Hledáme fulltime PHP programátora do ITnetwork týmu - 100% homeoffice, 100% časově flexibilní #bezdeadlinu Mám zájem!
Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 50% výuky zdarma!
JavaScript týden

My new House in the woods

Tato hra je moje první hra, kterou vytvářím v Unity. Unity zatím moc neznám, absolvoval jsem zatím jen jeden kurz. Možná dělám některé věci zbytečně složitě a horší cestou, ale zatímco vytvářím tuto hru, tak se učím dál a doufám, že do konce soutěže vytvořím solidní hru.

S programováním her jsem začal v Javě s knihovnou LibGDX. O nějakou dobu později jsem se nějakou dobu učil C++ a potom Unreal Engine, jenomže tam trvá celkem dost dlouhou dobu kompilace (teda alespoň pro mě) a tak jsem od toho nakonec upustil a začal s Unity. A Unity se mi dost zalíbilo a jsem rád, že jsem se k němu nakonec dostal.

Co vytvářím za hru

Je to hra, ve které hráč zdědí po dědovi, kterého neznal, dům, který se nachází v lese a který se rozhodne prozkoumat. Je to celkem daleko od místa, kde hráč žije, tak tam jede vlakem. Jenomže musí několikrát přestupovat a vlak, na který měl hráč přestoupit, hráč nestihl, protože měl vlak zpoždění. A tak musel jít pěšky. Když už konečně dorazí na místo, kde se má dům nacházet, tak už je tma a hráč si musí svítit na cestu baterkou.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Když už hráč přijde do svého nového domu, tak místo toho, aby ho mohl v klidu prozkoumat, přestane jít elektřina a hráč bude muset najít a nahodit pojistky. A více o příběhu vám už neřeknu, abych vám nezkazil překvapení a také proto, že to ještě nevím :D Ještě úplně nevím, jak to bude pokračovat a možná něco z toho co jsem napsal ještě změním. Pokud hru dokončím, tak doufám, že vás třeba na půl hodinky zabaví a nebude to úplná nuda :-)

Můj tým

Hru vytvářím sám.

Kdy jsem s hrou začal

Hru jsem začal vytvářet 1. 7. 2020, a potom, co jsem se za pár dní dozvěděl, že je na itnetwork.cz soutěž, jsem se rozhodl, že se na ni také přihlásím.

Co k vytváření hry používám

Hru vytvářím v Unity. 3D modely modeluju v Blenderu a textury upravuji v Kritě. Zvuky jsem zatím stahoval z internetu, ale možná si nějaké vytvořím i sám.

Update

Hra je dokončená, ale nedopadlo to úplně tak, jak jsem si představoval. O hru jsem postupem času ztratil zájem a chtěl jsem ji nějak rychle dokončit. Jedním z důvodů, proč jsem o hru ztratil zájem, bylo, že jsem se začal učit k texturování objektů používat Substance Painter. Došlo mi, jaké fantastické textury mohu s tímto programem vytvořit a jak jsou oproti tomu textury, které jsem dosud dělal jen v Kritě, divné. Dalším důvodem bylo, že jsem si to moc nenaplánoval a potom jsem v tom měl celkem chaos a špatně se mi na tom pracovalo. Příště si budu muset ujasnit, co chci vlastně vytvořit a více si to rozplánovat. Není to sice hra, kterou jsem si představoval ve své hlavě, ale získal jsem její tvorbou dobré zkušenosti a jsem za ně rád :)

Hodnocení poroty

Tento projekt se účastnil soutěže ITnetwork summer 2020.

Porotce Bodů Hodnocení

David Čápka
8 Opravdu dobrý základ hororové hry, který se pak ovšem promění na otevírání stále té samé skříňky v tuctu místností, aby člověk našel klíč, který pak vede zas do další místnosti se skříňkami a tak stále dokola. Les je pěkné prostředí a opravdu smekám za to, jak jsi navrhl ten dům, protože se v něm dá jednoduše ztratit, má to přízemí, takovou tu verandu jak se chodí okolo venkem, to hezky zpestří, podkroví a sklep, moc pěkný prostor! Naplnil jsi to ale celé pár modely, cením, že jsi je dělal asi sám, na druhou stranu jsou hodně low-poly a většinou složené jen z pár na sebe postavených kvádrů, tak proč dát do domu 20x tu samou lavici? Občas tam je náznak jako "tohle je kuchyň", "tohle je koupelna", ale to je tím, že je v místnosti navíc umyvadlo, jinak tam je zas ta lavice a skřínka, stačilo by pár simple modelů navíc a trochu kreativity a ten dům, který je fakt, fakt dobrý, by vypadal dobře i zevnitř. Každá místnost/sada místností by měla mít nějakou dominantu a měly by mít jiný feeling. Ve sklepě se cítím skoro stejně, jako v podkroví, chtělo by to nějaké zvlhlé cihlové zdi. Kdyby tam bylo pár jump-scarů a pár modelů navíc, aby to nebyly místnosti typu Wolfenstein 3D, kde bylo všechno jídelna/chodba, dal bych 10 bodů. Hrozně to shazovalo to pomalé chození, čekat, až ujdeš pár metrů, není zábavné. Co se mi zas hodně líbilo byl systém úkolů a komentářů hrdiny. Tohle je fakt kousek, který bych tu rád viděl někdy ještě jednou a dodělaný, má to potenciál. A nebuď otrávený z toho, že umíš něco udělat lépe, přečti si něco o vývoji Duke Nukem Forever :D Chce to prostě nastavit nějakou kvalitu a tu pak dodržovat a už to nepředělávat.

Samuel Hél
8 Horrorovka, která vás ze začátku vtáhne do lesa a tak přímo i do děje. Hře nechybí české ani anglické titulky. Vše se poté odehrává v obrovském domě, každá místnost je velká a má mnoho skříní, stolů, komod... Občas vaše postava na nějakou místnost reaguje, což ve vás zanechá menší pocit nudy. Skříně a komody se dají otevřít, tak se zde může ukrývat nějaký item. Musíte je všechny proto otevřít a pozorně hledat. Bohužel to byl vždy jen klíč a jednou i kód do sejfu. Sejf byl pro zpestření dobrý, tak i procházka přes balkón, kde na vás zírají temné stromy. Vtipné je, že jsem si pokoje se sejfem všiml, až jsem procházel podruhé místnost po místnosti. Hra má na horrorovku pouze strašidelný zvuk a místo, jumpscary a podobně ji bohužel chybí. Procházení pokojů a otevírání všemožných skříněk mi pak přišlo jako otrava, tak jako pomalá chůze. Hře chybí ještě další vývoj pro dokončení a doladění.

Michal Čápka
8 Hezká hra s příběhem, která se mi moc líbila. Ze začátku mi navodila perfektní atmosféru a já netrpělivě (a zároveň tak trochu vystrašeně) čekal na první jump scare. Ten bohužel nepřišel :( Po chvilce se ze hry stalo monotónní hledání klíčů, které mne moc nenadchlo. Chyběla mi tam nějaká akce, jako například nějaká příšera, duch, nebo třeba jen občas strašidelné pootevření dveří, které by hráče vystresovalo a donutilo ho se bát. Nebo naopak nějaké zpestření v podobě řešení hádanek, rébusů apod., jako třeba v případě kódu k sejfu (trochu mi to připomínalo starou dobrou Amnesii, kde těchhle věcí bylo plno). Hra byla jinak doplněna vtipnými hláškami a pěknou grafikou, kterou si autor sám zpracoval v Blenderu, za což smekám.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2020.

 

Stáhnout

Staženo 9x (294.35 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
Článek pro vás napsal Jiří Satora
Avatar
Jak se ti líbí článek?
2 hlasů
Aktivity (7)

 

 

Komentáře

Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:14.7.2020 15:12

Tak na tohle se těším :P

Odpovědět
14.7.2020 15:12
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Jurajs
Člen
Avatar
Jurajs:14.7.2020 21:36

To vypadá dobře, taky se těším :)

 
Odpovědět
14.7.2020 21:36
Avatar
Jan Voženílek
Redaktor
Avatar
Jan Voženílek:13.10.2020 14:13

WOW!

 
Odpovědět
13.10.2020 14:13
Avatar
Ruehin
Překladatel
Avatar
Ruehin:26.10.2020 21:32

Hororovka bez jumpscarů není hororovka. :D Zpočátku dobrá atmosféra, ale pak jsem strávil asi 20 minut hledáním sejfu, který byl schovaný ve skříni, která se pořádně neotevřela, jelikož jsem stál příliš blízko k ní. Poté jsem ve sklepě dal pojistky, našel prachy a konec... :D

Editováno 26.10.2020 21:32
Odpovědět
26.10.2020 21:32
Bubble Blood - hrajte již nyní!
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Odpovídá na Ruehin
Tomáš Maňhal:26.10.2020 22:52

To je všeobecnej omyl, že hororovka musí nutně obsahovat jumpscare. Stačí temná, napjatá, nepříjemná atmosféra a bude hotovej víc než u jumpscare, kterej je jen laciným nástrojem jak rozpumpovat tep :-D V takovým Layers of Fear není moc jumpscare. Mnohem víc sází na atmosféru, vnímání prostoru a barev, podivnost prostředí.

 
Odpovědět
26.10.2020 22:52
Avatar
Ondřej Švorc
Redaktor
Avatar
Ondřej Švorc:27.10.2020 22:18

Povedené! Kdyby k titulkům bylo i mluvené slovo, bylo by to úžásný! :-)

 
Odpovědět
27.10.2020 22:18
Avatar
Jiří Satora
Redaktor
Avatar
Jiří Satora:29.10.2020 14:43

díky za zhodnocení :-)
pokud se budu účastnit i příští rok tak si myslím že už to bude lepší, graficky určitě. Jak jsem psal v článku, tak jsem se potom začal učit Substance Painter. Pokud se v něm chcete taky trochu naučit pracovat tak jsem o něm zrovna dokončil webové stránky: http://texturovani-v-substance-painteru.4fan.cz/ :-)

 
Odpovědět
29.10.2020 14:43
Avatar
Jan Voženílek
Redaktor
Avatar
Jan Voženílek:30.10.2020 17:28

Mně to stačilo i bez jumpscarů. Perfektní hra.

 
Odpovědět
30.10.2020 17:28
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.