Lekce 19 - Projekt Oblast 51 - Vytvoření textur a render v Blenderu
V předchozí lekci, Projekt Oblast 51 - Tvorba hor a nastavení oblohy v Blenderu, jsme modelovali základnu s bránou a ukázali si modifikátor Ocean.
V dnešním tutoriálu základů Blenderu si ukážeme, jak vložit texturu na objekt a jak na tvorbu materiálů. Probereme práci ve Vertex Paint, dokončíme náš projekt a vytvoříme výsledný render.
Tvorba materiálů a vložení textury
Blender nabízí bohaté možnosti pro tvorbu realistických i stylizovaných povrchů, od jednoduchých barevných povrchů až po složité struktury. My se dnes podíváme na tvorbu písku, betonu a textury brány z obrázku. Začneme tvorbou materiálů a následně jim nastavíme texturu.
Písek
Tvorba písku může vypadat jako něco složitého, ale ve skutečnosti to tak není. Vysvětlíme si jednotlivé nody a jejich propojení. Přepneme se do Shading, označíme si poušť
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní lekci Blenderu si ukážeme vložení textury na objekt, tvorbu materiálů, práci ve Vertex Paint a nastavení renderování. Dokončíme také náš projekt.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.