BLACK FRIDAY! Slevy až 80 % jsou všude. Tak je nepropásni a přejdi do rostoucího IT oboru!

Lekce 13 - 3D střílečka v Unity - Změna zbraní

V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Přebíjení, jsme si vytvořili systém pro přebíjení zbraně a značení počtu nábojů.

Dnes si vytvoříme skript pro výměnu zbraní.

Trocha teorie

V podstatě chceme, aby když posuneme kolečkem myši, tak se nám deaktivoval objekt zbraně, kterou chceme schovat, a aktivoval se objekt zbraně druhé. Samozřejmě budeme chtít i spustit animaci vytahování zbraně. To je vše. V dnešní lekci si uděláme pouze výměnu zbraně za pistoli a naopak. V té následující poté doděláme všechny animace pro pistoli, jako má nyní naše Ak-47.

Ke snímání pohybu kolečka budeme používat klasickou metodu:

if (Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") != 0)
{
}

V tomto případě nám vrací metoda GetAxis() hodnotu změny na dané ose. Takže když se hýbe kolečko, vrací se nám hodnota jiná než nula.

Rozbalení prefab pistole

Pistole, která bude naše druhá zbraň, už je připravená stejně, jako bylo naše AK-47. Budeme ji hledat v záložce Project, kde uchováváme všechna data a objekty z naší hry. Cesta k naší pistoli je následující:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V dnešní lekci Unity 3D si upravíme naše dosavadní skripty tak, abychom mohli měnit zbraně otáčením kolečka myši.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 40 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 34 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 16 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 15 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
34 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 100 Kč 85 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity (3)