Diskuze: Tvorba první hry
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Ahoj, muzes zi pohrat s deskovkama klidne ty jsou pro zacatek fajn. Napriklad piskvorky - staci ti dvourozmerne pole kam si zaznamenavas figurky (cerna, bila, nic), pak zapracovat pohyb figur, pak zapracovat vzajemne vztahy figur, a kdyz si s tim budes chtit hrat dal, muzes udelat treba ukladani aktualni hry do souboru, atd, atd ...
No, chtel jsem napsat piskvorky a dama ... pokus, kdyz nebudes vedet, hledej ptej se ...
Co se programování her týče, tak hodně záleží co zvládneš. Respektive na tvých znalostech a zkušenostech. Můžeš vytvořit jakoukoli karetní hru ( prší,poker,kanasta a podobně),stolní hry ( člověče nezlob se,mlýn,dáma,šachy,lodě atd.) A nebo také had,piškvorky,textové hry. Možností je hodně a fantazii se meze nekladou. A nebo pokud nemáš tolik zkušeností,jako já. Tak pro začátek na zkoušku mi příjde dobré začít s hrami jako hádání čísel či sirky. Tyto hry jsou na vytvoření naprosto jednoduché a stačí k tomu pár lekcí programování. Na tyto dvě hry stačí umět použít početní proměnné,podmínky,cykly. Snad jsem něco nezapomněl zmínit a pokud budeš chtít vice můžeš pak zkusit hru sirky předělat do grafické podoby v consoli atd. Neznám tvou úroveň znalostí programování,ale píšeš,že chceš zacít programovat a hry jako hádání čísel či sirky mi přijdou pro začátek na osahání nejlepší a nejjednodušší.
Padlo tu bezpochyby dost zajímavých námětů co vytvořit. Pro tebe jako někoho, kdo chce začít programovat, jsou důležité dvě věci. Znalost jazyka a zejména umět to použít v praxi. Tedy najít způsob jak to celé poskládat dohromady aby vzniklo to co chceš. Tím co mám na mysli je, že se musíš naučit představivosti a schopnosti přemýšlet. Ke grafické podobě se postupně dopracuješ, ale ta není na pořadu dne. Utvoř tebou zmiňované kostky, pravidla jistě znáš a tak už se můžeš zaměřit na samostatnou tvorbu. Výstup do konzole je naprosto dostačující a na začátek je tam toho dost a dost. Pro někoho kdo začíná může být obtížné si představit, co vše potřebuješ znát, aby si úlohu úspěšně dokončil. Správně si se zeptal, co by mohlo být pro začátek dobré, protože chuť do tvorby udržíš jen tehdy, uvidíš-li za sebou dílčí úspěchy. Nenech se odradit úvodními neúspěchy. Naučíš-li se přemýšlet, nebude existovat nic co by si nezvládl. A s každým dalším projektem to bude jen a jen lepší. Tak směle do toho..
Osobně doporučuji minesweepera nebo exploading atoms. U obou příkladu si můžeš procvičit i rekurzy, což mi příjde cool
Bludiste. Ale tam je dobre znat nejaky algoritmus pro
tvoreni.
Dungeon. Neco jako Castle of the Wind pro 3.11 (1, 2).
Rozmistis mistnosti, schodiste, potvurky. Principialne dost podobne hre Lode.
Tam rozmistujes lode na plochu.
https://classicreload.com/…e-winds.html
Zobrazeno 9 zpráv z 9.