Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij podzimní akce 30% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se JavaScript

Lekce 17 - Knihovny v jazyce C a C++

Knihovny jsou nedílnou součástí programování. Obsahuji sadu funkcí a struktur, které spolu úzce souvisí. V článku o kompilaci jsme si řekli, že linker spojí soubory a přepočítá offsety jednotlivých volání. Pravou úlohou linkeru je ale připojení naší aplikace ke knihovnám. Narazí-li linker na použití knihovny, má v podstatě jen dvě možnosti. Buď může zkopírovat kód z knihovny do naší aplikace a nebo zařídit, aby potřebné funkce byly dostupné během běhu aplikace.

Rozdíl mezi statickou a dynamickou knihovnou

Statická knihovna je výsledek prvního přístupu. Kompiler zkopíruje zdrojové kódy z knihovny a umístí je mezi kódy naší aplikace. Statické knihovny mají zpravidla zkratku .a (pro Linux) nebo .lib (pro Windows). Dynamické knihovny se nepřidávají k našemu zdrojovému souboru, ale připojují se k aplikaci až za běhu. To vede na několik problémů, o kterých si řekneme později. Chceme-li použít dynamickou knihovnu, musíme


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Řekneme si, jak vygenerovat statickou a dynamickou knihovnu, jak je použít, a jaký je mezi nimi rozdíl.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 140 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 119 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 18 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 53 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
119 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 349 Kč 297 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity (3)