Facebook mění své logo
Po přečtení tohoto titulku si dokážu hravě představit, jak někteří z vás nevěřícně koukají na Facebook a přemýšlí nad tím, jestli to myslím vážně, nebo se jenom pokouším o hloupý hoax. Myslím to samozřejmě skutečně vážně. Změny jsou vlastně prakticky minoritní (i když daleko větší než to, co nedávno předvedla společnost Google) a není těžké změnu přehlédnout, ale jakmile si změny všimnete, hned vás to praští do obličeje (našinci mají zatím bohužel smůlu, jelikož změna loga byla asi zatím provedena pouze v Americe). Důvodem této změny byla snaha o modernizaci loga a podle tvůrčího ředitele Joshe Higginsna má nové logo vytvořit více přátelský a přístupný dojem. Jinými slovy má dobře vypadat i na menších zařízeních jako jsou mobilní telefony.


Nová podoba (1), stará podoba (2)
O změně loga uvažoval Facebook již od roku 2013, kdy designer Ben Barry vytvořil pro Facebook sadu návrhů jak si má společnost zachovat svoji vizuální identitu a zaručit tak aby všechna loga Facebooku vypadala na všech zařízeních a na všech produktech stejně. Původní logo vzniklo osm let před tímto rozhodnutím, tedy v roce 2005 a vytvořil jej Josh Higginsen. Eric olson, tvůrce faviconu pro Facebook a fontu Klavika, ze kterého původní logo vznikalo, na to reaguje takto:
„Původní logo je tmavé, kondenzované a kompaktní, což se hodilo pro desktopovou éru, ale Facebook před deseti lety je o hodně odlišný od toho současného. Nyní zastřešuje spoustu dalších věcí a potřebuje změnu.“
A co si o tom myslíte vy, smíříte se s „novým“ logem nebo vám změna dala pořádně přes čenich??
Zdroje obrázků použitých v článku:
miniatura:
(1):wired.com
(2):pasporti.blogspot.com