Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Open-wheel racing 2D

Cílem je vytvořit 2d závodní hru, z pohledu shora s arkádovým ovládáním a dostatečně konkurenceschopným AI.

Hra by měla obsahovat několik závodních okruhů, formule s různými jízdními vlastnostmi, závodní AI.

Plánované herní módy: Závod, Volná jízda

Na projektu pracuji sám.

Pozdějším cílem tohoto projektu je migrace na itch.io.

Průběh vývoje

  • 09.07.2018 Projekt je oficiálně přihlášen, zatím je vytvořena úvodní obrazovka a probíhá tvorba vozidel
  • 22.07.2018 Byla vytvořena testovací trať a testovací vozidlo (vytvořeny základní jízdní vlastnosti), navržen základní styl menu-GUI, průběžně probíhá tvorba vlastního textového fontu
  • 06.09.2018 Po dlouhé odmlce zde můžu prezentovat současný stav hry. Objevili se první zvuky (odpočítávání na startu), textový font je téměř hotov, kromě sedmi znaků (obsahovat bude pouze velká písmena, čísla, a pár doplňujících znaků). probíhá tvorba grafických prvků (vozidla, traťové prvky), nefunguje časomíra, a napůl funkční je "pauzování" hry. Video ukazuje současný stav hry a jedno kolo na testovací trati.
  • 13.09.2018 Přidávám v pořadí druhé video s ukázkou funkční časomíry a počtu kol. Dokončil jsem textový font (jak uvádím výše, neobsahuje úplně všechny znaky). Dále přibyla vlastní hudba v menu (i když zde uvažuji nad tím, že bych použil nějakou z internetu, nejsem skladatel a je to slyšet :-D ). Spíše kosmetickou záležitostí jsou pak nové formulky, které se zatím neliší v jízdních vlastnostech (a možná lišit nebudou).
  • 30.09.2018 Závěrečný text do vývojářského deníčku. Verze Windows by měla být funkční, verze pro Linux netestována. Hra obsahuje 2 herní režimy - lze hrát proti AI nebo jízdu na čas na 2 různých tratích. Od závodního AI nečekejte zázraky. Veškeré grafické/zvuko­vé/textové prvky jsou vytvořeny mnou (což lze z kvality usoudit) s využitím níže uvedeného software. Přeji zábavu a trpělivost při hraní ;-)

Ovládání

  • Orientace v menu - myš
  • Jízda - šipky/WSAD
  • Ruční brzda - Mezerník
  • Pauza - ESC

Použitý software

  • Herní engine: Godot Engine
  • Grafické editory: LibreOffice-draw, Gimp
  • Zvukové editory: Audacity, LMMS
  • Font editor: FontForge

Vyjádření poroty

  • Dan Vítek - 6 bodů - Hra mi nepřijde ničím výjimečná. AI vypadá, jako by mělo na pevně danou trasu (takhle jsem si stoupl na jedno místo a bloknul jsem všechny 3 :) ). Kolize nejsou moc dořešené, když AI v zatáčce vjel přede mě (nabral jsem ho z boku), mě to zastavilo, ale on si jel vesele dál. Základ to je hezký, ale pokud bys to chtěl vydat jako hru, chce to ještě dodělat.
  • Adam Ježek - 6 bodů - Klasická závodní minihra na krátké pobavení, jednoduchá grafika, ale nic co by extra zaujalo.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 36x (59.2 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

Všechny články v sekci
Další vývojové nástroje pro tvorbu aplikací
Článek pro vás napsal Josef Capoušek
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se věnuje převážně modelářství a programování má jako doplňující koníček. Zajímá se o nezávislou herní tvorbu, tvoří v Godot engine. Od roku 2012 používá 3d program Blender. Učí se jazyk python.
Aktivity