Lekce 7 - Backtracking - Luštič Sudoku - Dokončení
V předchozí lekci, Backtracking - Luštič Sudoku - Úvod, jsme začali programovat luštič Sudoku. V
naší třídě Sudoku
máme doposud hotový konstruktor a metody
pro kontrolu řádku, sloupce a vnitřního čtverce hracího pole.
V dnešním tutoriálu o rekurzivních algoritmech dokončíme náš luštič Sudoku implementací pomocných metod a rekurzivní metody pro nalezení řešení zadaného sudoku. Nakonec se podíváme na možné optimalizace našeho řešení luštiče Sudoku.
Všechny metody budeme psát do třídy Sudoku
.
Pomocné metody luštiče Sudoku
Nejprve si tedy připravíme pomocné metody, ve kterých budeme řešit:
- test nově přidaného znaku,
- souřadnice dalšího políčka,
- tisk hracího pole na monitor.
Test nově přidaného znaku
První metoda, kterou dnes třídě Sudoku
přidáme, bude
sloužit při prořezávání. Jejím cílem je zjistit, zda
jsme umístěním nového znaku (číslice) do hracího pole neporušili
pravidla sudoku:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu o rekurzivních algoritmech dokončíme náš luštič Sudoku a podíváme se na možné optimalizace našeho řešení.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.