Tetris v C# .NET WPF
Protože je o prázdninách dost času a člověk se nějakým způsobem
snaží neustále zdokonalovat a protože shodou náhod jsem tady četl
článek, že když člověk dokáže naprogramovat Tetris, tak je to nadějný
programátor, tak jsem si říkal, že bych to mohl zkusit!
Vývoj
Když jsme si to nějak srovnal v hlavě a trošku o tom popřemýšlel, jak
bych to naprogramoval, tak jsem se pustil do vývoje. Rozhodl jsem se, že
aplikace bude typu WPF, protože s WPF už nějaké zkušenosti mám, ale také
proto, že jsem se díky kamarádovi d4rkw34v3r naučil používat
framework Caliburn.Micro. Díky moc! Je to velmi intuitivní a velice ulehčující framework, kterým se
velice jednoduše vytváří aplikace v návrhovém vzoru MVVM. Nejdříve jsem
tedy navrhnul design aplikace, a pak už jsem se pustil do aplikační logiky.
Hrací pole představuje Grid, který obsahuje políčka typu Field. Pak je zde
třída BaseShape, která reprezentuje jednotlivé obrazce ve hře. Protože
jsem chtěl, aby to bylo přehledné a u obrazce I a O je trošku jiná rotace
objektu, tak jsem každému obrazci vytvořil třídu. Já vím, možná je to
zbytečné, ale pro mě to je tak přehledné. Pak je zde hlavní třída Game,
která zajišťuje chod hry. Snad to funguje dobře!
Budu rád za komentáře a
případné návrhy na zlepšení!
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 94x (15.59 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#