Lekce 4 - 3D grafika v OpenGL a C++ - Shadery
V předchozí lekci, 3D grafika v OpenGL a C++ - Základy vykreslování, jsme si představili vykreslovací systém v OpenGL a vykreslili si náš první trojúhelník.
Dnes si blíže představíme shadery a obarvíme si náš trojúhelník za běhu programu.
Kompilace shaderů
Před samotným použitím musí shadery nejdříve projít několikafázovou kompilací. OpenGL sice obsahuje potřebné funkce pro každou fázi kompilace, ovšem programátor si musí kompletní implementaci vyřešit sám.
Z tohoto důvodu jsme si do našeho projektu přidali sadu funkcí `N
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tomto C++ tutoriálu si blíže popíšeme OpenGL shadery, především vertex a fragment shadery. Naučíme se vykreslit trojúhelník s jakoukoli barvou.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.