Řešené úlohy k 1.-3. lekci Dartu
Následující 3 cvičení vám pomohou procvičit znalosti programování v Dartu z minulých lekcí. Ve vlastním zájmu se je pokuste vyřešit sami. Pod článkem máte pro kontrolu řešení ke stažení. Ale pozor, jakmile se na něj podíváte bez vyřešení příkladů, ztrácí pro vás cvičení smysl a nic se nenaučíte.
Pokud si opravdu nebudete vědět rady, podívejte se raději znovu do minulého tutoriálu a pokuste se na to přijít.
Jednoduchý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu nechá zadat jméno uživatele a poté jeho vlastnost. Nakonec vypíše "jméno je vlastnost", viz obrázek.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Ahoj, jak se jmenuješ?
Bill Gates
Jaký jsi?
hustodémonsky bohatý
Bill Gates je hustodémonsky bohatý
Středně pokročilý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá celé číslo a následně vypíše jeho druhou mocninu.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Zadej číslo k umocnění:
64
Výsledek: 4096
Pokročilý příklad
Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá poloměr kruhu. Následně vypíše jeho obvod a obsah.
Ukázka obrazovky programu:
Konzolová aplikace
Zadej poloměr kruhu (cm):
12.1
Obvod zadaného kruhu je: 75.988 cm
Jeho obsah je 459.7274 cm^2
Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 20x (4.78 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Dart
K absolvování tohoto cvičení prosím splň všechny příklady tím, že je úspěšně odevzdáš k otestování.