět 13.9.2014 23:30
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
anemgare
Člen
Avatar
 
Odpovědět 13.9.2014 23:34
Avatar
Mikuláš Staněk:4.1.2015 15:58

Já tedy nevím jak ostatní ,ale já na základní škole už sem se dávno učil PHP a nemyslím jen základy. A pokud ne ostatní tak možná to může být i tím že jsem na matematické základní škole :D

 
Odpovědět 4.1.2015 15:58
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Mikuláš Staněk
Snorlax:4.1.2015 16:10

Já si taky matně pamatuji že snad v 6. třídě jsme měli něco jako programování, ale už si ani moc nepamatuji v čem jsme dělali :D

Odpovědět 4.1.2015 16:10
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Michal Vašíček:4.1.2015 16:41

Závidím vám hoši :D
@mikulda taky jsem v matematické... Jsem v 7. a informatiku už vůbec nemáme :D

Odpovědět 4.1.2015 16:41
Příspěvek může obsahovat stopy arašídů, sarkasmu a sóji.
Avatar
Selak
Člen
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Selak:4.1.2015 16:51

Bohužel to si myslím,že si většina lidí myslí. Já jsem v 9.třídě programuji v c# téměř rok (asi 11 měsíců)a snažil jsem se dostat do programování svého bratrance v 8.třídě a svýho kámoše ze třídy.Oba chtějí jít taky na IT.:D dostal jsem je do toho přes den se učili programovat zvládli udělat kalkulačku be přistupu od uživatele ale jen s pevnou hodnotou v proměnný a hned druhý den zamnou přišli, že semnou chtějí na programovat něco jako sfgame nebo lolko :DD. A během 2 dnů je to přesatlo bavit úplně a dali se zase jenom ke hraní her. :)

 
Odpovědět 4.1.2015 16:51
Avatar
Odpovídá na Selak
Michal Šmahel:4.1.2015 16:55

Nojo, kdyby to bylo tak lehké, programátorem by byl každý. Zkusit to s nimi člověk může, ale úspěch už se čekat nedá. Potřebnou trpělivost, myšlení atd. prostě všichni nemají, tím se odlišujeme. :)

Odpovědět 4.1.2015 16:55
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Selak
Snorlax:4.1.2015 17:58

Taky miluju prostě lidi co si myslí, co udělali "hello world" a hned chtěj naprogramovat ultimate hry, na kterých dělají celý týmy lidí... Čekám na den , kdy lidi si uvědomí že IT != games.... Díky tomu mám i averzi vůči hrám a lidem co si řikaj "hráči"...

Odpovědět  +2 4.1.2015 17:58
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
hanpari:4.1.2015 18:49

*
Dokumentace

Zde asi počítali s tím že budeme tak chytří, že něco vymyslíme a budeme to patentovat a dokumentovat.
*

Svatá prostoto! Tyhle superchytré postřehy už mi začínají lézt krkem. Banda zanedbaných einsteinů, kteří si představují školu jako místo, které je má naučit to, co je nejvíc baví.

Tak tedy ne, to vás škola naučit nemá a ani nemusí. Ve škole si máte osvojit základy toho, na čem budete v životě stavět. V životě jsem nic nepatentoval, patentovat pravděpodobně nebudu, ale s dokumentací přicházím do styku denně. Pracuji s ní denně, a vy s ní budete také denně pracovat. Dokonce i operátorky u pásu pracují s nějakou formou dokumentace.

 
Odpovědět 4.1.2015 18:49
Avatar
Selak
Člen
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Selak:4.1.2015 18:49

Takových lidí je asi na těch IT středních bohužel dost no. Zase mě někdy štve,že když někomu řeknu,že se zajímám o počítače že programuju a tak, tak se ten dotyčný člověk začne smát a řekne mi,že hrát minecraft umí každý.Něříkám všichni,ale někteří lidi nás hodí do stejného pytle s těma pařmenama co hrají celý den lolko wofko a říkají, že to s počítačema umí :D

Editováno 4.1.2015 18:49
 
Odpovědět  +1 4.1.2015 18:49
Avatar
Odpovídá na Selak
Michal Šmahel:4.1.2015 21:46

Ano, tohle se mi stává často. Minecraft hrají též, protože je to jediná "originální" hra, kde se člověk i něco málo přiučí. Ale spíš než hraji, programuji a učím se programovací jazyky.

Odpovědět  -1 4.1.2015 21:46
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Michal Šmahel:5.1.2015 16:22

Tak pardon, že jsem něco napsal. Nevím jaký důvod máte tomuhle dát mínus. A abych to doplnil: Minecraft hraji technický, takže mi pomohl v chemii (prvky) a v angličtině (itemy, blocky a konverzace na anglických serverech).

Odpovědět  ±0 5.1.2015 16:22
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Neaktivní uživatel:5.1.2015 16:26

Jsou tu někteří co mínusuji vše, tak si to neber extra moc vážně :)
Taky souhlasím že některé hry pomáhají např. v angličtině.
Ale nikdy mě nestačilo hrát hru dýl než pár týdnu :D

Odpovědět  ±0 5.1.2015 16:26
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Snorlax:5.1.2015 16:46

Tak ono to je dobře ne? Čím víc her, tím víc textů! :D

Odpovědět  +1 5.1.2015 16:46
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Selak
Jan Vargovský:5.1.2015 16:51

Já byl na wowku závislý přes dva roky a neměnil bych to :)

 
Odpovědět  +1 5.1.2015 16:51
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Šmahel:5.1.2015 18:49

No, dobrá. Někteří prostě nemají srdce a svědomí, s tím se musím nějak vypořádat. Kdyby alespoň napsali, proč ten mínus, příště bych to neudělal...

Odpovědět 5.1.2015 18:49
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Selak
Člen
Avatar
Selak:5.1.2015 20:05

Jako hry k naučení angličtiny jsou podle mě dobrý dřív jsem hrál DE 4story,kde jsem se dobře naučil i němčinu díky kažodenní a potřebný konverzaci.Člověk se pak cítí jako kdyby v tý zemi byl :D,jen tím,že když se nenaučí aspoň trochu jejich jazyk,tak si většinou pořádně nezahraje.Já jsem teď aktivní hráč lolka a wowka,ale hraju to tak 6 hodin týdně.Ale angličtinu jsem se díky tomu taky docela dobře naučil :) .

 
Odpovědět  +1 5.1.2015 20:05
Avatar
Mattew
Člen
Avatar
Odpovídá na Selak
Mattew:18.5.2015 8:33

Akorát nesmíš hrát na Drak´thulu :D to byla největší chyba, když jsem hrával wow

 
Odpovědět 18.5.2015 8:33
Avatar
Pharaphobia
Člen
Avatar
Pharaphobia:18.5.2015 10:46

Je jedno kde na World of Warcraft hraješ, když chceš hrát s čechama hraješ, když jde LFR,LFG,BG potkáš vždy lidi z ostatních serverů :)!

Ale taky sem jeden z těch, který vyrůstal na wowku a díky němu sem rád že umim Anglicky tak jak umím :)!

Odpovědět 18.5.2015 10:46
Work hard play hard = have a nice results :)
Avatar
jirkajandourek:22.6.2016 15:03

IT je Informační Technologie ??

 
Odpovědět 22.6.2016 15:03
Avatar
 
Odpovědět 22.6.2016 15:17
Avatar
 
Odpovědět 22.6.2016 15:26
Avatar
Adam Danek
Člen
Avatar
Adam Danek:7.5.2017 20:38

Prosím poraďte nějakou dobrou střední školu zaměřenou na programování

 
Odpovědět 7.5.2017 20:38
Avatar
Odpovídá na Adam Danek
Štěpán Halíř:7.5.2017 22:59

Ahoj,
výběr střední školy, kor na takový obor, záleží jen na Tobě. Neuvedl si ani své bydliště, aby ti případně někdo dát reference na okolní školu, pokud bys vyloženě nerad dojížděl někam daleko.
Pokud máš již nějaké střední školy vyhlídlé, doporučuji kouknout na jejich web a pročíst si, co nabízejí. Doporučuji ale nevěřit všemu, co píšou. Zkus najít nějakého studenta, který by ti podal nějakou referenci. Popřípadě školy dělají dny otevřených dveří, což doporučuji využít a zeptat se rovnou tam, kde je na to prostor. Pokud chceš znát názor na některé konkrétní školy, napiš jejich názvy a třeba se tu ozve jeden ze studentů. ;)

Odpovědět 7.5.2017 22:59
Per aspera ad astras
Avatar
Adam Danek
Člen
Avatar
Odpovídá na Štěpán Halíř
Adam Danek:8.5.2017 13:38

jsem z Benešova (středočeský kraj). Jde spíše o to, jestli je nějaká vyloženě programátorská škola v Čechách (jsem ochoten dojíždět i dál :-) ). Ale i tak dík za radu.

 
Odpovědět 8.5.2017 13:38
Avatar
Lasvit
Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Danek
Lasvit:10.5.2017 8:40

Žádná taková neni a pokud ano, tak si na ni jenom hraje. Možná tak za par let bude, ale pokud chceš programátorskou školu, tak jediné vysoká, třeba FIT.

 
Odpovědět 10.5.2017 8:40
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 84 zpráv z 84.