Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy. Zároveň využij akce až 50 % zdarma při nákupu e-learningu - více informací.
Aktualizovali jsme Zásady zpracování osobních údajů. Pokračováním užívání sítě projevíte souhlas s těmito podmínkami. Tuto zprávu můžete nyní zavřít.
discount 50 + hiring
Avatar
Neaktivní uživatel:19.8.2013 7:06

Zdravím,

zkouším vytvořit 3D hru a teď jsem ztroskotal u algorytmu pro umělou inteligenci, kde by zvířata chodili "sami od sebe". V tomhle jsem začátečník...

Odpovědět
19.8.2013 7:06
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Luboš Běhounek Satik:19.8.2013 7:23

Ahoj,
pokud ti stačí, aby jen jednoduše popocházely, tak v náhodném intervalu - třeba jednou za 5-10 vteřin zvířeti nastavíš náhodný směr a necháš ho tím směrem nějakou náhodnou dobu jít, pak ho třeba můžeš nechat 5-10 vteřin zase stát.
Pro začátek je to celkem jednoduché a vypadá to docela hezky.

U složitějších algoritmů, jako třeba chůze za potravou nebo útěk před nepřáteli budeš potřebovat nějaký pathfinding, aby se uměly vyhýbat překážkám (pokud nemáš mapu úplně holou).

Nahoru Odpovědět
19.8.2013 7:23
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Neaktivní uživatel:19.8.2013 7:40

Díky, myslím, že bude stačit tohle. :)

Nahoru Odpovědět
19.8.2013 7:40
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Luboš Běhounek Satik:19.8.2013 7:50

Takhle nějak to může vypadat:
https://www.dropbox.com/…r/xzL4-kxBzZ

Ještě bych ošetřil, aby zvíře nemohlo mimo mapu a aby nemohly chodit skrz sebe (kolize) a myslím, že už by to bylo docela použitelné :)

Nahoru Odpovědět
19.8.2013 7:50
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.