Středověká bitva
V rámci Letní programátorské soutěže 2017 se pokusím doladit počítačového protihráče ve svém nekonečném projektu deskové hry Středověká bitva, který jsem kdysi začal na VŠ a hodně si s ním vytrpěl.
Cílem hry je, podobně jako v Dámě, odstranit skákáním soupeřovy figurky ze hry. Pravidla umožňují vícenásobné skoky, pokud je to možné. Skákání je povinné. Pěšáci postupují o jedno pole diagonálně, jezdectvo o jedno pole ortogonálně. Po dosažení soupeřovy základny (poslední řada na soupeřově straně desky) se pěšáci mění ve velitele a jezdci v krále. Velitelé se mohou pohybovat/skákat o libovolný počet polí diagonálně a králové se mohou pohybovat a skákat všemi směry o libovolný počet polí. Pravidla a ovládání hry jsou uvedeny v menu Nápověda.
Lze volit z kombinací her člověka proti člověku, člověka proti PC a PC proti PC. Pokud hraje PC za některého hráče, lze hledání jeho nejlepšího tahu přerušit kliknutím na hrací desku. Uprostřed hrací desky se zobrazí symbol pro pokračování hry. Po opětovném kliknutí na desku hra pokračuje.
Parametry hráčů lze kdykoliv během hry měnit kliknutím na ikonu s hlavou na liště nebo z menu "Nástroje > Nastavení hráčů" (CTRL + P). Stav hrací desky lze i vytisknout na tiskárně. Jen zde zatím není aplikován zoom, takže se deska vytiskne v příliš malém měřítku.
Přiložená verze 3.50 je finální verzí pro soutěž. Obsaženy jsou i kompletní zdrojové kódy pro Visual Studio 6.0.
Hodnocení porotců
Aplikace byla vytvořena do soutěže ITnetwork summer 2017

- David Čápka (8 bodů) -
Originální desková hra na motivy dámy a šachů, která by po troše
tréningu určitě nabídla příjemné trávení času a pilování logického
myšlení. AI-čko funguje zdá se dobře, vždy mě to porazilo
Předpokládám, že je to kompilované s nějakým starším manifestem, dost možná i bez manifestu, jelikož font se mi renderoval jako nezaoblený a vynechával české znaky. Ikonky v nástrojové liště by si zasloužily výměnu, jsou opravdu hodně staré, stačí mrknout na iconfinder.com. Tlačítko play má okousané okraje, nevím, proč je nahoře napsané "Bitva v 3.5", ten text není k ničemu potřeba. Trochu bych to GUIčko zjednodušil. Naopak obrázky kamenů vypadají fajn. Jako u většiny her opět chybějí zvuky, nějaké zadunění nebo cvaknutí při označení a přesunu kamene by bylo příjemné. Funkcionalitou na výbornou, funguje to prostě parádně, uživatelské rozhraní má ale určitě ještě dost prostoru pro vylepšení.
- Lucie Hartingerová (8 bodů)
- Nápad hezký. Zajímavý hybrid existujících her. Počítač - oponent má
nastavitelnou obtížnost, což je super. Kameny vypadají dobře, ale plán hry
působí zastarale - člověk je rázem zpátky v devadesátkách
Lišty kolem celého herního plánu jsou možná trochu nadbytečné. Hra je úplně bez zvuků. Přehled předchozích tahů vypadá jako dobrý nápad
- Tomáš Bitter (8 bodů) - Dobrá kombinace šachů a dámy. Kdyby se to ještě rozšířilo, tak z toho může být supr hra. Dobré možnosti vrátit zpět tahy a uložit hru. Akorát tam schází vizualizace možných pohybů nebo zvýraznění figurky, která musí skákat.
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 132x (5.33 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C++