Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij halloweenské akce 80% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Pythonu
Halloween BF

Firefox blokuje Flash

Mark Schmidt ze společnosti Mozilla na svém twitteru oznámil, že ve Firefoxu budou automaticky blokovány všechny verze Flashe. Toto opatření je dle jeho slov pouze dočasné do doby, než budou opraveny všechny známe chyby ve Flashi. Jejich seznam se ještě rozšířil po nedávném získání dat společnosti Hacking Team, která tyto chyby využívala ve svůj prospěch.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Krátce po Marku Schmidtovi se na svém twitteru přidal také Alex Stamos z Facebooku, který si přeje, aby již Adobe s vývojem Flashe skončilo.

Procenta uživatelů s Flashem postupně klesají, s Flashem se již rozloučilo několik velkých firem jako Google u svého YouTubu či Facebook u videí. Poslední stále přežívající využití flashe je animovaná reklama, kterou by měla postupem času nahradit moderní HTML5 reklama. Animace tvořené pouze pomocí HTML5 již nabízí i samotné Adobe jako výstupní formát z jeho softwaru.


 

Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Článek pro vás napsala 14.7.2015 13:00
Avatar
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Avatar
Fredep
Redaktor
Avatar
Fredep:14.7.2015 13:36

Další krok kupředu. Myslím si, že by se mělo na webech používat pouze HTML, CSS a JS, nic víc.

 
Odpovědět
14.7.2015 13:36
Avatar
Odpovídá na Fredep
Michal Žůrek - misaz:14.7.2015 13:42

Dokud ty standarty budou tak kostrbaté jako jsou teď, tak to do jisté míry ani nelze.

 
Odpovědět
14.7.2015 13:42
Avatar
Uživatel sítě :14.7.2015 13:48

Už bylo na čase..

Odpovědět
14.7.2015 13:48
Chybami se člověk učí, běžte se učit jinam!
Avatar

Člen
Avatar
:14.7.2015 14:41

Krok kupředu i dozadu zároveň. Ne všichni začnou používat HTML5, dokud Flash neumře, a tak je bez povolení nemožné používat třeba sledjufily.cz, jelikož všechny přehrávače jsou flashové. Malé weby se jen tak nepřetvoří... Ale stejně se těším, až to Adobe zařízne.
Michal Žůrek - misaz Třeba video už je v HTML5 ve fázi použitelnosti. WebRTC, DRM, streaming 4K, možnost přepínat kvalitu za chodu... Teď si ani nevybavuju něco, co by bylo nepoužitelné. Uvedeš příklad? :)

 
Odpovědět
14.7.2015 14:41
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:14.7.2015 14:53

tady nejde o použitelné, nepoužitelné. Dokud ten standart neřekne že je to hotové a nemůže se to měnit, tak je to pro spoustu lidí (a hlavně firem) nepoužitelné. Když děláš firemní intranet, tak počítáš s tím, že co funguje dnes musí fungovat i za pět let a toho jde docílit jenom pokud je standart uzamčen změnám (= je finální). Tuto vlastnost z tebou vyjmenovaných nesplňují: WebRTC, DRM, streaming 4K, možnost přepínat kvalitu za chodu. Což nám dělá 4/5 vlastností. (pokud se něco změnilo a nějaký standart dozrál, tak mi dejte vědět, ale obávám se, že W3C tak rychlé není).

 
Odpovědět
14.7.2015 14:53
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:14.7.2015 14:59

Jo, to asi ne, ale ještě jsem neviděl intranet (pravda, moc jsem jich neviděl, ale MPSV a Nemocnice Vyškov mi stačí) který by využíval flash.

 
Odpovědět
14.7.2015 14:59
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:14.7.2015 15:26

a potřebují intranety MPSV a Nemocnice Vyškov nějaké WebRTC, DRM, streaming 4K, možnost přepínat kvalitu za chodu?

 
Odpovědět
14.7.2015 15:26
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:14.7.2015 15:31

Ne. Ale to, co zmiňuješ se týká pouze videa, které v intranetech budou asi těžko používat... I když možné je vše.

 
Odpovědět
14.7.2015 15:31
Avatar
Martin5001
Člen
Avatar
Odpovídá na
Martin5001:14.7.2015 16:13

Souhlasím, že Flash má dost much, ale pořád jsou věci, které se bez něj neobejdou nebo se to nedělá. Například Flash hry myslím, že hned tak někdo nenahradí HTML5 i kdyby ten standard byl hotovej.
Můj názor je, že by prohlížeče a weby měli přejít na HTML5, ale zachovat podporu Flashe jako záložní možnost a ne ho úplně odstranit (což se vlastně dělá už teď).

 
Odpovědět
14.7.2015 16:13
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na Martin5001
Michal Žůrek - misaz:14.7.2015 17:24

dělat hry ve flashi je úplný masochismus. Hry jsou oblast kde Flash už minimálně 3 roky nemá co dělat.

 
Odpovědět
14.7.2015 17:24
Avatar
Martin5001
Člen
Avatar
Martin5001:14.7.2015 17:45

Ale pořád tam je a nechce dát pokoj. :-) Já si taky myslím, že by ho měli nahradit něčím lepším. Ovšem v dohledné době se toho asi nedočkáme (hlavně kvůli vývojářům těch her).

 
Odpovědět
14.7.2015 17:45
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
mkub:14.7.2015 20:20

pochybujem o tom, ze FB opustil uplne Flash...

 
Odpovědět
14.7.2015 20:20
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na mkub
:14.7.2015 22:25

Stejně jako YT. Ale defaultně se používá HTML5, až když HTML5 tvůj browser neumí, strčí ti tam Flash.

 
Odpovědět
14.7.2015 22:25
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:15.7.2015 4:55

Pro ty, kteri si mysli, ze to udelali kvuli tomu, ze chteji uprednostnit HTML5 tak ... vas zklamu, ale je to tim, ze leakem DB Hacking-Team vyslo na svetlo sveta tolik 0day exploitu (aktualne se nasli 2 na flash, hadam, ze se jich najde vic). Nemluve o tom, ze pred nejakou dobou jeden z Prazskych IT-securitaku zverejnil whitepaper o pouzivani UEFI BIOS Rootkitu na "preboot" malwaru ... nemalo lidi se mu vysmalo a hle ... jeden takovej rootkit se v databazi hacker-teamu nasel :) ... Ono to obecne cele jeste bude zajimavejsi, nejen ohledne Flashe

 
Odpovědět
15.7.2015 4:55
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
:15.7.2015 10:41

Jo, to bude, ale HTML5 začali společnosti nasazovat už v době, kdy normální smrtelník o Hacking Teamu nevěděl, normální programátor o něj zavadil a pokud zrovna nepřišel o práci, šel dál.

 
Odpovědět
15.7.2015 10:41
Avatar
Odpovídá na mkub
Neaktivní uživatel:15.7.2015 14:59

A co takový všemi oblíbený Twitch? Ten flash snad ani neplánuje opouštět.

Odpovědět
15.7.2015 14:59
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
mkub:15.7.2015 19:21

Flash je technologia, ktora je najhorsia na web, ma problemy s casovanim, Falsh player obsahuje mnozstvo bezpecnostnych dier, ktore su uz takmer od zaciatku existencie tejto technologie a Adobe, ako jedina hlavna firma vyvijajuca dany plugin kasle na odstranenie chyb v nom a dufam, ze uz ho upusti, lebo uz nema ziadnu buducnost (Apple ho dlho nepodporuje, ani nepouziva vo svojich produktoch, MS sa vyjadrilo, ze Flash nebude podporovat vo svojom OS, v Linuxe Flash ma taktiez problemy) a je realne urceny naq uplny zanik
a Twitch, skor-ci neskor by mal prejst na HTML5, ako aj ostatne stranky, ktore este na svojich strankach pouzivaju Flash, lebo na vacsine zariadeni sa korektne uz nezobrazia (taka je buducnost)

 
Odpovědět
15.7.2015 19:21
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
:15.7.2015 20:38

Neboj, ono se plánuje. Streaming je již v HTML5 vyřešen, stejně jako DRM či přehazování kvality za běhu, ale to už jsem psal. Na Flash mám stejný názor jako mkub.

 
Odpovědět
15.7.2015 20:38
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.