NOVINKA: Získej 40 hodin praktických dovedností s AI – ZDARMA ke každému akreditovanému kurzu!

Lekce 10 - Knihovny v jazyce C a C++

V minulé lekci, Přetypování a operátory v jazyce C, jsme si podrobně popsali operátory v céčku a pravidla přetypování.

V dnešním C tutoriálu se naučíme tvořit vlastní knihovny.

Knihovny jsou nedílnou součástí programování. Obsahují sadu funkcí a struktur, které spolu úzce souvisí. V lekci o kompilaci jsme si řekli, že linker spojí soubory a přepočítá offsety jednotlivých volání. Pravou úlohou linkeru je ale připojení naší aplikace ke knihovnám. Narazí-li linker na použití knihovny, má v podstatě jen dvě možnosti. Buď může zkopírovat kód z knihovny do naší aplikace a nebo zařídit, aby potřebné funkce byly dostupné během běhu aplikace.

Rozdíl mezi statickou a dynamickou knihovnou

Statická knihovna je výsledek


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 97,50 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 13 článkům (13 lekcí) tohoto kurzu s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 28 Kč. Nabídka je časově omezená a platí pro všechny lekce v kurzu. Nakup teď a získej limitovanou 23% slevu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Řekneme si, jak vygenerovat statickou a dynamickou knihovnu, jak je použít, a jaký je mezi nimi rozdíl.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity