Diskuze: Wireshark
Člen
Zobrazeno 17 zpráv z 17.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
to nebude jeden paket.... Prostě a jednoduše se podíváš na IP adresu s kterou to komunikuje a vyjdeš z toho.
Ahoj, jak pise Michal, pokud vis neco o fungovani siti, nebude to z daleka jeden paket tech paketu budou stovky ne-li tisice. Bude tam krome samotneho prenosu dat i nejaka rezie typu prihlaseni, kontrola synchronizovanych slozek apod. Voditkem ti budiz IP adresa nebo DNS nazev dle ktereho to budes filtrovat. Je dobre to cele nahrat na cistej stroj nebo na nejakou virtualku a odchytat to tam, odfiltrujes si tim provoz sveho pocitace a vseho co tam mas.
Zjisti si, na kterém portu (neplést s rozhraním - interface!) je onedrive a sleduj ho.. Z hlaviček paketů by pak mělo být možné poznat, co se posílá
OneDrive neznám, ale nepoběží celá šifrovaně (třeba přes nějaké to SSL)? Ale asi ne, jinak by to nebyl úkol na Wireshark možná.
No potřebuje změřit asi jen přenos dat.. Takže hádám zjistit režii Onedrive oproti skutečné velikosti.. Ovšem pak otázka, kdy začne přenos a jak to přesně změřit..
Jo takhle. Tak to by mohlo jít. Asi by mělo stačit plně synchronizovat úložiště, následně na něj nahrát daný soubor a nechat stroj v klidu. Teoreticky by pak měla být vidět sekvence paketů značící přenos toho souboru (co jiného by se přenášelo). Asi budou přítomny i jiné komunikace s OneDriver servery, ale pokud je soubor dost velký, tak by neměl být problém je odlišit (velikostně).
Ono je na tohle Wireshark možná až moc nízko, takže neví, jaký proces (či vlákno) komunikuje.
by mě akorát zajímalo jestli mají tak dobrého učitele co to umí změřit nebo si počká na odpovědi studentů a ta co bude nejvíce zastoupená se prohlásí za pravdu. Ti co budou mít hodně odlišné odpovědi dostanou za 5. Takhle by to fungovalo jistojistě u nás.
No možná ani nejde o střední školu.. Divil bych se, kdyby tam vůbec někoho něco takového napadlo..
Na druhou stranu je to velmi nejednoznačné.. Ale to je asi tím, že OP to říká vlastními slovy (a dost možná to plně nechápe) - ideální by bylo originální zadání v plné formě..
Na střední bych tento typ úkolu moc nečekal. Na VŠ ano; máme tu předmět, který se věnuje v podstatě výuce hackování (prolamování šifer, získávání údajů skrytých v obrázkách, analýza záznamů síťové komunikace...), kde by se taková úloha určitě vyskytnout mohla. Cvičí se na různých online soutěžích, ne na reálných systémech, aby bylo jasno .
tak u nás se tedy základy Wiresharku učí. Předpokládám, že to po nich nikdo 100% nechce, tak jde asi o to najít to nejpodstatnější.
tak toto hodnotenie je fakt velmi mimo...
to riesenie, ktore by bolo najviac zastupene nie vzdy musi byt pravdive
riesenie
Ja vim, ale tal to ve školách proste obcas chodí.
hlavne na tych skolach, kde ucitel nie je v skutocnosti ziadny ITckar, len si predtym urobil niekolkodnovy rychlokurz IT a hned sa hra na odbornika
Bohužel to tak často je no.. A pak se můžeme divit, proč mají středoškoláci pocit, jací jsou skvělí programátoři
to zas teda ne, tím že učitelé (minimálně u nás) strhávají body za každou hovadinu, tak máš za 4 ani nevíš jak. I lidé co to myšlení mají pak mají pocit že jsou úplně neschopní programátoři.
Tož to já mám opačnou zkušenost - tedy nejspíš je to učitel od učitele.
Zobrazeno 17 zpráv z 17.