Diskuze: Problém s maticí (přesunutá diskuse)
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 22 zpráv z 22.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ty používáš název pole pro zjištění jeho velikosti nebo špatně
vidím?
Respektive i < pole, j < pole je hloupost, název pole nevrací počet
prvků, ale pointer na první prvek.
Příště prosím založ nové téma, od toho tu témata jsou. K vložení zdrojového kódu je tlačítko Vložit zdrojový kód.
Já to pak přesunu, ale až se to vyřeší, aby nehledal odpověď jinde než je jeho otázka.
V tom případě to musíš napsat takhle:
for(i=0; i<10; i++)
{
cout<<"\n";
for(j=0; j<10; j++)
{
cout<<"a"<<pole[i][j];
}
}
ani takto to nesprvi maticu, a nevypise tam ten znak, ale uz rozmyslam nad
nahradou.
pomocou funkcie gotoxy viem pohybovat kurzor, otazka ako definujem staly pohyb
po urcitej trase (kruh, obdlznik) viem len nahodny random a o jedno po stlaceni
klavesi
Možná by bylo dobré sem dát větší část kódu a napsat o co se vlastně snažíš. Mimochodem, přesouvám diskusi sem: http://www.itnetwork.cz/…18bd519c5448#…
zdrojak tu upnem neskor, ale ide mi v podstate o to sprvit pohyb (vlak) po neakej drahe, a chel som to spravit na sposob ruleti co som robil v C, neaky bod by sa pohyboval do okola a uzivatel by menil len jeho rychlost a najlepsie riesenie sa mi zdalo dvojrozmerne pole(matica)
Co má pohyb vlaku společného s ruletou? Ty chceš aby ten vlak jezdil jenom dokola?
presne tak, a v rulete(C) som mal lopticku a teraz to ma byt akoze vlak, ktori ma neake prvky ktore uzivatel moze ovladat, rychlost, brzdy, svetla .... teraz som videl jeden program ktori mal mapu vykreslenu cez "cout" (pomocou -/\) ale smer pohybu urcoval uzivatel
Udělej si pole a do něj ulož souřadnice postupně, tak jak jdou v té trase za sebou.
for(i=0; i<10; i++)
{
cout<<endl;
for(j=0; j<10; j++)
{
pole[i][j] = ' ';
if (i == 0 || j == 0 || i == 9 || j == 9)
{
pole[i][j] = 'x';
}
cout << " " << (char)pole[i][j];
}
}
asi takto neako chcem aby mi vyzerala "matica" ale ten pohyb po tom obvode tam
neako neviem docielit, skusam to cez gotoxy ale neviem neako sa mi nedari,
ako si to myslel ty s tym ukladanim suradnic??
Myslel jsem to tak, že si do nějakého pole uložíš souřadnice za sebou přesně v tom pořadí, ve kterém se po nich ten daný objekt má pohybovat. Nejdřív ale musíš mít nějaký systém pro zakreslení nějakého objektu na konkrétní souřadnice v konzoli.
natrafil som na dalsi problem, mam uz pole, aj pohybujuci sa bod v poli, len som to chcel spravit tak ze pocas toho pohybu budem moct este menit rychlost tochto pohybu, a prepinat hodnoty(bool) (true false) co neviem neako zluzit do kopy, neviete niekto neaky trik
Ten pohyb máš počítám v nějaké smyčce, na jejímž konci je nějaká pauza a pak se vše překreslí. Tak pouze tu pauzu zkracuj nebo prodlužuj podle toho, jak rychlý má být pohyb.
mám metodu(funkciu) ktora je volana do main.cpp z triedy.cpp ktora sa
vykonava (takmer navždy) a potrebujem ju ukončiť, ked dam return 0; tak mi
vypisuje neaku chybu ze to nemozem pouzit kvoli _sleep(); to iste mi pise aj pri
pouzite exit(); break;
D:\codeblocksprojekt\Letny semester C++\SEMESTRALKA VLAK\Vlak.cpp|63|error:
return-statement with a value, in function returning 'void'|
Funkce deklarovaná jako void nemůže vracet hodnotu, ukončíš jí tak, že napíšeš jenom return bez hodnoty.
Zobrazeno 22 zpráv z 22.