NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Piškvorky

Tato hra jsou klasické piškvorky, jak je znáte. Na velké ploše musíte mít 5 svých křížků/koleček vedle sebe vodorovně, svisle, nebo diagonálně. Hra je napsaná v C#.NET WinForms. V týmu jsem jenom já sám, všechny textury jsou vytvořil.

Bude umožněno připojit se s ostatními hráči přes LAN (díky TCP) a hrát multiplayer, stejně jako si zahrát proti některému z mnou předpřipravených algoritmů singleplayer. Ve výsledné hře je i možnost napsat si vlastní AI :-)

Vlastní AI

Do hry je možné přidat vlastní algoritmus, který by hrál proti hráči, stačí vytvořit DLL:

using System.Drawing; // Je nutné přidat referenci na System.Drawing

namespace DLL
{
    public class customAI
    {
    // GameField -> dvojrozměrné pole reprezentující hrací pole. Volné pole je -1, protivníkova pole jsou reprezentovaná [OpponentState], pole AI jsou reprezentováno [AIstate]
        public static Point Play(int[,] gameField, int OpponentState, int AIstate)
        {

            // ...

            return new Point(2, 4);
        }
    }
}

.DLL soubor musí být umístěn ve stejné složce jako aplikace. Poté je nutno zvolit v nastavení AI "Custom AI" a zadat nejdřív jméno souboru ("mojeDLL.dll") a poté string ve tvaru {namespace}.{class} (zde DLL.customAI).

V .DLL souboru se musí nacházet veřejná statická metoda Play, která vrací System.Drawing.Point. Pointem jsou reprezentovány souřadnice, na které se přidá nový bod (zde na souřadnice X: 2, Y: 4). V případě nevalidních souřadnic se metoda zavolá znovu a do chatu bude vypsána informace o vrácení nevalidních souřadnic.

Hodnocení porotců

Aplikace byla vytvořena do soutěže ITnetwork summer 2017

Programátorská soutěž ITnetwork summer 2017 - Zdrojákoviště C# .NET - Okenní aplikace Windows Forms
  • David Čápka (8 bodů) - Piškvorky rozšířené o síťovou hru s chatem, přes který můžete provokovat protihráče. Líbí se mi možnost přidat vlastní AI, dost je jich dostupných. Mohlo by to mít hezčí grafický kabát a nějaké zvuky.
  • Lucie Hartingerová (8 bodů) - Je super, že se to dá hrát přes síť a je k tomu ještě i chat. Jeden hráč se taky zabaví, protože počítač jako protihráč má nastavitelnou úroveň obtížnosti. Vtipná je možnost, kdy proti sobě můžou hrát dva počítače, taky s nastavitelnou úrovní inteligence. Škoda, že je to celé v jednodušší grafice a bez zvuků.
  • Tomáš Bitter (7 bodů) - Klasika. Upřímně na hře není nic moc zvláštního, ale je provedena dobře. Umělá inteligence rozhodně není hloupá. Možnost hrát multiplayer je dobrý bonus do hry.

Úpravy po skončení soutěže

  • 2020-03-13: Byl upraven soubor ke stažení, teď už obsahuje i obrázky a ostatní grafiku.
  • 2020-03-18: Byl upraven soubor ke stažení, teď obsahuje i .csproj soubor pro snazší editaci. Mimo jiné obsahuje i počítač, který se pravidla piškvorek učí sám, místo toho, aby je dostal předpřipravené. Tato část nebyla součástí hry v čase odevzdání soutěže.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2017.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 215x (46.41 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště C# .NET - Okenní aplikace Windows Forms
Článek pro vás napsal Petr Šťastný
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se věnuje především Rustu a Haskellu, a navíc zbožňuje linux, i když původně začínal na C#.
Aktivity