BF Summer sales
Pouze tento týden sleva až 80 % na HTML & CSS a JavaScript
80 % bodů zdarma na online výuku díky naší Letní akci!

Endless Highway

Ahoj,

neváhejme a pojďme se podívat, co nás letos čeká za projekt...

Zprvu, kdo že designuje ty špagety?

Richard "Richi" Bleier, 16 let - programování, grafika, možná i zvuky

Archip - soundtrack (hudba na pozadí)

Odkud jsi ukradl nápad, teda kde jsi vzal inspiraci?

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Vzhledem k tomu, že je toto můj první pokus o vytvoření hry, rozhodl jsem se jít s něčím jednodušším, kromě toho když příjde na použité technologie. Všichni určitě známe hry "Jetpack Joyride" nebo "Subway Surfers" na mobily. Nekonečný level, neustále se zrychluje, sbíráte skóre i coiny a upgradujete. Je to simple a jde tam použít spoustu nápadů. Hlavně je to simple.

Podle názvu se dá odtušit, že se hra bude odehrávat na dálnici. Podobnost k D1 tu určitě nějaká bude. Cíl hráče bude ujet co nejdelší vzdálenost po dálnici, aniž by se rozbil o nějakou překážku nebo neuklouzl na olejové skvrně. Čím dál hráč ujede, tím víc se bude hra zrychlovat a bude těžší manévrovat. S koupenými upgrady vylepšujete vlastnosti svého stroje. Finální podoba bude hry bude záviset na mé lenosti a kreativitě.

V čem že vaříš ty špagety?

Když vezmu v potaz mojí povahu nerda, bylo jen otázkou než sáhnu po C/C++. Ale použít již hotové enginy a podobné věci je moc nudné, na to jsem moc veliký nerd. Proč si nevytvořit svůj vlastní 2D herní engine a věřit, že bude nějak fungovat, aniž bych dělal někdy předtím něco podobného? Dobrej nápad.

Vlastní engine? Jak to vypadá?

Engine jsem pojmenoval Asynchronous Game Engine Library, ale říkám mu ANGEL. Nejde o nic převratného, pouze nádstavba knihovny SDL 2 s několika vylepšeními jako například:

  • samostatná vlákna pro vykreslování, zvuky a logiku
  • garbage cleaner pro čištění mezivláknového odpadu
  • usnadněné načítání a používání externích resoursů
  • experimentální vykreslovací systém založený na chunkování scény
  • podpora animací a práce s nimi

Engine je kompatibilní na platformě Windows a nyní připomíná italské špagety. V budoucnu plánuji vytvořit verzi enginu 2.0 s mnoho optimalizacemi a kompilací do .dll. Ale to bude za dlouho.

Aktuální stav projektu:

19. 7. 2020

Aktuálně ještě pracuji na samotném enginu. Core enginu je z většiny hotový. Zbývá dofinishovat vykreslovací systém, vytvořit zvukový systém a začít tvořit moduly např. pro překlad a vykreslení textu do textury. Hru začnu dělat, až bude ANGEL v decentním a funkčním stavu, ovšem grafika by mohla být tvořena spolu s enginem.

23. 7. 2020

Vykreslovací systém je zcela hotový a otestovaný. Nyní se bude pracovat na poměrně složité části, zvukovém systému. Po tomto by měl mít ANGEL zcela hotový core pro základní funkčnost. Pokud bude zbývat dostatek času, tak se budou ještě tvořit moduly např. pro převod textu do textury či lepšího čtení vstupů myš/klávesnice. Nějaká zábava to ještě bude.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2020.

 

Všechny články v sekci
ITnetwork summer 2020 - Ceny v hodnotě 10 000 Kč!
Článek pro vás napsal Richard Bleier
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Aktivity (4)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!