Rámeček
Zdravím, v tomto dílu tutoriálů o céčku vám ukážu, jak si napsat jednoduchý rámeček. Třeba jako ohraničení nějakého pole, nebo cokoli jiného. Program je určen pouze pro systém Windows.
Co na to budeme potřebovat? Klasickou knihovnu pro vstup a výstup, knihovnu windows a jednu proměnnou. Vytvoříme si funkci GOTO X Y a proměnnou.
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <windows.h> void gotoxy(int,int); int main(int i) { printf("Hello world!\n"); return 0; } void gotoxy(int x, int y) { COORD point; point.X = x; point.Y = y; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), point); }
Funkce gotoxy bere na vstupu dvě proměnné a určuje podle nich souřadnice na osách X a Y. Tedy když použijeme teď:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <windows.h> void gotoxy(int,int); int main(int i) { gotoxy(5,10); printf("Hello world!\n"); return 0; } void gotoxy(int x, int y) { COORD point; point.X = x; point.Y = y; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), point); }
Tak náš text, Hello world! bude od levého ohraničení 5 bodů na ose X, a 10 bodů od horní lišty, tedy osy Y. Teď si budeme muset vytvořit dva cykly pro vykreslení rámečku.
for(i = 0; i < 80; i++) { gotoxy(i,0); putc(219,stdout); gotoxy(i,24); putc(219,stdout); } for(i = 0; i < 25; i++) { gotoxy(0,i); putc(219,stdout); gotoxy(79,i); putc(219,stdout); }
Super! Teď už máme rámeček, ale je takový ošklivý, šedý no prostě fujtajbl. Takže si vytvoříme nějakou barvičku. viz Barvičky A už máme krásně zabarvený rámeček do jakékoli barvičky.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 272x (10.4 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C