L-System rostlina v C# .NET
Algoritmus funguje na principu postupného rozvíjení základního zadání podle předem určených pravidel. Při správném zkombinování s grafickým algoritmem (přesněji Turtle), který výslednou řadu přečte, přeloží a vykreslí, mohou vznikat velmi zajímavé vzory. Chování programu se dá jednoduše předpovídat. Zde je příklad:
Základní proměnné: A, B Pravidla: A => A B B => A n(počet opakování) = 4 Průběh: n=0: A / \ n=1: A B /| \ n=2: A B A /| | |\ n=3: A B A A B /| | |\ |\ \ n=4: A B A A B A B A
Vykreslování:
Pravidla přímo implementovaná do L-systému:
- F = krok ve směru a vykreslení
- f = krok ve směru
- [ = uložení posledního bodu do zásobníku
- ] = navrácení k poslednímu uloženému bodu
- + = otočení o x radiánů
- - = otočení o -x radiánů
Součástí je pseudonáhodná změna délky, úhlu a automatické určení barvy podle návaznosti. Je zde také pokus o automatické generování pravidel a základního řetězce, ale je spíše v ranné fázi.
Program obsadil první místo v soutěži Machr na Algoritmy.
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 201x (560.71 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#