Diskuze: Zaokrouhlování dočasné variable
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Neregistrovaný

Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dobrý den,
už jsem vám posílal odkaz na tento soubor:
http://dl.dropbox.com/…4f76f5a1.gmk
Udělejte to obdobně. Načtěte si hodiny, minuty a vteřiny a z nich pak
udělejte - totalseconds (vynásobíte hodiny 3600 a minuty 60 a vše sečtete)
Poté se vám s tím bude lépe pracovat.
Kód pro počítání vložíte do eventu alarmu s nastavením provádění
akcí po rychlosti místnosti (room_speed) tím pádem se provedou každou
vteřinu.
Na výstupu pak budete vykreslovat zmenšující se obdélníček, který bude měnit pouze svoji šířku (x2) dle zbývajícího počtu totalseconds.
Máte například 1 hodinu, 1 minuty a 1 vteřinu
//nastavení total seconds
totalseconds = (hours*3600)+(minutes*60)+seconds;
//nastavení alarmu
alarm[0] = room_speed;
//kód v alarmu
if (totalseconds > 0)
{
totalseconds -= 1;
alarm[0] = room_speed;
}
//a hodnotu totalseconds si někam uložíte pak podle toho vypočítáte procenta -> v eventu draw
draw_rectangle(0,50,(totalseconds / počáteční_hodnota_total_seconds)*100, 50, true);
Ano,
existují tři fce
round -> zaokrouhlí 5.2 -> 5; 5.6 -> 6
floor -> 5.6 -> 5
ceil -> 5.2 -> 6
Zobrazeno 5 zpráv z 5.