Lekce 18 - Seznámení s Vectorem v C++
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 17. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Dnes si v C++ tutoriálu ukážeme jeden kontejner, který je chytřejší než pole. Umožňuje totiž prvky libovolně přidávat, mazat a navíc si sám hlídá uvolňování paměti. V principu se jedná o nafukovací pole, které jsme v minulých lekcích programovali.
Pojem kontejner jsme tu již zmínili. Je to struktura, do které můžeme ukládat více prvků. Kontejnerů je v C++ velké množství, jsou uzpůsobeny pro různé účely a můžeme s nimi zacházet různými způsoby. Víme, že pole má konstantní velikost, což je daň za jeho vysokou rychlost. Také jsme si vytvořili své vlastní "nafukovací pole". Vektor funguje velmi podobně. V průběhu on-line kurzu budeme potřebovat chytrý kontejner, kam budeme moci jednoduše za běhu programu přidávat záznamy nebo je odstraňovat. Jistě by se nám hodilo si v paměti spravovat databázi nějakých objektů.
Vector
Vektor je šablonový kontejner. Začněme jednoduše a udělejme si kontejner čísel, která budeme náhodně losovat. Před tím, než můžeme vektor použít, je jej potřeba includovat. To uděláme přidáním
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.