3D bludiště v XNA - Online kurz
Kurz online tutoriálů vás provede programováním 3D bludiště na základě 3D enginu z minulého kurzu. Hře nebude chybět ani editor levelů. To vše v C# .NET XNA.
17 lekcí
Co tě C# tutoriály naučí?
Budeš umět tvořit hry ve svém vlastním 3D enginu. Kurz nabitý praktickými příklady ti otevře cestu pro vstup do herního průmyslu.
V tutoriálu se nejprve zaměříš na tvorbu tzv. free neboli FPS kamery a pomocné mřížky.
Od tvorby hry na chvíli odskočíš do Windows Forms, aby sis vytvořil jednoduchý editor map bludiště. Soubory s mapou vytvořené pomocí editoru se následně naučíš číst a zobrazovat dané mapy ve hře. Práci na editoru zakončíš vykreslováním náhledu vytvářené mapy.
Když už budeš mít vytvořené samotné bludiště, tak si do hry implementuješ kolizi 3D objektů pomocí kolizního manažeru. U něj strávíš hned několik lekcí, avšak po vytvoření časovače a po úpravě hráčské kamery už budeš moci hru hrát.
Protože základ hry bude již funkční, tak se ještě zaměříš na optimalizaci. Naučíš se používat index a vertex buffer. Více se však budeš věnovat hardwarovému instancování, které značně zrychlí vykreslování hry.
Nakonec se opět vrátíš ke kolizím, které vylepšíš a pomocí instancování taktéž zrychlíš. Tím bude bludiště hotové.