30 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy.

Lekce 18 - Seznámení s Vectorem v C++

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 17. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

Dnes si v C++ tutoriálu ukážeme jeden kontejner, který je chytřejší než pole. Umožňuje totiž prvky libovolně přidávat, mazat a navíc si sám hlídá uvolňování paměti. V principu se jedná o nafukovací pole, které jsme v minulých lekcích programovali.

Pojem kontejner jsme tu již zmínili. Je to struktura, do které můžeme ukládat více prvků. Kontejnerů je v C++ velké množství, jsou uzpůsobeny pro různé účely a můžeme s nimi zacházet různými způsoby. Víme, že pole má konstantní velikost, což je daň za jeho vysokou rychlost. Také jsme si vytvořili své vlastní "nafukovací pole". Vektor funguje velmi podobně. V průběhu on-line kurzu budeme potřebovat chytrý kontejner, kam budeme moci jednoduše za běhu programu přidávat záznamy nebo je odstraňovat. Jistě by se nám hodilo si v paměti spravovat databázi nějakých objektů.

Vector

Vektor je šablonový kontejner. Začněme jednoduše a udělejme si kontejner čísel, která budeme náhodně losovat. Před tím, než můžeme vektor použít, je jej potřeba includovat. To uděláme přidáním


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 318 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 270 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 36 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 99 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
270 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 656 Kč 557 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 21 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity (9)