Lekce 14 - 3D střílečka v Unity - Změna zbraní
V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Přebíjení, jsme si vytvořili systém pro přebíjení zbraně a značení počtu nábojů.
Dnes si vytvoříme skript pro výměnu zbraní.
Trocha teorie
V podstatě chceme, aby když posuneme kolečkem myši, tak se nám deaktivoval objekt zbraně, kterou chceme schovat, a aktivoval se objekt zbraně druhé. Samozřejmě budeme chtít i spustit animaci vytahování zbraně. To je vše. V dnešní lekci si uděláme pouze výměnu zbraně za pistoli a naopak. V té následující poté doděláme všechny animace pro pistoli, jako má nyní naše Ak-47.
Ke snímání pohybu kolečka budeme používat klasickou metodu:
if (Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") != 0) { }
V tomto případě nám vrací metoda GetAxis()
hodnotu změny
na dané ose. Takže když se hýbe kolečko, vrací se nám hodnota jiná než
nula.
Rozbalení prefab pistole
Pistole, která bude naše druhá zbraň, už je připravená stejně, jako bylo naše AK-47. Budeme ji hledat v záložce Project, kde uchováváme všechna data a objekty z naší hry. Cesta k naší pistoli je následující:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní lekci Unity 3D si upravíme naše dosavadní skripty tak, abychom mohli měnit zbraně otáčením kolečka myši.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.