18. díl - Výčtové typy (enum) a konstanty v Javě

Java Objektově orientované programování Výčtové typy (enum) a konstanty v Javě

V minulém dílu našeho seriálu tutoriálů o Javě jsme si uvedli abstraktní třídu a naučili se definovat vlastní porovnávání prvků. Předchozí 3 díly byly velmi praktické, v následujících několika dílech dokončíme objektově orientované programování v Javě, budou tedy teoretické.

Výčtové typy

V programech se nám často stává, že nějaká proměnná může nabývat několika přednastavených hodnot. Příkladem může být stav objednávky v internetovém obchodě. Objednávka může být nová, přijatá, potvrzená nebo dokončená. Žádného jiného stavu nabývat nemůže. Podobným příkladem jsou např. dny v týdnu, pracovní pozice a podobně. S dosavadními znalostmi bychom si stav objednávky ukládali asi jako textový řetězec. To však může být častým zdrojem chyb, nemáme žádný mechanismus, který nám zkontroluje, že je hodnota zadaná správně. Proto Java obsahuje tzv. výčtové typy (enum). Deklarujeme je podobně, jako třídu. Enum k projektu přidáme podobně jako třídu nebo interface, ale


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu se naučíme deklarovat výčtové typy (enum) v Javě, ukážeme si jak používat jejich konstruktor a skončíme konstantami.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.