Řešené úlohy k 1.-3. lekci Tvorby textur v Blenderu
V minulé lekci, Úprava povrchu a tvorba materiálu rzi pomocí nodů v Blenderu, jsme se podívali, jak upravit povrch pomocí textur. Ukázali si nové nody Noise Texture, Bump a ColorRamp a vytvořili si texturu zlata a rzi.
Následující 3 cvičení vám pomohou procvičit znalosti tvorby textur z
minulých lekcí Základy tvorby textur v Blenderu. Ve
vlastním zájmu se je pokuste vyřešit sami. Pod článkem máte pro kontrolu
řešení ke stažení. Ale pozor, jakmile se na něj podíváte bez vyřešení
příkladů, ztrácí pro vás cvičení smysl a nic se nenaučíte
Pokud si opravdu nebudete vědět rady, podívejte se raději znovu do minulých tutoriálů a pokuste se na to přijít.
Jednoduchý příklad
Vložte si objekt Plane a vytvořte texturu skla. Sklu dále nastavte žlutou barvu:

Středně pokročilý příklad
Vložte si objekt Plane a vytvořte texturu zrcadla a nastavte modrou barvu. Nastavte texturu tak, aby fungovala také v Eevee:

Pokročilý příklad
Vložte si objekt Ico Sphere a nastavte mu červený lesklý materiál, který bude mít na sobě světle modré šmouhy:

V příští lekci, Vytvoření kamenné dlažby pomocí nodů v Blenderu, si ukážeme, vytvořit texturu kamenné dlažby pomocí nodů a jak vymažeme texturu.
Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 5x (449.95 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů
K absolvování tohoto cvičení prosím splň všechny příklady tím, že je úspěšně odevzdáš k otestování.