Jezdcova procházka v C# .NET WPF
Jezdcova procházka je hra nebo spíše hlavolam jak jezdcem projít všechna políčka šachovnice. Lze ji hrát na běžné šachovnici, nebo jako v tomto případě na šachovnici vytvořené v počítači. Virtuální šachovnici lze doplnit logikou, která umožní kontrolu správnosti tahu a označí již navštívená pole. Přiložená aplikace obojí splňuje, ale i tak je velice obtížné nalézt správnou strategii.
Program aplikace je velice jednoduchý. Šachovnice je vytvořená pomocí
XAML. Program obsahuje dvě matice zrcadlící šachovnici umístěné v
třídě LogDat
. Jedna matice hlídá návštěvu políčka a
druhá obsahuje soubor polí popisující možnost následného tahu z
navštíveného políčka.
Hlavní program, kromě inicializace matic, obsahuje dvě obslužné rutiny pro každé políčko šachovnice:
- První je iniciována stiskem levého tlačítka myši a pokud je to možné do políčka přenese jezdce.
- Druhá obslužná rutina je iniciována pokud myš políčko opustí a to v případě, že před tím bylo políčko úspěšně navštíveno jezdcem. Jezdec zmizí, políčko je obsazeno a na šachovnici je políčko již nepřístupné.
Zdrojový kód aplikace je přiložen.
Galerie
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 12x (401.6 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#