Řešené úlohy k 1.-3. lekci C++
V předchozím kvízu, Kvíz - C++, konzole a proměnné, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Následující 3 cvičení vám pomohou procvičit znalosti programování v
C++ z minulých lekcí. Ve vlastním zájmu se je pokuste vyřešit sami. Pod
článkem máte pro kontrolu řešení ke stažení. Ale pozor, jakmile se na
něj podíváte bez vyřešení příkladů, ztrácí pro vás cvičení smysl a
nic se nenaučíte
Pokud si opravdu nebudete vědět rady, podívejte se raději znovu do minulých tutoriálů a pokuste se na to přijít.
Jednoduchý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu nechá zadat věk uživatele a poté
vypíše: "Je ti x
let.", kde x
je zadané
číslo.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Zadejte svuj vek: 24
Je ti 24 let.
{CPP_CONSOLE}
{/CPP_CONSOLE}
Středně pokročilý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá celé číslo a následně vypíše jeho druhou mocninu.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Zadejte cislo: 5
Druha mocnina je 25
{CPP_CONSOLE}
{/CPP_CONSOLE}
Pokročilý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá poloměr kruhu. Následně
vypíše jeho obvod a obsah. Pro číslo Pí použijte hodnotu
3.1415
, aby vyšel přesný výsledek.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Zadejte polomer: 2.78
Obvod kruhu je: 17.4667 cm a jeho obsah je 24.2788 cm2
{CPP_CONSOLE}
{/CPP_CONSOLE}
V lekci příští, Typový systém podruhé - Datové typy v C++, si řekneme více o typovém systému a představíme si další datové typy.
Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 491x (19.33 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C++
K absolvování tohoto cvičení prosím splň 2 libovolné příklady tím, že je úspěšně odevzdáš k otestování.