Lekce 15 - Pokročilejší tvorba scény v Blenderu aneb modelujeme věž
V minulé lekci, UV Map a UV unwrapping v Blenderu, jsme si řekli, co je UV mapa a ukázali si postup, jak ji vytvořit pomocí procesu UV unwrapping.
V dnešním tutoriálu základů Blenderu budeme modelovat věž. Modelování si rozdělíme do tří části, postupně vymodelujeme základ, rozhlednu a poté plošiny a věže.
Modelujeme věž v Blenderu
Model věže bude vypadat takto:

Jako první si vymodelujeme základ věže.
Základ věže
K vymodelování základu věže použijeme objekt Cylinder.
Otevřeme si menu Add pomocí Shift + A,
rozklikneme si kategorii Mesh a zvolíme Cylinder. Ve
spodním menu, které se nám objeví po vložení objektu, si nastavíme
Vertices na hodnotu 16
:

Přepneme se do Edit Mode pomocí Tab. Doprostřed objektu si vložíme loop pomocí Ctrl + R:

Přepneme se do označení Face Select pomocí Š. Označíme si horní plochu a zmenšíme si ji pomocí S zhruba o polovinu. Poté zmáčkneme G a Z posuneme ji níž:

Plochu si necháme označenou a zmáčkneme E a vytáhneme novou část základu nahoru:

Dále zmáčkneme znova E a poté hned S a tím novou plochu roztáhneme. Poté zmáčkneme E a plochu vytáhneme:

Nakonec si hrany našeho základu můžeme označit a zakulatit pomocí Ctrl + B:

Rozhledna věže
Rozhlednu budeme vytvářet z objektů Cube. Jako první si vytvoříme podlahu. Vložíme si tedy objekt Cube a přesuneme ho na základ. Přepneme se do Edit Mode. Označíme si opět horní plochu a posuneme ji o polovinu níž:

Dále si vložíme vertikálně jeden loop a přesuneme ho ke spodní hraně objektu:

Nyní si označíme horní plochu, zmáčknemeI a posuneme novou plochu dovnitř kostky. Přepneme do pohledu Front a zapneme pomocí Alt + Z X-Ray pohled. Poté stiskneme E a posuneme plochu na úroveň loopu:

Vypneme pohled X-Ray pomocí Alt + Z. Vložíme si horizontálně dva loopy, které budou představovat vchod do věže:

Srovnáme si vnitřní body tak, aby byly rovně:

Dále si na jedné straně odstraníme plochy a vytvoříme plochy na místech, kde se nám vytvořily díry, abychom vytvořili vchod:

Vložíme si další objekt Cube a zmenšíme ho tak, aby byl uprostřed mezi okraji věže. Dále smažeme spodní a horní plochu:

Označíme si celý objekt a zmáčkneme I. V menu Insert
Face, které se nám zobrazilo vlevo dole zaškrtneme Individual.
To nám umožní zmenšit plochy samostatně. My je tedy nyní zmenšíme o
0.1665
m:

Dále plochy smažeme. Označíme si celý objekt a zmáčkneme
Alt + E. Otevře se nám menu Extrude a zvolíme
Extrude Faces Along Normals a plochy lehce zesílíme o
0.0561
m:

Dále si vložíme loopy dopředu ke vchodu. Srovnáme je tak, aby byly stejně se vchodem. Poté plochy smažeme:

Nyní si vytvoříme střechu, kterou můžeme opět vytvořit z objektu Cube. Výsledek vypadá takto:

Plošiny a schody
Plošiny vytvoříme z objektů Cube a to samé i podpůrné sloupy. Objektům zakulatíme hrany:

Schody můžeme vytvořit stejným způsobem s pomocí modifikátoru Array:

Zábradlí a vyztužení schodů si vytvoříme pomocí objektů Cylinder a Cube. Výsledek vypadá takto:

V následujícím cvičení, Řešené úlohy k 13.-15. lekci základy Blenderu, si procvičíme nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkamiStaženo 222x (329.29 kB)