Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy - patro
Algoritmus navazuje na předchozí dílo http://www.itnetwork.cz/…hraci-plochy , nyní ale generuje s jiným cílem. Tentokrát se tvoří několik místností pospojovaných dveřmi, které dohromady vypadají jako celé velké patro.
Algoritmus vygeneruje plochu, pak ořeže všechny nedostupné části. Dodělá na vhodná místa dveře, přidá náhodně zničitelné překážky a klouzavé povrchy.
Dále jsem program upravil aby ukazoval jen ty místnosti, ve které je hráč nebo k nim jsou otevřeny alespoň jedny dveře.
Dveře jdou zavírat otevírat kliknutím myši. Jde se pohybovat hráčem - žlutý čtvereček WSAD po místnostech
Dveře - otevřené/zavřené hnědá oranžová, zavírá se kliknutím myši, otevírá se kliknutím nebo pokusem o průchod zavřenými dveřmy
Klouzavý povrch - Modré, pokud to jde hráč se přes pole sklouzna dál stejným směrem
Zničitelné objekty - červená-růžová, překážky které jdou zničit kliknutím nebo pohybem hráče.
Aby to nebyl jen generátor, byl přidán i cíl, což je zelená kostička kam je potřeba se dostat.
V další lekci, Generování náhodného bludiště, si popíšeme algoritmus pro generaci náhodného bludiště.
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 227x (144.26 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů