NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Lekce 4 - 3D grafika v OpenGL a C++ - Shadery

V předchozí lekci, 3D grafika v OpenGL a C++ - Základy vykreslování, jsme si představili vykreslovací systém v OpenGL a vykreslili si náš první trojúhelník.

Dnes si blíže představíme shadery a obarvíme si náš trojúhelník za běhu programu.

Kompilace shaderů

Před samotným použitím musí shadery nejdříve projít několikafázovou kompilací. OpenGL sice obsahuje potřebné funkce pro každou fázi kompilace, ovšem programátor si musí kompletní implementaci vyřešit sám.

Z tohoto důvodu jsme si do našeho projektu přidali sadu funkcí `N


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 125 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 8 článkům (8 lekcí) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tomto C++ tutoriálu si blíže popíšeme OpenGL shadery, především vertex a fragment shadery. Naučíme se vykreslit trojúhelník s jakoukoli barvou.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Richard Bleier
Avatar
Aktivity