Lekce 2 - Rigid Body v Blenderu - Pohyb objektů a Cell Fracture
V minulé lekci, Úvod do Rigid Body a základů fyziky v Blenderu, jsme si řekli úvod do základů fyziky a vysvětlil si, co to je Rigid Body a vyzkoušeli si jednoduché nastavení a simulace.
V dnešní lekci si ukážeme další nastavení Rigid Body a to Animated a Dynamic . Vytvoříme si jednoduchou simulaci rozbíjení zdi a ukážeme si add-on Cell Fracture a jeho využití.
Nastavení Animated a Dynamic v Rigid Body
Když si na objekt nastavíme Rigid Body, v menu Settings máme nastavení Mass, které nám nastavuje váhu objektu. Dále tam máme ještě možnosti Dynamic a Animated:
Nastavení Dynamic
Toto nastavení zapíná a vypíná simulaci objektu. Když bude nastavení povoleno, objekt tedy bude simulovat nastavení. Pokud nastavení není povoleno, tak objekt nebude dělat nic:
Nastavení Dynamic je dostupné pouze u objektů, které mají v menu Type nastaveno Active.
Nastavení Animated
Nastavení Animated je dostupné jak u objektu s nastavením Active, tak i u nastavení Passive. A obě mají rozdílné funkce. Nastavení Active a Passive jsme probírali v lekci Úvod do Rigid Body a základů fyziky v Blenderu.
U objektů s nastavením Active vytváříme pro pohyb a funkci
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní lekci si ukážeme další nastavení Rigid Body. Vytvoříme si jednoduchou simulaci rozbíjení zdi a ukážeme si add-on Cell Fracture a jeho využití.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.