Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se JavaScriptu
Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!
JavaScript týden

Lekce 18 - Seznámení s Vectorem v C++

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 17. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

Dnes si v C++ tutoriálu ukážeme jeden kontejner, který je chytřejší než pole. Umožňuje totiž prvky libovolně přidávat, mazat a navíc si sám hlídá uvolňování paměti. V principu se jedná o nafukovací pole, které jsme v minulých lekcích programovali.

Pojem kontejner jsme tu již zmínili. Je to struktura, do které můžeme ukládat více prvků. Kontejnerů je v C++ velké množství, jsou uzpůsobeny pro různé účely a můžeme s nimi zacházet různými způsoby. Víme, že pole má konstantní velikost, což je daň za jeho vysokou rychlost. Také jsme si vytvořili své vlastní "nafukovací pole". Vektor funguje velmi podobně. V průběhu on-line kurzu budeme potřebovat chytrý kontejner, kam budeme moci jednoduše za běhu programu přidávat záznamy nebo je odstraňovat. Jistě by se nám hodilo si v paměti spravovat databázi nějakých objektů.

Vector

Vektor je šablonový kontejner. Začněme jednoduše a udělejme si kontejner čísel, která budeme náhodně losovat. Před tím, než můžeme vektor použít, je jej potřeba includovat. To uděláme přidáním


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 358 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 298 bodů (743 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 38 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 130 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
298 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 873 Kč 743 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity (10)