Lekce 3 - Úvod do základů Soft Body v Blenderu
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 1.-2. lekci Základy fyziky v Blenderu, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešní lekci si řekneme, co je Soft Body a čím se liší od Rigid Body. Ukážeme si jednoduché nastavení a vytvoříme si simulaci řetězu.
Soft Body
Simulace Soft Body se používá převážně k deformování objektu. Využít ji můžeme také například na simulování části těla. Jako příklad si můžeme představit uši slona, které se pohybují při pohybu. Dále se využívá pro vytvoření simulace gumy nebo želatiny. Můžeme také vytvářet simulace řetězů, kabelů, lan nebo koruny stromů pohybujících se ve větru.
Soft Body vs Rigid Body
Objekty se simulací Soft Body můžou měnit svůj tvar, což u Rigid Body možné není. Znamená to teda, že objekty s nastavením Rigid Body mají pevné stanovené body, které se nepohybují nebo nedeformují vlivem kolize s jiným objektem nebo například větrem. Soft Body
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní lekci si řekneme, co je Soft Body a čím se liší od Rigid Body. Ukážeme si jednoduché nastavení a vytvoříme si simulaci řetězu.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.