První novoroční výprodej PHP týden
80 % bodů zdarma díky akci Black Friday!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se PHP

Miliony počítačů stále běží na Win XP

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Jsou to dva roky, co Microsoft ukončil podporu svého operačního systému Windows XP, který byl do světa vypuštěn už v roce 2001. Nicméně i přes jeho urputnou snahu uživatele přimět k migraci na nejnovější verze systému Windows, stále jsou miliony lidí, co Windows XP používají a mají zároveň internetové připojení.

V březnu 2016 běželo Windows XP na 10.9% všech počítačů, čili je to třetí nejpopulárnější systém. Na druhém místě je pak Windows 7 (51.9%) a Windows 10 (14.2%). Pod Windows XP je třeba Windows 8.1 (9.6%) a všechny verze Mac OS X dohromady (7.8%).

Naši partneři možná hledají právě tebe!

Mimochodem, mezi uživateli Mac OS X je také mnoho uživatelů, co používá nepodporované a zastaralé verze tohoto systému. Např. 1% všech počítačů běží na OS X 10.6 (Snow Leopard), 10.7 (Lion) a 10.8 (Mountain Lion).

Bereme-li v potaz, že Windows běží na jedné miliardě zařízení, znamená to, že Windows XP zahrnuje desítky milionů zařízení. Deset milionů zařízení s děravým, nadále nepodporovaným a zastaralým operačním systémem.

Uživatelé mají různé důvody pro setrvání s Windows XP. Např. malé podniky si nemyslí, že by mohly být terčem jakéhokoli útoku a věří, že přechod na novější operační systém je něco, co zatím může počkat.

Naštěstí podle výzkumu EMEA až 53% všech podniků plánuje investovat do migrace na novější systémy.

Zdroj: Naked Security


 

 

Zprávu pro vás napsal Matt 12.4.2016 18:20
Avatar
Dřív jsem tady překládal články o bezpečnosti
Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Avatar
Uživatel sítě :12.4.2016 18:46

Naštěstí podle výzkumu EMEA až 53% všech podniků plánuje investovat do migrace na novější systémy.

8-)
Odpovědět
12.4.2016 18:46
Chybami se člověk učí, běžte se učit jinam!
Avatar

Člen
Avatar
:12.4.2016 19:02

Tu poslední větu bych trochu přepsal:

Bohužel, podle výzkumu EMEA plánuje do migrace na novější systémy investovat pouze 53% všech podniků.

To jsou fakt tak blbí, že furt běží na XP?

 
Odpovědět
12.4.2016 19:02
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na
Adam Ježek:12.4.2016 19:07

Nejsou blbí. Vezmi si následující příklad:
Firma má ve výrobně pracoviště, kde je počítač. Počítač je připojený do interní sítě (nikoli do internetu), komunikuje s ostatními počítači a řídí výrobu, běží to na aplikaci, která byla napsaná pro XP.
Proč přecházet? Není zde jediný důvod. Aplikace by se musela předělat na novější systém -> další prostředky. Přeškolení personálu -> další prostředky. Někde ti pracujou lidi, co maj za úkol kliknout na tohle tlačítko a pokud se něco změní, jsou v koncích. K internetu připojený není, tudíž bezpečnostní chyby nevadí. Funguje to takhle v hodně firmách, a na tom řešení není nic špatného.

Editováno 12.4.2016 19:09
Odpovědět
12.4.2016 19:07
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 19:16

ale tyto počítače se do statistik nezapočítávají - nejsou připojené k internetu. I přesto platí, že uživatelé/správ­ci/majitelé o těchto rizicích ví a (třeba důvodně) je to nechává chladnými. Stále existuje spousta software, který prostě na novějších verzích nejede.

 
Odpovědět
12.4.2016 19:16
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Adam Ježek:12.4.2016 19:21

Nebyl bych si tím tak jistý, podle výzkumu jich 53% bude přecházet. To nezjistíš z toho, že se počítač připojí k internetu, takže se museli zeptat firmy prostřednictvím nějakého dotazníku, takže je dost možné, že v tom sou i offline počítače.

Odpovědět
12.4.2016 19:21
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 19:33

pak je ta statistika zavádějící.

 
Odpovědět
12.4.2016 19:33
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:12.4.2016 19:42

Byl bych moc rád, kdybys mi ukázal software, který neběží na podporované verzi Windows (pokud teda není jen pro Linux, že...). Potom to ovšem není vina té firmy, ale vývojáře - i tak je to ale blbost, především když je ten počítač připojený k internetu.

 
Odpovědět
12.4.2016 19:42
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na
:12.4.2016 19:45

Zapomněl jsem napsat vyvíjený software, už to nejde editovat.

 
Odpovědět
12.4.2016 19:45
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 20:03

on je to převážně software který se již nevyvíjí.... (to že se software nevyvíjí neznamená že se nesmí používat) Nevím název ani link, ale ze "zkušenosti" vím, že je to třeba software používaný k ovládání nějakých strojnických věcí.

 
Odpovědět
12.4.2016 20:03
Avatar
gepard
Člen
Avatar
gepard:12.4.2016 20:53

Takováhle měření se provádějí on-line na web serverech. Výrobní a jiné systémy, co nejsou v internetu, nejsou ani zahrnuty do statistiky. To nemají jak spočítat. Leda tak tím dotazníkem. Ale tohle nedělali.

Původní zpráva tvrdí toto:

And yet there are still millions of XP computers connecting to the internet, where all manner of malware is waiting to pounce. Windows XP was still running on 10.9% of all desktops as of March 2016, according to stats compiled by Net Applications.

Odpovědět
12.4.2016 20:53
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod.
Avatar
Fil
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Fil:12.4.2016 21:10

Tohle se týká především průmyslové automatizace. Firma si nechá udělat soft na ovládání mašin, vizualizaci a pokud po 10 letech vše funguje stále stejně, je zbytečné, aby se přecházelo na novější OS, software a všechno se kvůli tomu muselo měnit. Ty počítače většinou ani nejsou připojené k internetu, takže se jim nemá co stát.

 
Odpovědět
12.4.2016 21:10
Avatar

Člen
Avatar
:12.4.2016 21:20

Právě, valná většina těchto mašin jsou uzavřené a nedá se k nim dostat zvenčí, tedy jim prakticky nic nehrozí, pokud nějaký inteligentní zaměstnanec nebude dělat to, co nemá. Počítače připojené k internetu se na tyhle účely většinou nepoužívají, tipoval bych, že aspoň 20% z nich je používaných pro kancelářskou práci, tedy nějaká sekretářka tam má Word, mail a browser - tady je to opravdu blbost těch, kteří to spravují. Když já dokázal přeučit na W10 několik důchodců, kteří si u mě stěžují, že jim v tray baru svítí červenej křížek u baterky a jestli to náhodou něco neudělá, dokáže to i ajťák ve firmě u sekretářky v produktivním věku, a ne že ne.

 
Odpovědět
12.4.2016 21:20
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na
Adam Ježek:12.4.2016 21:36

Nejde o to, že nejde ty lidi naučit, de o to, že to něco stojí.

Odpovědět
12.4.2016 21:36
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
:12.4.2016 21:41

Za všechno se platí. Kdyby firmy odmítaly investovat, tak dnes běží na parních strojích a k zaměstnancům se chovají jak k otrokům.

 
Odpovědět
12.4.2016 21:41
Avatar
Odpovídá na
Dominik Gavrecký:12.4.2016 21:50

Ty si to predstavuješ velmi jednoducho :)

Odpovědět
12.4.2016 21:50
Hlupák nie je ten kto niečo nevie, hlupákom sa stávaš v momente keď sa na to bojíš opýtať.
Avatar
Ondřej Krsička
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Ondřej Krsička:12.4.2016 21:52

Trochu radikální myšlenka.

 
Odpovědět
12.4.2016 21:52
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Jan Lupčík:12.4.2016 21:53

Nemohu si to odpustit, proč tady ale skoro každá diskuze, která se zabývá budoucností či se navrací někam, skončí u parních strojů či jeskyní?

Odpovědět
12.4.2016 21:53
TruckersMP vývojář
Avatar
gepard
Člen
Avatar
gepard:12.4.2016 21:57

Tady nejde o firmy ale o běžné lidi, těch 10% je domácí desktop.

Odpovědět
12.4.2016 21:57
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
:12.4.2016 21:58

Většinou se těch diskuzí snažím neúčastnit, teď mi ale nedalo to, že tu všichni prakticky obhajují zůstávání na zastaralém softwaru.

 
Odpovědět
12.4.2016 21:58
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Dominik Gavrecký
:12.4.2016 22:00

Hele, já samozřejmě do procesu zaučování sekretářek s novým OS nevidím úplně detailně, ale zkrátka se mi nezdá, že by to bylo nějak extrémně nákladné nebo zatěžující.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:00
Avatar
Fil
Člen
Avatar
Odpovídá na
Fil:12.4.2016 22:05

Jedna věc je investice, druhá věc je umět peníze dobře investovat. Pro někoho jsou třeba investice do nových PC a OS zbytečné. Pokud jednou povedeš větší firmu, zákonodárci ti budou házet klacky pod nohy a budeš bojovat o každou korunu, zjistíš, že na něčem prostě ušetřit musíš. Každopádně tohle je už asi trochu off topic.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:05
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Fil
:12.4.2016 22:09

K off topicu se stočí snad každá diskuze, do které se kdekoli zapojím, jak zvláštní. :D Zanechal bych toho, ty firmy si jednou, až budou mít na všech PC s XPčkama nějaký ransomware, uvědomí, že investovat jednou za 15 let do upgradu OS (a zaučení sekretářek) se vyplatí.

Editováno 12.4.2016 22:09
 
Odpovědět
12.4.2016 22:09
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
Martin Dráb:12.4.2016 22:10

Tak, ono to nemusí být jenom o tom zaučování či penězích. Existují např. účetní programy, které běží jenom pod DOSem a nikdo je už do nové podoby přepisovat nebude (nová podoba třeba existuje, ale ti lidé jsou jednak zvyklí na starou, druhak ta nová nemusí umět to, co se jim na té staré líbí).

Takže přechod je také o tom ty staré programy na novém systému rozchodit. Jasně, obvykle to jde přes virtualizaci, ale ne vždy se stejným efektem jako běh na starém systému.

Odpovědět
12.4.2016 22:10
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Dráb
:12.4.2016 22:12

Kolik procent z těch 47% firem, které nehodlají upgradovat, má problémy s kompatibilitou? Řekl bych maximálně 40%, zbytek k tomu má jiné důvody, třeba to, že nechtějí - a to se jim jednou, dřív nebo později, vrátí.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:12
Avatar
Fil
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Dráb
Fil:12.4.2016 22:13

Viz program ÚČTO

 
Odpovědět
12.4.2016 22:13
Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
MadaraCZech:12.4.2016 22:17

Proč by ale firmy měly nahrazovat něco, co je léta funkční a další léta funkční bude bez upgradu ?

 
Odpovědět
12.4.2016 22:17
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
:12.4.2016 22:24

Až to funkční být přestane, tak určitě během chvilky přejdou na modernější řešení.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:24
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 22:43

Ha ha ha. Stare aplikace finguji dodnes a fungovat budou do doby nez přestanou fungovat počítače na kterých bezi. To není jak iPhone ci cokoliv podobneho.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:43
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
:12.4.2016 22:50

To už opravdu nevíš, s čím bys to srovnal, že tu zmiňuješ zrovna iPhone, který s během starých aplikací nemá sebemenší problém?

 
Odpovědět
12.4.2016 22:50
Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
MadaraCZech:12.4.2016 22:51

Kdy to má přestat fungovat ? Znám několik obchodů, co 10 let fungují na DOSu. Od pokladen až po účetnictví... Bowlingy - XP / DOS. Funguje to, a dokud nebude potřeba používat nový software, tak je upgrade nesmyslný.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:51
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
:12.4.2016 22:55

Pokud je to připojeno k internetu (jakože tahle statistika zahrnuje jen počítače, které jsou připojeny k internetu), tak je to prostě v ohrožení a to, že to doteď fungovalo, je jen štěstí, že se o to nikdo nezajímá a nebo má podniková síť opravdu přísná pravidla.

Já tu končím, stejně tou debatou nic nezměníme. Svůj názor, že zůstávat na starém OS je blbost, jsem tu vyjádřil, však ten váš vám neberu, jen argumentuji, že cesta "dokud to funguje, nebudem to měnit" není zrovna nejlepší.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:55
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 22:56

To jak ty aplikace pojedou na iPhone budeme moci srovnat az za 15 let. Ted je iPhone moc mladý.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:56
Naši partneři možná hledají právě tebe!
Avatar
Taskkill
Redaktor
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
Taskkill:12.4.2016 22:58

#nohate Vis co jeste bezelo na win95 ? systemy francouzskejch letist...a po tom co spadlo to letadlo se tomu docela dost lidi podivilo... a pokud se nepletu bylo to chybou ve windowsech ... (ja to nemam podlozeny, jen ze obcas neni duvod k upgrade tak zjevnej) ... obcas se proste vyplati zvysit verzi uz jen z principu ... protoze nic neni dokonaly...

 
Odpovědět
12.4.2016 22:58
Avatar
Odpovídá na
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 22:58

Ale my neříkáme ze je nejlepší, jen ze ma i výhody. Stejně tak nikomu nedoporučujeme používat windows xp.

 
Odpovědět
12.4.2016 22:58
Avatar
Odpovídá na Taskkill
Michal Žůrek - misaz:12.4.2016 23:00

Nevěr všemu. Windows nemá funkce na ovládáni letiště.

 
Odpovědět
12.4.2016 23:00
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Adam Ježek:12.4.2016 23:06

Mám za to, že jsem to taky čet, jen nespadlo letadlo, jen spadnul počítač s W95, kterej běžel X let, a než se jim to povedlo zapnout, tak letiště půl dne bylo mimo provoz :D

Editováno 12.4.2016 23:06
Odpovědět
12.4.2016 23:06
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Taskkill
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Taskkill:12.4.2016 23:13

cool ... aspon se nikomu nic nestalo ... (jak nepouzivam televizi vsechno ke me dojde tichou postou v trosku jiny podobe, pak necemu ver) ovsem, podle me ma Michal V. jasnou pointu v tom, ze pokud ti neco bezi pripojeny na internet, firewall mas od Pepika z hospody za pet bas plzni a pouzivas XP ... bud mas nervy ze zeleza nebo ses blazen :) ... tohle by prece nikdo z nas neudelal, i presto, ze nemam nic proti DOSu v kompu pro ucetni co na nem aspon nebude moct hrat karty a rikat, ze dela bych si nad tim aspon na chvilku zamyslel.

 
Odpovědět
12.4.2016 23:13
Avatar
ostrozan
Redaktor
Avatar
ostrozan:13.4.2016 8:38

Jeden z důvodů, proč si nechávají XP je v hardware.
Sám jsem zkoušel W7 na strojích s minimálními hw požadavky a i když to jelo, tak to nebylo nic moc a radši jsem vrátil XP.

Já teda nevidím problém v použití XP - jde hlavně o zodpovědnost - prostě nebudu stahovat "zadarmo" filmy, cracklé programy a provozovat internetové bankovnictví.

Ale souhlasím s tím, že pokud má někdo jediný PC a provozuje na něm výše uvedené - je blázen.

 
Odpovědět
13.4.2016 8:38
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
David Novák:13.4.2016 9:15

Matt trochu ses sekl v počtech.. ;)

10% z jedné miliardy není 10 milionů, ale 100 milionů :)

Odpovědět
13.4.2016 9:15
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Taskkill
David Novák:13.4.2016 9:25

Nebyl to Windows 95, ale Windows 3.1.. Na něm běžela aplikace pro správu toho letiště :)

A spadlo to pouze HW chybou (ten počítač měl skoro 30 let).. Museli tuším vyměnit disk a obnovovat ze zálohy... A jediný technik, co s tím uměl, měl zrovna dovolenou :D

Musím říct - všechna čest tehdejším programátorům a kvalitě výroby..

Odpovědět
13.4.2016 9:25
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
David Novák:13.4.2016 9:49

Idea vždy aktuálního SW je sice pěkná.. Ale taky velmi nákladná. Já, jakožto uživatel, si můžu dovolit instalovat každý týden aktuální balíčky a dvakrát do měsíce nový kernel.. ;)

Problém je ovšem v produkčním prostředí - někdy se stane, že si něco nerozumí s nějakou knihovnou nebo že ti upgrade rozbije nějaký proprietární SW (s tím je to obecně nejhorší - často se už nevyvíjí a zdrojáky nejsou, takže si to nemůžeš upravit..). Já si takový problém zvládnu vyřešit (narazil jsem zatím jednou s Audacity.. Stačilo se přepnout do testing větve a stáhnout si hotfix (než ho schválili do mainstreamu) a mohl jsem pracovat - 10 minut.. Ale představ si třeba 10 minut výpadek nějaké zásadní služby.. To prostě neexistuje, aby se něco takového stalo! (A když, tak nepochybuju, že to technici řádně schytají) V produkčním prostředí se používají často roky staré verze a instalují se pouze bezpečnostní záplaty.. Naprosto chápu lidi a firmy, co nechtějí přecházet.. ;)

Ty to fakt vidíš hodně jednoduše a v realitě to tak bohužel není. Příkladem budiž základka, kde dělám správce sítě. I teď má stále třetina PC win XP a novější win prostě neutáhnou.. Zbytek má Win 7 a sotva to tam jede.. Rád bych to aktualizoval, ale prostě na to nejsou peníze.. Koupit nový počítač (v našem případě spíš repasovaný) a k tomu licenci Windows.. To je pálka pro malou školu.. Prozatím jsem prosadil a udělal výměnu dvou serverů s Pentium 4 (!) - jeden sloužil jako router, druhý jako Active Directory.. Naštěstí teda byly oba na Linuxu, takže nebyly moc problémy.. Ale 12 let starý server (který ani nebyl server, ale de facto obyčejné PC) bez zálohy je na pováženou.. Teď mají pěkný server za 25k (nějaká firma jim nabízela šílenost za 50k s 1100W zdrojem) a síť se konečně zrychlila ze 100Mb/s na 1Gb/s (ano, přihlášení do active directory tam předtím trvalo třeba 10 minut).. Jo a na letošek jsem prosadil výměnu 12 let starých CRT monitorů za LCD (byť pouze 19" 1366x768).. Jo a na PC s Win XP jsem do dualbootu nainstaloval Mint a žáci od té doby XP nezapli ;) I když to není s 1GB RAM nějak extra svižné, tak je to použitelné.

Jinak Win XP a věci jako IE 6 se používají především v rozvojových zemích nebo číně.. Ono když máš sotva na jídlo a základní věci, tak fakt nebudeš kupovat žádnou novou techniku.. ;) Dokonce i tu v ČR je nezanedbatelné množství lidí na hranici chudoby. Buď rád, že se máš dobře a zkus mít trochu pochopení pro ty, co nemůžou nebo nechtějí upgrade.

Odpovědět
13.4.2016 9:49
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Taskkill
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Novák
Taskkill:13.4.2016 12:38

Dokonce, no pak musím svůj názor přehodnotit. Dík za info.

 
Odpovědět
13.4.2016 12:38
Avatar
Odpovídá na Taskkill
Libor Šimo (libcosenior):13.4.2016 13:48

Napríklad ja pracujem v štátnom sektore, na pracovisku nás je niečo vyše 10, čo máme PC. Okrem 2 má každý winxp. Prečo? Pretože tie PC by vyšší systém nezvládli a navyše máme spoločnú tlačiareň Toshiba, ktoré ide len pod winxp, na vyšší win nie sú drivre, proste nie sú napísané.
Tí dvaja, čo majú novšie PC s win 8 (viac nám už 12 rokov nepridelili) nemôžu tlačiť priamo, ale musia poslať e-mail niekomu s winxp a ten im to vytlačí.
Pekné že? :-D

Odpovědět
13.4.2016 13:48
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Dominik Gavrecký:13.4.2016 15:15

Slovenský štátny sektor :D

Odpovědět
13.4.2016 15:15
Hlupák nie je ten kto niečo nevie, hlupákom sa stávaš v momente keď sa na to bojíš opýtať.
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Dominik Gavrecký:13.4.2016 15:16

Hlavne ze politici dostali nootebook za 3000€

Odpovědět
13.4.2016 15:16
Hlupák nie je ten kto niečo nevie, hlupákom sa stávaš v momente keď sa na to bojíš opýtať.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
:13.4.2016 16:06

Já samozřejmě chápu, že všichni nemají dost peněz na to, aby byli pořád aktuální a ne všichni mohou přejít na Linux, ale ti, kteří mohou, by prostě aktualizovat měli, nebo v tom lepším případě přejít na ten Linux.

 
Odpovědět
13.4.2016 16:06
Avatar
Odpovídá na
Michal Štěpánek:13.4.2016 17:04

No jo, ale jak chceš přesvědčit staříky (nemyslím ve vlastní rodině), že mají investovat do budoucnosti?

Na to moje sem tam kuk mi to stačí...

na to v podstatě není co říct...
A u těch firem je to podstatně složitější, než u jednotlivců. Máme cca 250 PC, samozřejmě ty, co jedou na XP jsou "nad hrobem", postupně kupujeme novější stroje, aby tam mohly být W7. Obnovit všechno najednou, to jsou bratru 2 míče a to nám (překvapivě) vedení nedá...

Odpovědět
13.4.2016 17:04
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
David Novák:13.4.2016 18:09

Linux není pro BFU.. Pokud mají obyčejní lidé přejít na Linux, potřebují typicky nějakého správce, co jim to nastaví, zblbuvzdorní a v případě problémů poradí/opraví.. :D

A pokud jsem spokojený BFU a vše mi jede, tak mě přesvědč, abych zaplatil 1500 za nový Win. Zeptám se co tím získám.. Řekneš, že to bude bezpečnější, možná rychlejší. Na to řeknu: Hmm.. Ale mě se ani tady nic nestalo.. A nemám problém si mezitím udělat kafe. Bude to stejný? Nebude... Bude mi na tom fungovat můj 12 let starý skener? Nebude.. Jsem uživatel a nechci se nic nového učit, pokud mi to nepřinese nové možnosti.. Jo kdybys mi tam nainstaloval ten Windows a já mohl s počítačem mluvit... To bych do toho šel.

Až budeš starší a nebudeš mít tolik volného času a energie, tak zjistíš, že čím dál míň se chceš vrtat v nových věcech a pořád něco měnit - musíš pracovat a potřebuješ, aby ti to fungovalo stejně, jak jsi zvyklý..

Odpovědět
13.4.2016 18:09
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
:13.4.2016 18:53

Některá distra se snaží být víc a víc pro BFU a řekl bych, že v posledních několika letech se jim to daří, teda především Ubuntu, které teď poslední dobou celkem vídávám všude možně.

Editováno 13.4.2016 18:54
 
Odpovědět
13.4.2016 18:53
Avatar
Matt
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Novák
Matt:13.4.2016 20:05

whooopsie

trochu jsem to opravil :)

 
Odpovědět
13.4.2016 20:05
Avatar
Odpovídá na
Michal Raška:14.4.2016 0:04

Obávám se, že ti co mohli, už přešli na nový Win, nebo Linux. Popravdě, já jsem na Linux přešel poté, co jsem viděl W8.

 
Odpovědět
14.4.2016 0:04
Avatar
krepsy3
Redaktor
Avatar
krepsy3:14.4.2016 13:46

Však no a co? Jediné co nefunguje je vše co běhá přes bezpečnostní brány, jako je internetové bankovnictví. Xp byly skvělé. Sedmičky jsou nejlepší, dál už je to špehovací shit...

Odpovědět
14.4.2016 13:46
Programátor je stroj k převodu kávy na kód.
Avatar
sahlepik
Člen
Avatar
Odpovídá na
sahlepik:14.4.2016 14:36

Myšlenka přechodu na Linux zdarma je sice fajn, ale spoustu firem, institucí i jednotlivců používá např. specifický software či hardware, který by šel pod Linuxem rozjet buď obtížně nebo to nepůjde vůbec.

 
Odpovědět
14.4.2016 14:36
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na krepsy3
Petr Čech:14.4.2016 17:59

Osmičky nešpehovaly a ve W10 se to dá velmi snadno vypnout; a BTW, to, že tě špehuje Google a Facebook ti nevadí, jo? ;-). Proč je to "shit"? Zkoušel jsi to vůbec?

Jinak si myslím, že tahle diskuze nemá smysl, stejně se dohodneme na tom, že všechno, co je připojené k internetu by mělo přejít nebo si uvědomovat rizika.

Odpovědět
14.4.2016 17:59
the cake is a lie
Avatar
krepsy3
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
krepsy3:15.4.2016 6:53

V těch desítkách už to jde, to je pravda. A osmičky že už nešpehovaly? Chlapče zlatá, špehovaly už i XPčka, proč myslíš, že se program na vypnutí všech těchto prvků jmenuje XP Antispy (A to i třeba pro osmičky či sedmičky)? Facebook nemám (přesně kvůli špehování) a google používám tak, že to téměř nevadí. Skype mám, ale nepoužívám kameru. Snapchat tě nešpehuje, takže s ním problém nemám

Odpovědět
15.4.2016 6:53
Programátor je stroj k převodu kávy na kód.
Avatar
Garrom Orc Shaman:15.4.2016 15:04

Já osobně jsem zvyklý na Windows 7 který budu používat ať tu bude verzí kolik chce, Win10 se mi vzhledově nelíbí a ve Win8/8.1 nic nenajdu dřív než za půl hodiny..... ovšem můj notebook je v opravně k dispozici mám netbook s WinXP a funguje dobře, nechápu proč bych musel mít nejnovější verzi když ta stará také plní účel.

Osobně jsem zkoušel všechny uvedené verze takže vím o čem mluvím, vždy jsem skončil u Win7...je to jen můj názor

Odpovědět
15.4.2016 15:04
Life for Code, Code for Life. I chose my path, I should stick on it.
Avatar
krepsy3
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
krepsy3:17.4.2016 13:14

Přesně. Sedmičky jsou nejlepší. Mě jako hráči možná po čase stihne potřeba DirectX 12, desiny jsou rychlejší, mají spoustu funkcí, které u Mrkwofrostu předtím nebyly, ale špehují, znekompatibilňují velké kvantum programů, a zatím opravdu potřebu přejít nemám. Odhaduju, že většina WIN10 bude až tak v roce 2020.

Odpovědět
17.4.2016 13:14
Programátor je stroj k převodu kávy na kód.
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Odpovídá na krepsy3
Jaro:17.4.2016 13:32

Microsoft ani sa nevie kam smeruje, pred par rokmi Microsoft tvrdil, ze Linux je rakovina, dnes ho maju ako sucast kernelu. :) Toto je podla mna najvacsia "chyba", ktoru MS robi, nema jasne dane smerovanie a filozofiu. snazia sa zakomponovat obrovkse mnoztsvo experimentalnych "noviniek", ale nic z toho nie je poriadne dokoncene. Mali by sa skor sustredit na detaily, nemiesat hrusky s jablckami a neexperimentovat na pouzivateloch.

Odpovědět
17.4.2016 13:32
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jaro
Martin Dráb:17.4.2016 14:07

Nebyla ta změna filozofie dána spíše změnou vedení (odchodem Balimera)?

Mně se naopak toto směřování k Linuxu a open source velmi zamlouvá. Pokud by se jim tu kompatibilitu podařilo někam rozumně dotáhnout, jsem zvědavý, jak se tato novinka ujme. Jinak se nejedná o až tak drsné zakomponování, jak by se mohlo zdát; podpora různých subsystémů byla architekturou kernelu (a knihoven) umožněna již dávno (NT), kdy se také používala. Takže jde "jen" o přidání subsystému.

Dokud jsou tyhle věci součástí Insider Preview, nevidím na testování na uživatelích nic špatného. Je to jejich volba (uživatelů). Ale netvrdím, že mám z jisté formy sbližování s mobilními systéme (zavedení Store) zrovna radost.

Odpovědět
17.4.2016 14:07
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
krepsy3
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jaro
krepsy3:17.4.2016 21:28

A experimentace na uživatelech vyhypovaná na nejvyšší úroveň kolektováním veškerých dat o uživatelích prakticky bez možností kontroly. Jinak to o tom kernellu jsem nevěděl (jsem tak trochu kernell panic), to je docela vtipný :D Krásně to ilustruje tento vtip:

Syn Billa Gatese se chysta na prvni rande a pta se otce co a jak. Bill rika: "To mas jednoduchy, vezmes z garaze nasi nejlepsi limuzinu, zajedes do kvetinarstvi koupit koupis tu nejdrazsi kytku co tam maji, pak se stavis pro divku a vezmes ji do nobl restaurace na veceri. Po veceri zajdete do divadla na premieru a po predstaveni ji vezmes do 5ti hvezdickoveho hotelu, kde se ti divka podvoli..." Synovi se to nejak nezda a nesmele namitne "Ale tati, co ty nesmele polibky, romanticke prochazky po plazi pri zapadu slunce, vasnive libani na lavicce v parku pri mesicku ... " Zkuseny otec si jen zhnusene odfrkne: "Pche, to si vymysleli Linuxaci, aby mohli soulozit zadarmo.

Odpovědět
17.4.2016 21:28
Programátor je stroj k převodu kávy na kód.
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na krepsy3
Petr Čech:18.4.2016 7:59

Proboha, to "špehování" se dá vypnout, tak tím už laskavě neargumentujte ;-)

Odpovědět
18.4.2016 7:59
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:18.4.2016 8:35

Úplně to nevypneš. Furt to posílá Security reporty. Další argument by byl že "Google a Facebook to dělá taky!"
To máš pravdu, mně to vadí, Facebook nemám a v Googlu mám vypnuté všechny špehovací funkce.

Tady je ale problém v něčem jiném. Že Windows 10 není sociální síť ani vyhledavač/ad tracker (U Androidu mám opět špehovací funkce vypnuté a opravdu to nic neposílá). Windows 10 je operační systém. Něco co běží většinu času co je PC zapnutý. Má absolutní kontrolu nad PC. A toto něco někam posílá. Nemyslím si, že jsou to podle konspiračních teoretiků až stisky kláves a nahrávky zvuku, ale jsou to třeba statistiky o používaní aplikací. Neříkám, že nějaký technik MS by si chtěl číst jaké aplikace používám a chápu, že to např. pro vývojáře užitečné, ale mně jako uživateli je to nepříjemné.

Já bych rád Microsoftu věřil, že se změnil, ale s jeho pověstí to nejde.

Odpovědět
18.4.2016 8:35
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Jaro:18.4.2016 20:02

Hold bez tych statistik sa tazko nieco robi, kedze su dost dolezite pri vyvoji, suhlasim vsaks tym, ze by sa to malo dat uplne vypnut.

Odpovědět
18.4.2016 20:02
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
tomekmichalhu:21.4.2016 6:40

Jsou lidi co nechtěj windows 10 i kdyby byl zdarma, neuměj to nainstalovat, dávaj to na zavirovanej systém a chtěj všechny data zachovat...to ať se pak nedivěj že to nefunguje úplně tak jak by mělo. Malej tip: zálohovat na flashku důležitý věci je mnohem lepší než zachovat všechny data, systém pak bude běhat plynulejc protože se smaže balast.

 
Odpovědět
21.4.2016 6:40
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 64 zpráv z 64.