Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

16. díl - Abstraktní třídy a rozhraní v C++

C a C++ C++ Objektově orientované programování Abstraktní třídy a rozhraní v C++

V minulé lekci, Polymorfismus v C++, jsme dokončili naši arénu. V dalších C++ tutoriálech s ní již pracovat nebudeme, ale budeme si vytvářet nové projekty. Vzhledem k tomu, že se dostáváme k pokročilejším tématům, není možné v každém díle napsat celou aplikaci (nebo její část). Jednak proto, že probírané konstrukce vyžadují naprogramovaný základ, na kterém staví, ale také proto, že témata na sebe již nebudou tolik navazovat a spojení témat dalších lekci do jednoho dostatečně malého projektu je minimálně komplikované. Některé konstrukce si tedy pouze demonstrujeme na malých příkladech, aby se ujasnil zápis a syntaxe. V tuto chvíli byste měli mít dostatečné zkušenosti k tomu, aby vás napadly vlastní situace, ve kterých se uvedená technika hodí. Samozřejmě se nadále budu snažit uvést reálné případy použití.

Nyní se můžeme vrhnout na další téma. Tentokrát se bude jednat o abstraktní metody a třídy.

Abstraktní třída

Abstraktní třída je třída, u které


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Podíváme se, co je to abstraktní třída, proč nám tvoří rozhraní, a jak toho můžeme v C++ využít.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal patrik.valkovic
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Miniatura
Předchozí článek
Polymorfismus v C++
Miniatura
Následující článek
Šablonové třídy v C++
Aktivity (4)