Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

ConsoleMaze - First person logická hra v konzoli

Soutěž mě postrčila k vytvoření mého nápadu. Chtěl bych vytvořit hru podoby Doom, ale celé vizuální prostředí bude v textu v konzoli.

Vývoj

Hra je v raném stádiu vývoje, ale koncept přetváření mapy do pohledu hráče podle souřadnic jsem již vyzkoušel. A momentálně pracuji na využití této funkce. Vývoj začal přibližně v polovině července 2019.

Tým

Marek Šrůma (já) - samostatný vývoj

Komplet

Hra dokončena přesně před limitem :) Splnil jsem si všechna svá očekávání.

O hře

Pro zájemce, hra (pro Linux) se neinstaluje, stačí spustit v terminálu (bash) a hrát! Snažil jsem se pro ulehčení nepoužívat složité knihovny, ale kdyby něco bylo potřeba doinstalovat, program by to při prvním spuštění "měl" zvládnout sám.

Splnil jsem úkol co jsem si zadal a jsem za to moc rád. Teď si můžu vedle svého programování hrát 3D hry :) Snad si můj výtvor užijete. Děkuji.

Soutěž

Projekt byl vytvořen do programátorské soutěže ITnetwork summer 2019.

Vyjádření poroty

Porotce Bodů Hodnocení
Zdrojákoviště Python - Základní konstrukce
David Jančík
9 Velmi originální nápad nebo jsem ještě nic podobného neviděl. Když jsem se díval do zdrojových kódů, přišel mi moc hezky naspaný. Má komentáře, mapy v textovém režimu se dají jednoduše definovat a rozšiřovat, člověk si může lehce udělat vlastní svět. Co mi chybělo je nějaké uvedení do hry. Tutoriál tam sice je, ale chybí: kde jsem, co mám dělat, co je mým cílem, nevím, co se děje. Nevím jestli to je cílem, již jsem hrál hry, kde člověk netuší co se děje, ale na mě to působilo spíše tak, že by mě hra omrzela, kdybych zde random chodil. Měl jsem pocit, že jsem pořád na stejném místě. Chtělo by to vysvětlit nebo přidat nějakou super easy mapu na začátek, abych pochopil, že se někam posouvám, jak se teleportuji těmi podlevely té velké lokace. Přijde mi krkolomné ovládání, že to nejde hrát např. jako Doom, že člověk klávesy nemůže je tak držet, ale musí čekat na systém, až se začne opakovat klávesa po prodlevě. Jinak projektu nemám co vytknout, opravdu se mi moc líbil.
Zdrojákoviště Python - Základní konstrukce
Michal Čápka
5 Hra má unikátní podobu, se kterou jsem se ještě nesetkal. Ačkoli může mít jakýkoli hlubší smysl a může být hratelností zábavná i přívětivá, tak můj první dojem je spíše negativní. Hratelností mě to zrovna neoslovilo.
Zdrojákoviště Python - Základní konstrukce
David Čápka
8 Krásná konzolovka, jen ovládání mi přišlo zasekané, ale měli jsme to rozjeté na virtuálce, tak nevím jestli to bylo tím. Chválím za to, že hra má skutečně nějaký smysl a to zmást hráče důmyslně umístěnými teleporty, takže není poznat, že je již v jiném levelu a musí si sám všímat odlišností. Pokud to správně chápu, že se hráč teleportoval není nijak naznačeno. To vnímám trochu jako problém, protože jakmile člověk začne zjišťovat, zda se vůbec teleportoval, může se při hledání odlišnosti v mapě teleportovat znovu. Uchází mi tu něco? V kombinaci s frustrujícím ovládáním bych u toho asi bez pomoci zdrojáků dlouho nevydržel. To ovšem neznamená, že mě projekt neoslovil, je to vážně hezké. Možná bys to mohl ještě trochu vylepšit, aby to třeba píplo vysokým tónem pro přesun o level nahoru a nízkým pro přesun o level dolů. Nebo zobrazit číslo levelu alespoň.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2019.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 202x (252.98 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Python

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Python - Základní konstrukce
Článek pro vás napsal Marek Bečvář
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Marek Bečvář
Aktivity