Lekce 10 - 3D střílečka v Unity - Vložení modelu nepřítele do scény
V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Úprava terénu, jsme se naučili upravovat terén, přidávat stromy a trávu.
V dnešním Unity tutoriálu si stáhneme a naimportujeme model vojáka a vložíme ho do scény. Následně si vytvoříme animátor a přidáme nepříteli animace:

Naimportování balíčku s modelem nepřítele
Klikneme nejdříve na záložku s názvem Asset Store.
Poté vepíšeme do pole s nápisem Search for asset název
balíčku Low Poly Soldiers Demo
a klikneme na ikonku:

Dále pak klikneme na tlačítko Download a Import. Věci k naimportování necháme zvolené všechny.
Pokud se vám nepodařilo najít balíček v Asset Store, můžete ho nalézt v příloze této lekce.
Co balíček obsahuje?
Tento balíček obsahuje:
- model vojáka,
- model zbraně,
- animaci "stání" na místě,
- běhu a
- střelby.
Přenesení modelu vojáka na scénu
Nejdříve v záložce Project dvakrát klikneme na náš
naimportovaný soubor s názvem LowPolySoldiers_demo
->
models
. Zde klikneme na objekt Soldier_de…
a
přetáhneme jej do šedého prostoru pod záložkou
Hierarchy.
Změna pozice a velikosti nepřítele
Náš nově vzniklý model vojáka má v komponentě Transform
na scéně pozici 0, 0, 0
a my si ji změníme na
10.51
, 0.13
a 8.22
a zároveň změníme
hodnoty scale z 1
, 1
, 1
na 0.6
, 0.6
, 0.6
z důvodu, že voják je
moc velký oproti našemu hráči.
Vytvoření Animátoru
Pojďme na animace. S animátorem již umíme pracovat, zas budeme nastavovat přechody a jejich parametry.
Nejdříve otevřeme v záložce Project složku
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešním Unity tutoriálu si stáhneme a naimportujeme model vojáka a vložíme ho do scény. Následně si vytvoříme Animátor a přidáme mu animace.
Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.