musim zase dat Kitovi za pravdu, lebo ked to spocitas, tak nad 50% vsetkych
zariadeni pouziva nejaku tu distribuciu Linuxu (napr. set-top boxy, tablety,
inteligentne mobily, vacsina serverov v Internete,...) a to som este nespomenul
take zariadenia, ako su vyherne automaty, juke-boxy, routre,...
a pokial by si teraz vyvijat hru, tak uz teraz by si mal rozmyslat
multiplatformovo, lebo niektore spomenute zariadenia su urcene cisto na
zabavanie uzivatelov a ak by si chcel zara bat na hrach, tak by ti unikali
vacsina ziskov...
a k tomu tvojmu rozmyslaniu len tolko, ze tvoje rozmyslanie je podobne ako
rozmyslanie niektorych firiem spred desatych rokov
Pokud počítáš jako počítače i chytré zvonky a mikrovlnky potom
souhlasím. Pokud ne, stačí sledovat vývoj OS na Steamu. K dnešnímu dni má
Windows na Steamu podíl: Windows 7 64bit: 51.76% na druhém místě Windows 7
32bit s 12.62%. A takhle jsou ještě další 4 verze OS od Microsoftu než
přijde co? Linux? Ne! MacOS s 1.81%! První Linux který se dostal do pořadí
na 13 místě! je: Ubuntu 13.10 64 bit s 0.36%. Co se týče portování:
Jediný Linux Based OS na který to má v současné době smysl je Android. Pro
mě jako Game Developera namá smysl se s Linuxem namáhat.
A zase jsme u toho. Mé priority jsou zcela evidentně jinde než vaše. Já
asi těžko můžu portovat hru na Set-Top boxy, internetové servery atd..) Jak
už jsem psal jediný smysluplná možnost portace na Linux je Android.
Zkusme to urovnat. Já uznávám že Linux začíná mít opravdu potenciál
zvlášť poté co Microsoft poslední dobou předvádí (Windows 8, phone). Co
se Open Source týče je dost možné, že někomu tento systém vyhovuje, ale
pro mé potřeby je to naprosto nevyhovující. Díky za velice naučnou diskuzi
a přeju vám oběma hezký zbytek dne(né že by zbývalo do zejtra nějak moc
času ).
kto tvrdi, ze na set-top boxoch nemoze bezat Android?
co sa tyka internetovych serveroch, tam je pouzitelna serverovska cast sietovej
hry,
cize ak budes vyvijat sietove hry, tak serverovsku cast musis napisat aj pre ine
distribucie, nie iba pre Android
To jsou detaily, které se řeší bezprostředně poté co nastanou. Mimo
to, není třeba to portovat na jiné systémy vzhledem k tomu, že existuje
systém kterému se říká Windows Server XXXX. Ale uposlechněme radu Zirka a
přestaňme v tomto vlákně řešit OS.
myslis, ze Windows Server je nasadeny na vacsine serverov? tak to velmi
pochybujem! na platforme MS bezi tak max. iba tretina serverov, ale na Linuxe
bezi nadpolovicna vacsina, cize serverovska cast by mala byt portovana aj na
Debian (na serveroch najviac zastupene distro), Fedora, SLES, Mageia, a Ubuntu
Server
A copak pro moje účely je třeba aby běžel na většině serverů? Ne!
Mě stačí aby běžel na jednom a to na tom mém. Že nepoběží můj server
na jiných Linux Server distribucích? No a? Navíc dnes jsou tooly díky
kterým tohle ani nemusíš řešit.
Což je poměrně nepravděpodobné, vzhledem k tomu, že všechny mé
aplikace v současné době jedou na klient-lobby-masterserver-hra technologii,
tudíž to jede a pojede jen na mých serverech.
tak potom to ozaj iba zopar hracov bude hrat a tvoje hry nebudu masove...
ak by si chcel, aby sa tvoje hry ozaj hrali, mal by si si trosku prehodnotit
svoje zmyslanie...
Nechápu proč. V tuto chvíli mají mé servery kapacitu kolem 2000-3000
hráčů (reálné hodnoty se zřejmě o pár desítek budou lišit ale nebude
to nijak razantní). A cena za tento server je pro mě zhruba 500 kč
měsíčně + cena za pořízení hardwaru. Ovšem podle tvého myšlení by
moje hra měli běžet na půl na Linux serverech a napůl na Linux/android
set-top boxech. Ne děkuji ale takhle myslet nechci.
asi si ma nepochopil... mal by si sa otvorit multiplatforme... aj Valve sa
otvoril Lunuxu, ked vypustil svojho klienta pre Ubuntu a zaroven ma na konte aj
svoj vlastny OS zalozenom na Ubuntu...
a vsetci si myslia, ze tu je MS navzdy a ze ich spasi... ale ta ich licencna
politika nie je prave najjednoduhsia, ceny tiez nie su prave najnizsie a okrem
toho statne spravy pomalicky prechadzaju na open source, lebo zbadali aj to, ze
prechodom na open source sicebudu spociatku o trosku vyssie naklady na
preskolenie, ale tieto naklady su aj pri systemoch od MS...
a v nasledujucich obdobiach uz open source dokaze usetrit naklady na licencie,
lebo staci zakupit iba jednu licenciu a nemusi sa riesit, ze kolko je PC, ze ci
ta multilicencia bude stacit na ten pocet a ako som sa dozvedel, tak MS statnej
sprave predava pri predlzovani licencie o niekolko stovak licencii viac, nez v
predchadzajucom obdobi, cim sa ten nakup predrazuje, ved to danovy poplatnik
zaplati...
presne, tato logika je vidiet uplne vsade a MS niektorych drzi v uplnom
sachu, ze su uplne zavisli od jeho technologii a nielen krajiny,ale aj rozne
firmy a celkovo spolocnost MS ani nehra ferovo a pravodelne zneuziva svoje
dominantne postavenie a obcas si aj vystreli zo svojich zakaznikov...
a celkovo su mi nechutne praktiky spolocnosti MS
Ono tohle rozhodování je hlavně na vývojářích softwaru, to aby s tím
začali něco pořádně dělat, a na prodejcích, jenže prodejci hardwaru
chtějí nahrabat co nejvíce peněz tak tam instalují windowsy, a většina
lidí to samozřejmě koupí protože tam nic jiného pomalu ani
nenabízejí...
Navíc ještě Microsoft s DirectX a tím jejich WinApi, to je také další
věc která drží vývojáře u nich, potom ještě taky ty nový UEFI BIOSy,
nevím jestli to je nějak jinak než jsem četl, zatím se mě to netýká, ale
četl jsem že tam moc nechce fungovat zavaděč jiný než windowsácký..
Nevím, možná plácám blbosti, jsem jen laik, co přečetl pár článků,
a ví jak to zhruba je, ale tohle je můj názor..
Podívejte se na hráče minecraftu, myslíte si že by zvládli nainstaloval
minecraft na Linuxu? No těžko. Tito hráči budou vždy na Windows, protože
je to pro ně mnohem jednodušší. A proto se vyvíjí hy primárně pro
Windows (herní konzole opomínáme, to je jiná kategorie).
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.