Google se roztahuje na píseček Amazonu
Pro online konzumenty je Amazon poskytovatelem zboží všeho druhu. V některých městech dokonce obstarává i potraviny. Jeho růst na trhu menšího spotřebního zboží chce zpomalit Google. Podle některých zpráv se Google chystá investovat půl miliardy dolarů do expanze své služby Google Shopping Express.

Shopping Express umožňuje lidem nakupovat online u místních obchodníků a zboží obdržet tentýž nebo následující den. Nejedná se však pouze o konkurenční hašteření. S nárůstem uživatelů Shopping Express se zákonitě zvýší zisk z cílených reklam. A více síly v oblasti prodeje zboží, které momentálně absolutně dominuje Amazon, Google také jistě uvítá.
Technikou se však tyto subjekty liší. Zatímco Amazon svými obřími sklady a nízkými cenami oslabuje konkurenci, Google působí jako spojenec, který pouze zprostředkovává nákup. Využívat Google k těmto účelům se rozhodly velké firmy jako například Target, Toys R Us a Wallgreens.