Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C# .NET. Zároveň využij akce až 50 % zdarma při nákupu e-learningu. Více informací:
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 14 - 3D střílečka v Unity - Změna zbraní

V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Přebíjení, jsme si vytvořili systém pro přebíjení zbraně a značení počtu nábojů.

Dnes si vytvoříme skript pro výměnu zbraní.

Trocha teorie

V podstatě chceme, aby když posuneme kolečkem myši, tak se nám deaktivoval objekt zbraně, kterou chceme schovat, a aktivoval se objekt zbraně druhé. Samozřejmě budeme chtít i spustit animaci vytahování zbraně. To je vše. V dnešní lekci si uděláme pouze výměnu zbraně za pistoli a naopak. V té následující poté doděláme všechny animace pro pistoli, jako má nyní naše Ak-47.

Ke snímání pohybu kolečka budeme používat klasickou metodu:

if (Input.GetAxis("Mouse ScrollWheel") != 0)
{
}

V tomto případě nám vrací metoda GetAxis() hodnotu změny na dané ose. Takže když se hýbe kolečko, vrací se nám hodnota jiná než nula.

Rozbalení prefab pistole

Pistole, která bude naše druhá zbraň, už je připravená stejně, jako bylo naše AK-47. Budeme ji hledat v záložce Project, kde uchováváme všechna data a objekty z naší hry. Cesta k naší pistoli je následující:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za exkluzivní cenu 212,50 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 21 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 38 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V dnešní lekci Unity 3D si upravíme naše dosavadní skripty tak, abychom mohli měnit zbraně otáčením kolečka myši.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity